Μιλτιάδης Ζιάκας: Εχω ένα όνειρο - Kατάθεση ψυχής στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

Τελευταία ενημέρωση: 2022-02-07, 15:17:57
Η Αργώ επιστρέφει από το παρθενικό της ταξίδι, η υποδοχή γίνεται στην παραλία του Βόλου και ο Μιλτιάδης Ζιάκας βραβεύεται από τον τότε δήμαρχο Αλ. Βούλγαρη για την πρωτοβουλία που πήρε να δώσει σάρκα και οστά στο όραμα της πόλης
Μιλτιάδης Ζιάκας: Εχω ένα όνειρο - Kατάθεση ψυχής στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

«Ολοι μαζί, μέσα στην Αργώ, να κωπηλατούμε, με δύναμη και αποφασιστικότητα, προς την ίδια κατεύθυνση, για να φτάσουμε στον στόχο» 

Σε εκ βαθέων κατάθεση ψυχής προβαίνει σήμερα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Μιλτιάδης Ζιάκας, πρώην αντιδήμαρχος Βόλου και πρόεδρος της ΔΗΤΕΒ, που έχει συνδέσει το όνομα και την πορεία του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με την κατασκευή του ομοιώματος της Αργούς και το παρθενικό της ταξίδι.

Τα όσα επισημαίνει για την αναπτυξιακή και πολιτιστική ώθηση, που μπορεί να δώσει στον Βόλο η Αργώ, αποτελούν το «μεδούλι» μίας πορείας, που έχει αφήσει ισχυρό «χνάρι» στην ιστορία της πόλης.

«Εχω ένα όνειρο»

Ειδικότερα, ο Μιλτιάδης Ζιάκας αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ:

«Η Αργώ αποτελεί την ταυτότητα της πόλης. Την πρέσβειρα του Βόλου στο διεθνές γίγνεσθαι. Αποτελούσε πάντα το όνειρο της πόλης, στο οποίο δόθηκε σάρκα και οστά το 2002. Είναι το παγκόσμιο έμβλημα του πολιτισμού και της ναυτοσύνης.

Ενα ταξίδι στη Σουηδία, όπου είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ το Μουσείο της Στοκχόλμης και να δω από κοντά το καράβι των Βίκινγκς να εκτίθεται εκεί, ήταν το έναυσμα για να αναλάβω την πρωτοβουλία να κατασκευάσουμε την Αργώ, ανταποκρινόμενος στην πρόκληση της ιστορίας.

Ετσι, τον Ιούνιο του 2002 στο ΔΣ της ΔΗΤΕΒ πάρθηκε η απόφαση και μπήκαν οι βάσεις για να ξεκινήσει το μεγάλο αυτό εγχείρημα, σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα ΝΑΥΔΟΜΟΣ, με την οποία οι προσωπικές μου επαφές είχαν ήδη ξεκινήσει νωρίτερα, όταν ακόμη η συγκεκριμένη ομάδα βρισκόταν στα Χανιά έχοντας αναλάβει ένα παρόμοιο πρότζεκτ για την κατασκευή του πρώτου μινωικού σκάφους.

Η αναβίωση του μύθου της Αργοναυτικής Εκστρατείας ήταν μία κορυφαία επιλογή πολιτιστικού και αναπτυξιακού σχεδιασμού προς όφελος της πόλης.

Ετσι ξεκίνησε μία δύσκολη περιπέτεια να κατασκευαστεί η Αργώ. Να γίνει το ταξίδι και να υλοποιηθεί το Μουσείο της Αργούς και το Θεματικό Πάρκο, όπως προβλεπόταν στην αρχική μου πρόταση.

Η Αργώ κατασκευάστηκε, έπεσε στο νερό και έκανε το παρθενικό της ταξίδι, κατακτώντας το αξιόπλοο με 650 μίλια το 2008. Εναν χρόνο αργότερα κατέπλευσε στο Μπατούμι και στο Πότι της Γεωργίας (Αρχαία Κολχίδα) μεταφέροντας μήνυμα ειρήνης και συνεργασίας λαών και ανθρώπων, στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, ακολουθώντας τα χνάρια του Ιάσονα, όταν αναζητούσε το Χρυσόμαλλο Δέρας.

Πραγματοποιήθηκαν επίσης δυο επιστημονικά συνέδρια, στον Βόλο και την Τιφλίδα, όπου διακεκριμένοι αρχαιολόγοι, ιστορικοί και ερευνητές από την Ελλάδα και τη Γεωργία, που συμμετείχαν σε αυτά, τεκμηρίωσαν τις διαχρονικές σχέσεις των δύο περιοχών.

Η Αργώ είναι η ιστορία μας. Αποτελεί τη μεγαλύτερη πρέσβειρα της πόλης μας και της πατρίδας μας στα πέρατα της Γης, μεταφέροντας τα μηνύματα του πολιτισμού, της ειρήνης και της συνεργασίας στις χώρες της Βαλκανικής, της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και σ’ ολόκληρο τον κόσμο.

Αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από χιλιάδες ανθρώπους.

Αποτελεί στοιχείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Είναι η πολύτιμη παρακαταθήκη, που αφήνουμε στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές που θα έρθουν.

Αισθάνομαι πραγματικά πολύ υπερήφανος και ταυτόχρονα δικαιωμένος, διότι αυτή η πρωτοβουλία πήρε σάρκα και οστά. Η σύγχρονη Αργώ κατασκευάστηκε και ολοκλήρωσε με επιτυχία το ταξίδι της.

Νιώθω διπλά ικανοποιημένος, γιατί αγκαλιάστηκε από όλους τους φορείς και τους πολίτες, που συμπορεύτηκαν μαζί μας στην προσπάθεια ανάδειξης της παγκόσμιας πολιτικής διάστασης, που έχει η Αργώ.

Με την κατασκευή της Αργούς και το ταξίδι της, 3.500 χρόνια μετά, επαναφέραμε την ιστορία μας στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας κοινής γνώμης.

Η Αργώ και η πόλη μας, ο Βόλος, έχουν περάσει στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού, του πολιτισμού και της ιστορίας.

Από τους αρχαίους καιρούς μέχρι σήμερα επιβεβαιώνει τη μακρά παράδοση του ελληνικού λαού με τη ναυτοσύνη.

Δημιουργούνται πλέον μεγάλες προοπτικές για την ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας της πόλης, αλλά πάνω από όλα για τον τουρισμό.

Κανείς, ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνά ότι το σκαρί της είναι ποτισμένο με δάκρυα χαράς και υπερηφάνειας, αλλά και με πίκρες και ατέλειωτες ώρες μοναξιάς, αφού οι δύσκολες ώρες ήταν πολλές.

Από τους αρχαίους καιρούς μέχρι σήμερα, σε όλα τα μεγάλα γεγονότα που αντιμετώπισε ο λαός μας, η ιστορία γράφηκε σε δύο διαφορετικές σελίδες. Τη μία σελίδα την έγραφαν οι πρωταγωνιστές. Εκείνοι που αγωνίζονταν για τα εθνικά συμφέροντα, τα συμφέροντα της πόλης, τις μεγάλες αξίες, τον πολιτισμό και την ιστορία του λαού μας.

Την άλλη σελίδα, πάντα την έγραφαν εκείνοι, που θυσίαζαν τα εθνικά συμφέροντα, τα συμφέροντα της πόλης, τις μεγάλες αξίες και τον πολιτισμό, στον βωμό των μικροσυμφερόντων και των σκοπιμοτήτων. Προέτασσαν την κακία και τη μικροψυχία τους, διαδραματίζοντας τον ρόλο του κακού.

Η Αργώ πρέπει να μείνει έξω από πολιτικές αντιπαραθέσεις και παραταξιακές συγκρούσεις.

Αυτή τη μεγάλη προσπάθεια την έκανα γιατί σέβομαι την ιστορία μας, τον πολιτισμό μας, την πατρίδα μας και την πόλη μας. Έχω ένα όνειρο. Ολοι μαζί, μέσα στην Αργώ, να κωπηλατούμε, με δύναμη και αποφασιστικότητα, προς την ίδια κατεύθυνση, για να φτάσουμε στον στόχο.

Ο Βόλος μπορεί να ανεβεί ακόμη ψηλότερα. Με οδηγό την Αργώ, στα χνάρια του ταξιδιού που έκανε ο Ιάσονας και με πλοηγό τους νέους αναπτυξιακούς δρόμους, που άνοιξε η αναβίωση της Αργοναυτικής Εκστρατείας.

Μέσα από τις μεγάλες δυσκολίες, η κατασκευή και το ταξίδι της Αργούς μάς δείχνουν τη μεγάλη δοκιμασία του Ιάσονα και των Αργοναυτών.

Αποτελούν όμως και ένα μήνυμα προς τη νέα γενιά, για διαρκή προσπάθεια, επιμονή και αγώνα, μέχρι να φτάσουν στον τελικό στόχο».

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

 

 

 

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
3
=