ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί οι Μαλαισιανές αρχές μελετούν τώρα το δυστύχημα του Helios για να καταλάβουν τη συνέβη με το boeing της Malaysian

γιατί-οι-μαλαισιανές-αρχές-μελετούν-τ-270698

Eνώ συμπληρώνονται σήμερα δύο εβδομάδες από την εξαφάνιση του boeing της Μalaysian Airlines χωρίς να έχει βρεθεί ένα ίχνος του αεροσκάφους, χωρίς να υπάρχει καμία εξήγηση για το τι ακριβώς συνέβη, με τις έρευνες των δύο τελευταίων ερευνών στο Νότιο Ινδικό να είναι άκαρπες και με τη σεναριολογία να φουντώνει ξανά, οι μαλαισιανές αρχές, στην προσπάθεια αναζήτησης μιας απάντησης για το τι ακριβώς συνέβη στρέφονται τώρα σε προηγούμενα αεροπορικά δυστυχήματα όπως αυτό της Helios.

Σύμφωνα με την Daily Mail στο μικροσκόπιο των μαλαισιανών αρχών έχουν μπει συγκεκριμένα τρία αεροπορικά δυστυχήματα που έχουν συμβεί την τελευταία 15ετία και τα οποία αποδίδονται στην υποξία -έλλειψη οξυγόνου- των πιλότων. Η υποξία μεταξύ άλλων παραλύει το τμήμα του εγκεφάλου που ελέγχει τις γνωστικές ικανότητες και το θύμα συμπεριφέρεται σαν κάποιο που είναι μεθυσμένος και ο οποίος αδυνατεί να σκεφτεί και να μιλήσει σωστά. Και στις τρεις περιπτώσεις των τριών αεροπορικών δυστυχημάτων που εξετάζει τώρα η Μαλαισία τα αεροπλάνα πετούσαν επί ώρες ακυβέρνητα και μόλις τελείωσαν τα καύσιμά τους συνετρίβησαν στο έδαφος.

Τα τρία δυστυχήματα που μελετώνται

Τον Οκτώβριο του 1999 ο κορυφαίος παίκτης του γκολφ Πέιν Στιούατρ, τρεις ακόμη επιβάτες και οι δύο πιλότοι μιας πτήσης τσάρτερ σκοτώθηκαν όταν το αεροπλάνο, αφού διέσχισε ακυβέρνητο τις ΗΠΑ, διανύοντας συνολικά 1.500 μίλια σε τέσσερις ώρες, συνετρίβη στη Νότια Ντακότα, αφού είχε διανύσει μια απόσταση 1.500 μιλίων. Το αεροπλάνο πετούσε ακυβέρνητο γιατί οι πιλότοι του είχαν χάσει τις αισθήσεις τους λόγω έλλειψης οξυγόνου.

Τον Σεπτέμβριο του 2000 ένα αεροπλάνο στην Αυστραλία συνετρίβη λίγο αργότερα αφότου σε επικοινωνία που είχε ο πύργος ελέγχου με τον πιλότο διαπιστώθηκε ότι ο τελευταίος δεν μπορούσε να μιλήσει καλά και ήταν ανίκανος να εκτελέσει τις οδηγίες που του δίνονταν. Στη συνέχεια οι πιλότοι τρεις ακόμη αεροσκαφών προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί του ανεπιτυχώς. Υστερα από πέντε ώρες, αφού ταξίδεψε ακυβέρνητο πάνω από την Αυστραλία, συνετρίβη στην έρημο.

Το 2005 το boeing 737 της Helios συνετρίβη λίγο έξω από την Αθήνα συμπαρασύροντας στο θάνατο του 121 επιβάτες του. Οι ερευνητές που μελέτησαν το δυστύχημα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πιλότοι και οι επιβάτες του είχαν χάσει τις αισθήσεις τους καθώς είχε γίνει αποσυμπίεση του θαλάμου.

Το σενάριο πάντως της υποξίας «κουμπώνει» και με κάποια από τα επιβεβαιωμένα δεδομένα που υπάρχουν για την πτήση ΜΗ370 όπως ότι επιχείρησε δεξιά στροφή αλλά και με τον ισχυρισμό ενός πιλότου προπορευόμενου αεροσκάφους που ισχυρίζεται ότι στην προσπάθεια να επικοινωνήσει με το χαμένο boeing λίγο μετά τις 01:30 του Σαββάτου άκουσε στην άλλη γραμμή του ασυρμάτου κάποια… μουρμούρα και έντονα παράσιτα. Η «μουρμούρα» αυτή, όπως σημειώνει η Daily Mail θα μπορούσε να είναι ένδειξη υποξίας. Επίσης, με το σενάριο της υποξίας-αποσυμπίεσης καμπίνας ταιριάζει και με το σενάριο που έχει πέσει στο τραπέζι ότι μάλλον στο αεροσκάφος, λίγο μετά την τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου συνέβη κάτι ξαφνικό και ο πιλότος έστριψε δεξιά σε μια προσπάθεια να το προσγειώσει στο κοντινότερο αεροδρόμιο, αυτό της Πενάγκ. Το σενάριο θέλει τον κυβέρνητη να μην άντεξε τελικά, να έχασε τις αισθήσεις του και το boeing να συνετρίβη τελικά στα βάθη του Ινδικού Ωκεανού όταν τελείωσαν τα καύσιμά του και αφού πετούσε για ώρες ακυβέρνητο.

Το τι μπορεί να προκάλεσε την έλλειψη οξυγόνου στο αεροσκάφος είναι ένα άλλο θέμα το οποίο ανοίγει έναν νέο κύκλο σεναριολογίας. Ενα από τα ισχυρότερα ότι οι πιλότοι δεν γνώριζαν ότι πέφτει η πίεση του αέρα και όταν το συνειδητοποίησαν ήταν πολύ αργά για να προλάβουν να φορέσουν τις μάσκες οξυγόνου τους.

Το αν οι πιλότοι έπαθαν υποξία είναι κάτι το οποίο αν και όταν βρεθούν τα συντρίμμια του boeing θα χρειαστεί πολύς καιρός να επιβεβαιωθεί. Επίσης, μπορεί να μην το μάθουμε και ποτέ.

iefimerida.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου