ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια αμερικανοποιούνται

τα-ελληνικά-πανεπιστήμια-αμερικανοπ-1058331

Ο,τι καλύτερο για γονείς, αλλά και για τους ίδιους τους φοιτητές

Του Δημήτρη Αντωνίου, Καθηγητή Αγγλικής Β.Α., Kατόχου Masters Παιδαγωγικής και Γλωσσολογίας dantoniou.pro@gmail.com

Μητσοτάκης: «Σε καμία χώρα του κόσμου δεν παρατηρείται ότι συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια». Χάρις στην επέμβαση της αστυνομίας αποφεύχθηκε η έκρηξη του Πυρηνικού Αντιδραστήρα στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης με ολέθριες συνέπειες…

Ωστόσο, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Τους τελευταίους μήνες ολόκληρη η ελληνική επικράτεια βίωσε τις καταλήψεις των φοιτητών, αλλά και μαθητών, ως να επρόκειτο ότι η χώρα κινδύνευε από κάποιο επικείμενο δικτατορικό, ολοκληρωτικό, φασιστικό και απάνθρωπο καθεστώς, το οποίο θα εγκαθίστατο στην Ελλάδα με τη λειτουργία των ξένων πανεπιστημίων και κυρίως των Αμερικανικών.

Τα πράγματα έφθασαν στο πλέον επικίνδυνο όριο που ήταν θέμα χρόνου να ανατιναχτεί ο Πυρηνικός Αντιδραστήρας στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης με απρόβλεπτες και ολέθριες συνέπειες.

Δυστυχώς, αρκετές φορές, οι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπίσουν τον άμεσο κίνδυνο προκειμένου να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για τη σωτηρία χιλιάδων αθώων ανθρώπων.

Α. ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΟΛΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ;

Οι Έλληνες φοιτητές μπορεί να προέρχονται και αποτελούνται από πολλά κόμματα, αλλά ενοποιούνται στις καταλήψεις και σε διάφορες άλλες «δραστηριότητες», π.χ. στην παρατεταμένη και επ’ αόριστο παραμονή στα ελληνικά πανεπιστήμια, στην μη παρακολούθηση μαθημάτων, στις καταλήψεις, επί σειρά ετών, κλπ., κλπ. Φυσικά σε καμία περίπτωση οι φοιτητές δεν ξεχνούν τις πολιτικές τους ρίζες, παραδόσεις, προκαταλήψεις ή και τα πιστεύω τους.

Β. ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ;

Ο Πρωθυπουργός ήταν ξεκάθαρος: Θα εφαρμοστεί ο νόμος βάσει του οποίου φοιτητές θα διαγράφονται από το πανεπιστήμιο για συγκεκριμένους λόγους παραβατικότητας και παρανομίας. Φυσιολογικά αλλά και λογικά αυτό το νομοσχέδιο θα πρέπει να ψηφιστεί από όλα τα κόμματα της Βουλής, ΑΛΛΑ, στην Ελλάδα ζούμε. Είναι δυνατόν η πολυπληθής αντιπολίτευση να συμφωνήσει με την κυβέρνηση;

Γ. ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ

Δεν είναι τόσο ηλίθιοι οι Αμερικάνοι φοιτητές, οι οποίοι αποφασίζουν σε ποιον τομέα θα ειδικευτούν στο τέλος του δευτέρου έτους της φοίτησής τους στο πανεπιστήμιο, δηλαδή όταν είναι 20 χρονών!!! και όχι όταν είναι 16, όπως συμβαίνει στη μεγάλη Ελλάδα.

Δ. Από μία άποψη οι πρωτοετείς Έλληνες φοιτητές αντιδρούν φυσιολογικά και χαλαρώνουν μετά από δύο ή τρία χρόνια εντατικής μελέτης στο λύκειο, στα διάφορα πάσης φύσεως φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα, ξένες γλώσσες, κλπ., κλπ.

Ε. Τα Ελληνόπουλα θα πρέπει να γίνονται δεκτά στα ελληνικά πανεπιστήμια βάσει της βαθμολογίας τους στα τρία τελευταία χρόνια της φοίτησής τους στα λύκεια. Γιατί να χρειάζεται ένας μαθητής ή μαθήτρια του 18 και του 20 επί σειρά ετών να υποστεί και τη βάσανο των πανελληνίων εξετάσεων; Η αυστηρότητα για τους φοιτητές πρέπει να αρχίζει στο πρώτο εξάμηνο του πανεπιστημίου. Εάν στο πρώτο εξάμηνο ο φοιτητής ή φοιτήτρια απέτυχε σε ένα ή δύο μαθήματα, θα πρέπει να τίθεται σε επιτήρηση, που σημαίνει πρέπει να ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο. Εάν όχι, θα πρέπει να λαμβάνει την άγουσα, δηλαδή διαγράφεται από το πανεπιστήμιο χωρίς καμία άλλη διαδικασία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ωφελούνται τόσο οι φοιτητές, όσο και οι γονείς τους! Έτσι αποφεύγονται οι αιώνιοι φοιτητές, έτσι αποφεύγεται να χρωστάν οι φοιτητές μαθήματα του πρώτου έτους, ενώ βρίσκονται στο τέταρτο έτος. Προσωπικά, είχα μαθητές και μαθήτριες που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στα ελληνικά πανεπιστήμια κανονικά, αλλά δυστυχώς είχα και πολλές περιπτώσεις αμφοτέρων των φύλων, που «ολοκλήρωσαν» τις σπουδές τους στα ελληνικά πανεπιστήμια μετά από επτά και οκτώ χρόνια. Εξαίρεση αποτελούσαν μαθητές και μαθήτριές μου που συνέχισαν τις σπουδές τους στο εξωτερικό και η εξέλιξή τους ήταν ραγδαία, και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Υπάρχουν αδιάψευστες μαρτυρίες επ’ αυτού.

Ολόκληρο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα χρήζει ριζικής μεταρρύθμισης από το δημοτικό έως και το πανεπιστήμιο, ιδιαίτερα στον τομέα των ξένων γλωσσών πρέπει να γίνει ριζική αναδιάρθρωση του προγράμματος.

Χιλιάδες απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων, εάν θα έπρεπε να εξεταστούν προφορικά για να γίνουν δεκτοί σε ξένα πανεπιστήμια για τις μεταπτυχιακές τους σπουδές, κατά πάσα πιθανότητα, ελάχιστοι θα τα κατάφερναν να περάσουν τις προφορικές εξετάσεις, και βέβαια γι’ αυτό το αποτέλεσμα δεν ευθύνονται οι φοιτητές, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται τις ξένες γλώσσες. Φυσικά, ούτε οι διδάσκοντες ευθύνονται, διότι η πολιτεία δεν φρόντισε να τους εκπαιδεύσει πως να διδάσκουν. Για ολόκληρες δεκαετίες η πολιτεία ζητούσε από τους υποψηφίους να διδάσκουν ξένες γλώσσες, να αποκτήσουν επαρκείς γνώσεις της γλώσσας, εξ ου και η περιβόητη επάρκεια. Η πολιτεία ποτέ δεν δίδαξε τους καθηγητές ξένων γλωσσών πως να διδάσκουν και άλλο γνωρίζω μία γλώσσα και άλλο ξέρω πως να την διδάξω, είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

Σε κάθε ελληνικό σπίτι ο επισκέπτης μπορεί να παρατηρήσει μία σειρά «πτυχίων» ξένων γλωσσών, τα οποία φυσικά δεν απεικονίζουν την πραγματικότητα και την ικανότητα των κατόχων να επικοινωνούν στην ξένη γλώσσα χρησιμοποιώντας τη δύναμη του προφορικού λόγου. Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ – MASTERING ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ Ή ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ.

Τα Ελληνόπουλα, αποφοιτώντας από το λύκειο θα έπρεπε να χειρίζονται, τουλάχιστον τα Αγγλικά τους, με αρκετή ευχέρεια του προφορικού λόγου.

Το ελληνικό δημοτικό σχολείο είναι ο κατ’ εξοχήν ιδανικός χώρος για την κατάκτηση της ξένης ή δεύτερης γλώσσας. Η χρήση της ελληνικής γλώσσας στη διδασκαλία και εκμάθηση της άλλης γλώσσας θα πρέπει να απαγορεύεται δια νόμου του Υπουργείου Παιδείας. Η διδασκαλία των σημερινών ξένων γλωσσών δεν πρέπει να διδάσκεται όπως τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά.

Ωστόσο, πρέπει να ομολογήσουμε ότι με τα προγράμματα ERASMUS δίνεται μία καλή ευκαιρία στους γνώστες ξένων γλωσσών – ιδιαίτερα της Αγγλικής – να βελτιώσουν τις γνώσεις τους, αλλά και να χρησιμοποιήσουν ότι έμαθαν επισκεπτόμενοι μια άλλη χώρα. Δεν γνωρίζω πόσα Ελληνόπουλα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν προγράμματα ERASMUS, αλλά φοβάμαι πως ο αριθμός είναι πολύ μικρός.

Οι κάτοχοι της περίφημης επάρκειας, αλλά και απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων ξένων γλωσσών, θα έπρεπε απαραιτήτως να διδάσκονται ένα Course–μάθημα υπό τον τίτλο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου