ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ρύποι: Έως 20 φορές επάνω

ρύποι-έως-20-φορές-επάνω-283235

Πολλά από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Mercedes, Honda, Mazda και Mitsubishi εκπέμπουν από 1,5 έως και 6 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις εργαστηριακές μετρήσεις που πραγματοποιεί η Ε.Ε. για την απόδοση έγκρισης τύπου (δικαίωμα κυκλοφορίας).

Αυτό αποκάλυψε μια νέα έρευνα της εταιρείας Emissions Analytics, που δημοσιεύτηκε στη βρετανική εφημερίδα Guardian. Η συζήτηση σχετικά με τους ρύπους και ειδικότερα με τα οξείδια του αζώτου άνοιξε ως αποτέλεσμα της τοποθέτησης από την VW ενός λογισμικού στους diesel κινητήρες της, που αναλάμβανε να μειώσει τους ρύπους κατά τη διάρκεια των μετρήσεων, ώστε τα αυτοκίνητά της να περνούν τα αυστηρά όρια εκπομπής οξειδίων του αζώτου στην αμερικανική πολιτεία της Καλιφόρνια. Στη συνέχεια αποκαλύφτηκε ότι παράτυπο λογισμικό είχε τοποθετηθεί σε όλους τους diesel κινητήρες με τον κωδικό EA189, προδιαγραφών Euro5, με κυβισμό 1.2, 1.6 και 2.0 λίτρων και αφορά 11.000.000 περίπου εκατομμύρια αυτοκίνητα του Group VW που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα στην Ευρώπη, όπου έχουν ταυτολογηθεί τα 8.000.000 από αυτά.

Ωστόσο, όπως δείχνουν οι ανεξάρτητες μετρήσεις, υπάρχει και ένα τεράστιο ζήτημα ακρίβειας των εργαστηριακών μετρήσεων εκπομπής ρύπων σε σχέση με τις πραγματικές, δηλαδή αυτές που εκπέμπει το αυτοκίνητο στις εναλλασσόμενες και ακραίες πολλές φορές κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες της καθημερινότητας. Όπως κάθε οδηγός γνωρίζει, σπάνια η επίσημη μέση κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να επαληθευτεί στην καθημερινότητα και ειδικότερα σε αστική χρήση. Αντίστοιχα λοιπόν αυξημένη είναι και η εκπομπή ρύπων, η οποία, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του Guardian από τις μετρήσεις της Emission Analytics, ορισμένα SUV μοντέλα που δεν κατονομάζονται, εκπέμπουν έως και 20 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες.

Οι κατασκευαστές στην προκειμένη περίπτωση δεν ευθύνονται υπό την έννοια της VW για την κατάσταση αυτή, καθώς δεν χρησιμοποιούν κάποια παράτυπη μέθοδο χειραγώγησης των ρύπων. Απλά η Ευρωπαϊκή Ένωση, που έχει ξεκινήσει τη συζήτηση εδώ και καιρό για την αναντιστοιχία των μετρήσεων ρύπων στο εργαστήριο σε σχέση με τους πραγματικά εκπεμπόμενους από τα αυτοκίνητα, θα πρέπει πλέον να αλλάξει τα πρότυπα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου