ΕΛΛΑΔΑ

Χαρδαλιάς: Έχουν καεί πάνω από 40.000 στρέμματα -Καλύτερη η εικόνα στα μέτωπα

χαρδαλιάς-έχουν-καεί-πάνω-από-40-000-στρέμμ-586478

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Χαρδαλιάς κατά την έκτακτη ενημέρωση σχετικά με τη μεγάλη φωτιά που μαίνεται στην περιοχή της Κορινθίας.

Ο ίδιος έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη νύχτα και αναφέρθηκε στα επίγεια και εναέρια μέσα που επιχειρούν αυτή την ώρα, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την πορεία της επιχείρησης. “Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι η πυρκαγιά θα οριοθετηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας”.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, 40.000 στρέμματα έχουν καεί μέχρι στιγμής και η προσπάθεια συνεχίζεται. Παράλληλα, υπάρχουν καταστροφές σε κατοικίες, όπως επιβεβαίωσε, με την καταγραφή των ζημιών να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Δύσκολη νύχτα

Κατά τη διάρκεια της νύχτας ήταν πολλά τα μέτωπα και δόθηκε μεγάλη μάχη σε πολλούς οικισμούς. Σε κάποιους από αυτούς πέρασε από μέσα, όπως είπε. “Δόθηκε μάχη για να προστατευτούν κατοικίες“.

“Προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε την επέκταση της φωτιάς προς τα νότια, αλλά και προς την πόλη των Μεγάρων. Οι ριπές ανέμων ξεπερνούσαν τα 8 μποφόρ και οι δυνάμεις πυρόσβεσης κέρδισαν το στοίχημα”.

Ο κ. Χαρδαλιάς μίλησε ακόμα για τις επιχειρήσεις εκκένωσης αλλά και την ενεργοποίηση του 112 σε τοπικό χαρακτήρα. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το πότε χρησιμοποιείται και αν χρησιμοποιείται σωστά το 112, είπε ότι ο αριθμός αυτός δεν είναι μηχανισμός ενημέρωσης αλλά ένας τρόπος με τον οποίο ειδοποιούνται οι πολίτες σε ακραίες συνθήκες και καταστάσεις.

Στην πυρκαγιά επιχειρούν 278 πυροσβέστες με 10 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 89 οχήματα, το ΜΕΤΠΕ και το κινητό επιχειρησιακό κέντρο Όλυμπος. Κινητοποιήθηκαν 8 α/φ, 4 pzl, 2 e/π καθώς και 1 ε/π του Π.Σ ως συντονιστικό. Συνδρομή από εθελοντές πυροσβέστες, υδροφόρες ΟΤΑ και μηχανήματα έργου.

Τα σχόλια Χαρδαλία για το 112

Για το 112 ο Νίκος Χαρδαλιάς απαντώντας σε σχόλια, ανέφερε ότι δεν είναι μέσο επικοινωνίας, χρησιμοποιείται μόνο για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, για αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση εκδόθηκαν τέσσερα μηνύματα σε τοπικό επίπεδο για την εκκένωση οικισμών. Ο υφυπουργός τόνισε επίσης ότι είναι η πρώτη φορά μετά από 21 χρόνια που εκδηλώνεται τόσο μεγάλη πυρκαγιά με τέτοιες καιρικές συνθήκες την περίοδο αυτή. Η προηγούμενη ήταν στη Σάμο.

Στις 7 το πρωί οι μεγάλες εστίες της πυρκαγιάς εντοπίζονται στις περιοχές Χάνι Δερβένι, Αιγερούσες και Ντουράκος, έξω από το Αλεποχώρι. Οι εστίες της είναι πολλές και ενεργές. Ευτυχώς, με το πρώτο φως της ημέρας οι άνεμοι κόπασαν και είναι πλέον γύρω στα 4 μποφόρ.

Όλο το βράδυ εκκενώνονταν και άλλοι οικισμοί ενώ αυτό που λένε όσοι βρίσκονται στις περιοχές αυτές είναι ότι την ώρα που πιστεύουν ότι η φωτιά είναι σε ύφεση ξαφνικά αναζωπυρώνεται.

Σύμφωνα με την πυροσβεστική, στη 01:30 τα ξημερώματα η προσοχή των επίγειων δυνάμενων, εστιάζονταν στα μέτωπα σε Πευκενέα, Χάνι Δερβένι, Αιγειρούσες και στις Ιερές Μονές Αγίου Ιωάννη Προδρόμου Μακρινού και Αγίου Ιερόθεου.

Οι ισχυροί δυτικοί βορειοδυτικοί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή και έχουν δώσει στη φωτιά νοτιοανατολική κατεύθυνση προς τα Μέγαρα, κάτι που δυσχεραίνει το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων. Ωστόσο λίγο μετά τις 03.00 τα ξημερώματα η ισχύς των ανέμων μειώθηκε και οι συνθήκες άρχισαν να ευνοούν το έργο κατάσβεσης των 265 πυροσβεστών που παραμένουν στο σημείο.

“Συγκρατημένη αισιοδοξία” στην Πυροσβεστική

Όπως σημείωσε ο Βασίλης Βαθρακογιάννης, εκπρόσωπος Τύπου Πυροσβεστικού Σώματος, “το μέτωπο της πυρκαγιάς έχει περάσει στην Αττική από τις μεσημεριανές ώρες, αφού εξελίχθηκε στο όριο Αττικής και Κορινθίας στα Γεράνεια Όρη”.

Οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή δυσχεραίνουν το έργο της πυροσβεστικής, κάτι που αναμένεται να γίνει ακόμα δυσκολότερο όσο πέφτει η νύχτα αφού δε θα επιχειρούν τα εναέρια μέσα.

Ωστόσο, “διατηρούμε συγκρατημένη αισιοδοξία αφού η εικόνα είναι καλύτερη σε όλη την πυρκαγιά”.

Σε επιφυλακή βρίσκονται οι πυροσβεστικές δυνάμεις, σύμφωνα με τον κ. Βαθρακογιάννη, σε Αττική και Πελοπόννησο, με τις Αρχές να μην εφησυχάζουν.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου