ΤΟΠΙΚΑ

«Οσο είμαστε ανοιχτά, ελπίζουμε»

οσο-είμαστε-ανοιχτά-ελπίζουμε-683859

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ κατέγραψε τη φωνή απόγνωσης επαγγελματιών και τον αγώνα επιβίωσης στην αιχμή της εκπτωτικής περιόδου

Σε οριακό σημείο η συντριπτική πλειονότητα των εμπόρων, καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να αντεπεξέρχεται στις οικονομικές επιπτώσεις, που προκύπτουν από το «τσουνάμι» της πανδημίας. Η έλλειψη ρευστότητας και η αβεβαιότητα κυριαρχούν στην τοπική αγορά, που στενάζει, προσπαθώντας να βρει διεξόδους ανάσας στην «καρδιά» της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ κατέγραψε το κλίμα ανασφάλειας και τα οξυμένα προβλήματα από την πανδημία, με την εκπτωτική περίοδο να κινείται υποτονικά, με εξαίρεση τη δυναμική εκκίνηση, που αποτυπώθηκε το πρώτο δεκαπενθήμερο.

«Είμαστε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση, γιατί ήμασταν δυόμιση μήνες κλειστά. Ο κόσμος είναι φοβισμένος, δεν ήθελε να ψωνίσει, το εμπόρευμα που έχουμε πάρει, έχει μείνει αδιάθετο. Είναι δραματική, πολύ δύσκολη η κατάσταση. Τα βγάζουμε πέρα πάρα πολύ δύσκολα. Ειδικά για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, που δεν είχαν ούτε click away, ήταν το χειρότερο», αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Στυλιανή Τσουβάκα, ιδιοκτήτρια καταστήματος υποδημάτων. Εμφανής η ανησυχία της, στη διαπίστωση ότι «δεν έχουμε δουλειά ούτε στις εκπτώσεις. Μόνο δεκαπέντε μέρες είχαμε δουλειά. Ο κόσμος είναι πάρα πολύ επιφυλακτικός. Φοβάται. Δεν έρχεται να ψωνίσει».

Σε ρυθμούς καθημερινής αβεβαιότητας η τοπική αγορά, με τον Μιχάλη Σαμπεθάι, έμπορο λευκών ειδών, να εκφράζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ την ανησυχία του, τονίζοντας ότι: «Το πρόβλημα είναι κυρίως όταν είμαστε κλειστά. Αυτό σημαίνει ότι δεν διαθέτουμε τα εμπορεύματα, που ήδη αγοράσαμε. Το πρόβλημα είναι εντονότερο στα εποχιακά είδη και θεωρώ ότι δεν έχουν βοηθηθεί τα μαγαζιά, όσο θα έπρεπε. Η μετακύλιση των υποχρεώσεων δεν είναι βοήθεια, γιατί θα έρθει κάποια στιγμή, που θα τα βρούμε μπροστά μας. Το κράτος έπρεπε να αφαιρέσει κάποιους φόρους, να μας απαλλάξει και όχι να έχουμε επιστρεπτέες προκαταβολές. Αρα, δεν είναι ουσιαστική ενίσχυση. Αργότερα θα χρειαστεί ρευστότητα για τις νέες αγορές. Δεν ξέρω πότε θα τελειώσει όλο αυτό, αλλά όσο είμαστε ανοιχτά, τουλάχιστον έχουμε κάποια ελπίδα. Αν κλείσουμε, είναι το χειρότερο».

Εντονα προβληματισμένος εμφανίζεται, ταυτόχρονα, ο Γρηγόρης Χριστοφίδης, έμπορος υποδημάτων, υπογραμμίζοντας ότι «ζούμε με αέρα βοήθειας. Οι επιστρεπτέες δεν βοηθούν, είναι ίσα – ίσα για να επιλύονται κάποια προβλήματα της στιγμής. Στην πρώτη καραντίνα τα εμπορεύματα είχαν προλάβει να έρθουν. Αυτή τη σεζόν θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα, διότι, σύμφωνα με τα μηνύματα που λαμβάνουμε, πρέπει να προπληρώνονται οι παραγγελίες, γιατί και οι εισαγωγείς αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα. Με ρευστότητα θα κινηθεί η αγορά. Οποιος δεν έχει ρευστότητα, θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να έχει εμπόρευμα για τη σεζόν που έρχεται. Εκεί θα αποτυπωθεί το πρόβλημα». Σε τεντωμένο σκοινί, οριακά η αγορά, με τον κ. Χριστοφίδη να επισημαίνει ότι «αν χάσουμε το Πάσχα και δεύτερη χρονιά, ειδικά τα καταστήματα με παιδικά είδη, θα αντιμετωπίσουμε τεράστιο πρόβλημα».

Στενάζει η αγορά

Σε ανάλογο μήκος κύματος η αγωνία και ο προβληματισμός των εμπόρων, σε όλους τους κλάδους του επιχειρείν. «Τα προβλήματά μας είναι πάρα πολλά, ο κόσμος έχει «παγώσει», δεν υπάρχει ανάλογη ψυχολογία. Καταλαβαίνετε ότι ζούμε πάρα πολύ δύσκολα και δεν ξέρω πότε θα τελειώσει το πρόβλημα», υπογράμμισε η Μαρία Κελαϊδόνη, έμπορος γυναικείων ενδυμάτων. Παράλληλα σημείωσε ότι τα περιοριστικά μέτρα και η έλλειψη κοινωνικών εκδηλώσεων λειτουργούν αποτρεπτικά στην ψυχολογία των καταναλωτών και κατ’ επέκταση στην εμπορική κίνηση. Παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, δηλώνει: «Είμαι αισιόδοξη. Δεν σταματά η ζωή μας, αλλά χρειάζονται γερά στομάχια αυτή τη στιγμή και γενναία μέτρα στήριξης. Το πρόβλημα είναι για τη νέα σεζόν. Πρέπει να προπληρώσουμε τους προμηθευτές, για να έχουμε εμπόρευμα».

Σε ανάλογο μοτίβο προβληματισμού η δήλωση του Μάκη Χατζηβασίλογλου, ιδιοκτήτη καταστήματος εσωρούχων: «Τα καταστήματα είναι σε περίοδο, που ελπίζουν ότι δεν θα ξανακλείσουν ενόψει Πάσχα και φαντάζομαι ότι πολλοί συνάδελφοι δειλά – δειλά θα ετοιμάζονται για Πάσχα. Θα κάνουν παραγγελίες, με την ελπίδα να μην ξαναμείνουν αδιάθετα τα εμπορεύματα, όπως πέρυσι, που χάσαμε την γιορτή, που ήταν κρίσιμη για την αγορά».

Μεταφέροντας κλίμα αισιοδοξίας, επισημαίνει ότι: «Θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι, για να μεταφέρουμε αισιοδοξία και στους πελάτες μας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρχει πισωγύρισμα, για να μπορέσει να βγει και ο κόσμος πιο ελεύθερα, να ψωνίσει χωρίς άγχος, γιατί όλοι είναι αγχωμένοι, όλοι είναι επηρεασμένοι, οπότε αυτό μας οδηγεί σε μικρότερες παραγγελίες αναγκαστικά και σε μικρότερη κατανάλωση, που είναι δεδομένη πλέον».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου