ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda Jazz 1.4 5ΜΤ: Ανένταχτο!

honda-jazz-1-4-5μτ-ανένταχτο-368396

Όπως η μουσική Jazz είναι μοναδική στο να ενώνει ξεχωριστά όργανα και μελωδίες, καταλήγοντας σε αρμονικό αποτέλεσμα, έτσι και το Jazz της Honda καταφέρνει να παντρέψει διαφορετικά στοιχεία με ομοιογένεια! Μοιράζεται δηλαδή τα προτερήματα διαφορετικών κατηγοριών με τον δικό του Jazz τρόπο.

 Για αρχή το σουπερμίνι της Honda κατορθώνει να ξεφύγει από τα στενά όρια της κατηγορίας του και να προσφέρει ανέσεις μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Εκμεταλλευόμενο πλήρως το μεγάλο του ύψος, το Jazz ξεχωρίζει από όλη την κατηγορία για την ευρυχωρία που προσφέρει, αντίστοιχη θα μπορούσε κανείς να πει με πολυμορφικού!

Η αισθητική του ανανέωση μαζί με πλουσιότερο εξοπλισμό και φθηνότερη τιμή συμπληρώνει τους βασικούς λόγους που το κάνουν ξεχωριστό: Είναι άνετο και προσιτό. Ωστόσο δεν υπολείπεται ούτε και στο γκάζι καθώς ο κινητήρας του, αν και δεν είναι ιδιαίτερα εύστροφος, έχει αρκετή ισχύ που του χαρίζει ικανοποιητικές επιδόσεις. Το κιβώτιο έχει σχέσεις που κουμπώνουν με ακρίβεια και με σωστή κλιμάκωση κρατώντας τον κινητήρα στην αγαπημένη περιοχή του στροφόμετρου ώστε να αντισταθμίζεται η έλλειψη ευστροφίας χαμηλά. Το Jazz δεν είναι ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για "ενθουσιώδη" οδήγηση όμως αυτό ακριβώς μπορεί να κάνει, πάντα εντός των λογικών πλαισίων της κατηγορίας του.

 Μπορεί οπτικά να φωνάζει ότι είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, όμως το τιμόνι του Civic ψιθυρίζει στον οδηγό σε άλλη γλώσσα. Αν κανείς ακολουθήσει αυτούς τους ψιθύρους τότε θα δει ότι η ανάρτηση μπορεί να αφήνει το Jazz να έχει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, κάτι αναμενόμενο για το ύψος του, ωστόσο το κρατά καλά στο δρόμο. Ακόμα και σε κλειστές στροφές με υψηλότερη από το συνηθισμένο ταχύτητα. Την ελαφριά υποστροφή που θα αρχίσει να φαίνεται όταν κανείς το παρακάνει θα διορθώσει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Το καλό είναι ότι αφήνει περιθώρια για παιχνίδι πριν ενεργοποιηθεί με το να είναι όσο ευαίσθητο χρειάζεται, χωρίς να επεμβαίνει γρήγορα. Όταν όμως ενεργεί στον ανάλογο τροχό το κάνει απότομα με χαρακτηριστικό θόρυβο από το φρενάρισμα, όπως εξίσου απότομα επεμβαίνει και ο κόφτης.

Σε καθημερινή χρήση, το Jazz απλώς αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καθώς η απουσία κραδασμών και η ανάρτηση που αποσβένει με ευκολία τις ανωμαλίες, αναβαθμίζουν την άνεση σε επίπεδα αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει και για την ηχομόνωση που αδυνατεί να νικήσει τον αέρα αλλά και τον ήχο του κινητήρα στις υψηλές στροφές, εκεί που αποδίδει και καλύτερα. Από την άλλη μόνο σε πολύωρο ταξίδι μπορεί να ενοχλήσει ο θόρυβος και μόνο αν οι ταχύτητες είναι μεγάλες, εντός πόλης δεν κουράζει σε καμία περίπτωση.

Για κάθε μέρα άλλωστε το Jazz προσφέρει και κάτι άλλο που δύσκολα βρίσκεις στην κατηγορία του, αυτό που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν τελικά ανήκει στα μικρά πολυμορφικά: Η εργονομία. Το σουπερμίνι της Honda εκμεταλλεύεται κάθε εκατοστό χώρου στην καμπίνα προς όφελος των επιβατών, την ώρα που ο οδηγός έχει "πανοραμική" θέαση προς τα έξω. Τα πίσω καθίσματα αναδιατάσσονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, ενώ συνοδηγός και οδηγός απολαμβάνουν ανάμεσά τους μια "νεκρή ζώνη" ώστε να νιώθουν άνετα και το μεγάλο ταμπλό έχει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους.

Μπορεί τα πλαστικά του να είναι σκληρά αλλά ο ενιαίος πορτοκαλί φωτισμός αποκαθιστά την αίγλη σοβαρεύοντας όσο ακριβώς χρειάζεται το προφίλ του Jazz. Η ρύθμιση του κλιματισμού βρίσκεται δίπλα ακριβώς στο δεξί χέρι του οδηγού, πριν από τα κουμπιά του ραδιοφώνου, έτσι ώστε αυτός να έχει την τελευταία λέξη στην κατάλληλη θερμοκρασία, όπως ακριβώς πρέπει. Το Jazz είναι ένα νεανικό αυτοκίνητο που όμως εύκολα και μάλιστα με περίσσια άνεση θα διευκολύνει τις μεγάλες οικογένειες. Για αυτό είναι ουσιαστικά ανένταχτο ακροβατώντας ανάμεσα σε κατηγορίες, γιατί προσφέρει έναν συνδυασμό άνεσης και πρακτικότητας που ξεπερνά τα υπόλοιπα σουπερμίνι.

 Πίσω ακόμα και τρεις επιβάτες θα βολευτούν στα καθίσματα και θα υπάρχει αρκετός χώρος και για τα πράγματά τους καθώς ο αποθηκευτικός χώρος ξεπερνά τα 300 λίτρα, και το κυριότερο έχει ύψος.

Μεγαλύτερα και ογκώδη αντικείμενα μπορούν εύκολα να μεταφερθούν με το Jazz και αυτό είναι ακόμα ένα στοιχείο που τονίζει την πολυμορφικότητά του. Διαθέσιμο με τον κινητήρα των 1.400 κυβικών με πλούσιο εξοπλισμό και τιμές που ξεκινούν από τα 14.000 Ευρώ, είναι μια από τις συμφέρουσες επιλογές ξεπερνώντας σε ορισμένους τομείς τα όρια της κατηγορίας του.

Ένα μελετημένο στις λεπτομέρειες και πρακτικό αυτοκίνητο που έχει όμως και επιδόσεις, αλλά και ανάρτηση που του επιτρέπει να κινηθεί σβέλτα παρά τα ύψος του. Όλα αυτά τα διαφορετικά στοιχεία μπορούσαν να συνυπάρξουν μόνο με ένα… Jazz χαρακτήρα!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου