ΤΟΠΙΚΑ

Ποια “ρότα” θα χαράξει στην Εκκλησία ο διάδοχος;

ποια-ρότα-θα-χαράξει-στην-εκκλησία-851206

Οπως όλα δείχνουν, σήμερα θα είναι ο ενδιαφέρων “πρώτος γύρος” της διαδικασίας για την εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου, για να ακολουθήσει αμέσως ο γύρος της τελικής «αναμέτρησης». Το σκηνικό και κυρίως το παρασκήνιο των προηγούμενων ημερών θα συνεχίσει από σήμερα – και μετά την εκλογή – ακόμη εντονότερο. Για τα «επινίκια» των υποστηρικτών του νέου προκαθήμενου.
Το προφίλ, τα προσόντα, οι απόψεις και οι ικανότητες των τεσσάρων υποψηφίων Μητροπολιτών για την εκλογή, είναι λίγο ή πολύ γνωστά. Το άγνωστο είναι στην πραγματικότητα ο τρόπος που θα διοικήσουν την Εκκλησία από την επόμενη μέρα. Διότι δεν θα είναι θέμα μόνο της δικής τους άποψης. Θα παίξει ρόλο το τι θα έχει προηγηθεί της εκλογής τους, δηλαδή εσωτερικές συμμαχίες και συσχετισμοί. Αναμφισβήτητα παίζει ρόλο και η “παρακαταθήκη” που άφησε ο Χριστόδουλος. Ο τρόπος που διοίκησε και ο ρόλος τον οποίο ήθελε να παίζει η Εκκλησία ίσως δίνουν τον τόνο, σίγουρα δείχνουν όμως τις δυσκολίες της “νέας εποχής”.
Είναι άλλωστε και η άποψη που εξέφρασε κατά πλειοψηφία η κοινή γνώμη σε δύο απανωτές δημοσκοπήσεις: “Συνέχεια στο δρόμο του Χριστόδουλου”. Μόνο που αυτό μπορεί να έχει και μία διαφορετική εξήγηση που θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψη οι νέοι επικεφαλής της Εκκλησίας. Να μην είναι δηλαδή πλήρης αποδοχή ενός ρόλου παρεμβατικού της Εκκλησίας, ακόμη και στα καθαρά πολιτικά ζητήματα της χώρας, αλλά μία έκφραση αντίθεσης προς την πολιτική και τους πολιτικούς που “ξέχασαν υποσχέσεις και δεσμεύσεις, ανεξαρτήτως κομματικού χώρου”.
Αλλωστε ο κόσμος πολλές φορές ταυτίζεται με όποιον συνηθίζει να βλέπει και να ακούει καθημερινά από την τηλεόραση. Τον κάνει δικό του άνθρωπο. Κάνει και δικές του τις απόψεις του. Μήπως τυχαία προηγούνται στις προτιμήσεις του κοινού οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Ανθιμος (24,4%), και Δημητριάδος Ιγνάτιος (15,3%); Ο πρώτος με συχνές τηλεοπτικές εμφανίσεις, ο δεύτερος με δική του τηλεοπτική εκπομπή. Ομως σήμερα δεν ψηφίζει η κοινή γνώμη…

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου