ΤΟΠΙΚΑ

Αντιπαράθεση στις «ράγες» του σιδηρόδρομου

αντιπαράθεση-στις-ράγες-του-σιδηρό-501099

ΣΥΡΙΖΑ: Η ΝΔ ολοκληρώνει τα έργα μας στη Μαγνησία ~ «Για μια ακόμη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόλαβε», απαντά ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος για το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου- Λάρισας

Πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε χθες στις …ράγες του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου με αφορμή το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου- Λάρισας.

Στον απόηχο της ανακοίνωσης του βουλευτή Μαγνησίας και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Χρήστου Μπουκώρου, την περασμένη Παρασκευή, ότι δημοσιοποιήθηκε το ΦΕΚ έγκρισης της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου της Α΄ ΒΙΠΕ και της ΒΙΟ.ΠΑ. Βόλου και ότι πλέον όλα είναι έτοιμα για την ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας, καθώς αίρεται και το τελευταίο των τελευταίων εμποδίων για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου, ύψους 68 εκατ. ευρώ, ο ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασε. Σε χθεσινή ανακοίνωση αναφέρει ότι «η ΝΔ ολοκληρώνει τα έργα του ΣΥΡΙΖΑ στη Μαγνησία».

Στην αξιωματική αντιπολίτευση απάντησε με δήλωσή του ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβ ουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «για μία ακόμη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόλαβε».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται τα εξής: «Με ικανοποίηση ενημερωθήκαμε για την υπογραφή του ΦΕΚ για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου Βόλου στη Α’ ΒΙ.ΠΕ. Προς αποσαφήνιση των γεγονότων σχετικά με το θέμα της ηλεκτροκίνησης Λάρισας-Βόλου επισημαίνουμε τα εξής, μιας και η προσπάθεια για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου είχε ξεκινήσει από την περίοδο της πρώτης διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το 2015.

Η ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου είχε συμπεριληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020. Το έργο είχε εξειδικευθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος αυτού και η Διαχειριστική Αρχή είχε αποστείλει στην ΕΡΓΟΣΕ πρόσκληση για υποβολή αίτησης χρηματοδότησής του από πόρους του Προγράμματος.

Μετά από πρωτοβουλία και συντονισμένες ενέργειες των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, Μάκη Μπαλλή, Κατερίνας Παπανάτσιου, καθώς και της Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κας Μαρίνας Χρυσοβελώνη, και την στήριξη του πρώην Υπουργού κ. Σπίρτζη καθώς και του τότε Γ.Γ. Υποδομών κ. Βούρδα, η ΕΡΓΟΣΕ προέβη σε διερεύνηση της δυνατότητας υλοποίησης του προγραμματισμένου έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισα-Βόλου, με ταυτόχρονη αναβάθμιση και κανονικοποίηση της παλαιάς γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-Βόλου.

Σε σχετικές συσκέψεις, όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων, αποφασίσθηκε η προώθηση της υλοποίησης του προγραμματισμένου έργου της ηλεκτροκίνησης μαζί με την ταυτόχρονη παραλλαγή χάραξης της παλαιάς γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου –ΒΙΠΕ Βόλου και αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα ΒΙΠΕ Βόλου-Βόλος.

Σε σχέση με το έργο της γραμμής Λάρισα-Βόλος η Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έγινε αποδέκτης αιτημάτων τοπικών φορέων της Μαγνησίας, στο πλαίσιο των οποίων οι φορείς αιτούνταν την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λατομείου έως το Βόλο επί της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, επαναφέροντας το χρόνιο αίτημά τους για παράκαμψη του οικιστικού ιστού της Ν.Ιωνίας μέσω της κατάργησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή αυτή. Υπενθυμίζεται ότι στα υπερ-εικοσαετή αιτήματα των φορέων της περιοχής δεν είχε ποτέ κανείς ανταποκριθεί.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας, λοιπόν, επί των ημερών της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η ΕΡΓΟΣΕ είχε υλοποιήσει τις απαραίτητες διαδικασίες ωρίμανσης (μελέτες, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις κλπ.) του ανωτέρω ευρύτερου έργου. Το γεγονός πως μετά από δύο χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ κατάφερε να ολοκληρώσει τις διαδικαστικές ενέργειες που απέμεναν για την εκκίνηση του έργου, κρίνεται από την τοπική κοινωνία κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία ή όχι. Πάντως δεν ήταν ποτέ προεκλογική εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη, μιας και ο νομός Μαγνησίας, δυστυχώς, δεν βρισκόταν και δεν βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες της ΝΔ».

Δήλωση – απάντηση του Χρήστου Μπουκώρου

Με αφορμή την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος εξέδωσε την εξής δήλωση:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια διακυβέρνησης για το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας το μόνο που πρόσφερε είναι η τροποποίηση της μελέτης του έργου, πράγμα που αποδέχθηκε και συμφώνησε η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ.

Εσκεμμένα ξεχνάει ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι η διαβούλευση με τις ευρωπαϊκές αρχές για την ένταξη του συγκεκριμένου έργου τη χρηματοδοτική περίοδο 2014-2020, η οποία παρατάθηκε και για το 2021, είχε ολοκληρωθεί επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά.

Θέλουν να ξεχνούν στον ΣΥΡΙΖΑ, ότι η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή και πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ τον Χρήστο Βίνη, καθώς και με τις προσπάθειες όλων μας, εκπόνησε τη μελέτη αλλαγής του ρυμοτομικού της Α΄ ΒΙ.ΠΕ., η οποία εγκρίθηκε και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, συνθήκη απολύτως αναγκαία για την υλοποίηση του έργου.

Επιπλέον, μάλλον ξεχνούν ότι επί των ημερών της σημερινής κυβέρνησης δημοπρατήθηκε επιτυχώς το έργο και έχουμε ανάδοχο, με τον οποίο θα υπογραφεί η σύμβαση.

Αντιθέτως, επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ ανακοινώθηκε τουλάχιστον δύο φορές η δημοπράτηση του έργου, η οποία ουδέποτε έγινε. Έρχονται λοιπόν λίγο πριν την υπογραφή της σύμβασης, να διεκδικήσουν ένα έργο, το οποίο δεν κατόρθωσαν να δημοπρατήσουν.

Κατά τα λοιπά, ας μην αγχώνονται. Τα δημόσια έργα και οι δημόσιες υποδομές, δεν ανήκουν ούτε στη Ν.Δ., ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ. Ανήκουν στον ελληνικό λαό, για τον απλούστατο λόγο ότι συνήθως άλλος τα οραματίζεται, άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα υλοποιεί.

Ωστόσο, αυτό που δεν γίνεται ανεκτό από τους πολίτες είναι η προσπάθεια να οικειοποιηθούν δημόσια έργα εκείνοι που πρόσφεραν κυριολεκτικά τα ελάχιστα. Και στο έργο της ηλεκτροκίνησης ο ΣΥΡΙΖΑ αποδείχθηκε αναποτελεσματικός».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου