ΤΟΠΙΚΑ

Τουριστική χρονιά πεζοπορίας το 2021 για τον Δήμο Βόλου

τουριστική-χρονιά-πεζοπορίας-το-2021-για-832923

Το ερχόμενο έτος θα ολοκληρωθεί το έργο διαμόρφωσης των πεζοπορικών διαδρομών

Ετος… πεζοπορίας θα είναι το 2021 για τον Δήμο Βόλου, ο οποίος θα βγει στις διεθνείς και όχι μόνο αγορές προκειμένου να απευθύνει τουριστικό προσκλητήριο στην περιοχή με ένα νέο προϊόν, το Pelion Routes. Μετά το τουριστικό στραπάτσο, που υπέστη ο τουριστικός κόσμος λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, με μειώσεις στις κρατήσεις που κυμάνθηκαν στο 53% όπως καταγράφεται σε έρευνα πεδίου του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Βόλου, η περιοχή θα βγει δυναμικά στο προσκήνιο με τουριστικό προϊόν ιδιαίτερα δημοφιλές, που στόχος είναι να συνδυάσει την πεζοπορική εμπειρία με την ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οπως έγινε γνωστό από τον προϊστάμενο του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Βόλου, Γιώργο Παπαμακάριο, στο περιθώριο της προχθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Βόλου, υπό την προεδρεία του αντιδημάρχου, Τάσου Μπατζιάκα, στις 11 Σεπτεμβρίου εγκρίθηκε το πρόγραμμα πεζοπορίας που από κοινού σχεδίασαν οι Δήμοι Βόλου, Ζαγοράς –Μουρεσίου και Νοτίου Πηλίου και αφορά στη δημιουργία μιας ενιαίας πεζοπορικής διαδρομής 445 χιλιομέτρων. Τα 120 χλμ ανήκουν στα διοικητικά όρια του Δήμου Βόλου, τα 135 χλμ στον Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου και τα 190 στον Δήμο Νοτίου Πηλίου.

Από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου θα ξεκινήσει άμεσα εργολαβία για τον καθαρισμό, συντήρηση και ενιαία σήμανση των μονοπατιών, προκειμένου η πεζοπορική διαδρομή να αποτελέσει το νέο υπαρκτό τουριστικό προϊόν για τη νέα τουριστική σεζόν.

Ενιαίο δίκτυο, που περνά από το βουνό και καταλήγει στη θάλασσα

Μονοπάτια που άλλοτε οδηγούν σε γραφικά χωριά «κρεμασμένα» στα ορεινά του βουνού των Κενταύρων κι άλλοτε οδηγούν στα παραδοσιακά ψαροχώρια, συνθέτουν το ολοκληρωμένο δίκτυο μονοπατιών που χωρίζεται σε δύο μέρη: το δίκτυο του βουνού και το δίκτυο της θάλασσας.

Το δίκτυο του βουνού διέρχεται μέσα από τους τρεις δήμους και περνά μέσα από τα χωριά:

Στον Δήμο Βόλου από Μακρινίτσα προς Σταγιάτες, Πορταριά, Δράκεια, Αγιο Λαυρέντιο, Αγιο Βλάσιο και Αγιο Γεώργιο.

Στον Δήμο Νοτίου Πηλίου από Πινακάτες προς Βυζίτσα, Μηλιές, Νεοχώρι, Αργαλαστή και Ξινόβρυση.

Στον Δήμο Ζαγοράς –Μουρεσίου από Ξουρίχτι προς Τσαγκαράδα, Μούρεσι, Κισσό, Αγιο Δημήτριο, Μακρυράχη, Ζαγορά, Πουρί.

Το δίκτυο της θάλασσας διακρίνεται σε δύο κατηγορίες: στο ένα τα μονοπάτια οδηγούν προς τα ψαροχώρια του Παγασητικού Κόλπου και στο άλλο προς τα παράλια του Αιγαίου.

Στον Παγασητικό: Από Άλλη Μεριά προς Αναυρο, Αγριά, Λεχώνια, Πλατανίδια, Κάτω Γατζέα, Καλά Νερά, Κορώπη, Αφησο, Λεφόκαστρο, Κάλαμο, Μηλίνα, Χόρτο, Πλατανιά έως Κατηγιώργη και Τρίκερι.

Στο Αιγαίο: Από Ποτιστικά προς Λαμπινού, Μυλοπόταμο, Νταμούχαρη, Αη Γιάννη, Χορευτό και Ομβριό. Στον Ομβριο υπάρχει σύνδεση με το «Ο2» ορειβατικό μονοπάτι που θα «συναντά» τους πεζοπόρους του Ολύμπου.

Δεδομένο το ενδιαφέρον

Ο περιπατητικός τουρισμός είναι από χρόνια διαδεδομένος και ο Δήμος Βόλου σε συνεργασία με τους δύο δήμους του Πηλίου, είναι έτοιμος να «χτυπήσει» στην συγκεκριμένη αγορά μέσα από το Pelion Routes.

Το ενδιαφέρον είναι εξασφαλισμένο καθώς τουρίστες που επισκέπτονται το info center (κέντρο τουριστικής πληροφόρησης) του Δήμου Βόλου κι όχι μόνο ενδιαφέρονται για την πεζοπορία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν τουρίστες που προέρχονται κυρίως από χώρες όπως η Γαλλία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Αυστρία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Αγγλία. Πρόκειται για λαούς που επιλέγουν να κάνουν πεζοπορικές εκδρομές και αναζητούν ολοκληρωμένες προτάσεις περιπατητικών διαδρομών.

Ντύσιμο λεωφορείων, κτιρίων, ξενόγλωσσοι χάρτες και νέα ιστοσελίδα

Οπως προβλέπεται στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2021 που παρουσιάστηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, με δεδομένη την ολοκλήρωση της πεζοπορικής διαδρομής θα αναπτυχθεί θεματική καμπάνια για την προώθησή της. Η προβολή θα στοχεύει τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό και θα περιλαμβάνει τοποθέτηση διαφημιστικών υλικών στα σημεία εισόδου, ντύσιμο λεωφορείων που κινούνται εντός του νομού, ντύσιμο της όψης του info center, παραγωγή αφισών και διανομή- τοποθέτησή τους σε καταλύματα, δημιουργία και παραγωγή ξενόγλωσσων χαρτών, έντυπες καταχωρήσεις, δημοσιογραφικά ταξίδια, καμπάνια ενημέρωσης τοπικών επαγγελματικών για το σύνολο της πεζοπορικής διαδρομής.

Στο πλαίσιο της διαφήμισης του νέου τουριστικού προϊόντος θα δημιουργηθεί μία νέα ιστοσελίδα πεζοπορίας, η Pelion Routes αλλά και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω των οποίων θα προωθηθεί καμπάνια προβολής. Παράλληλα θα παραχθεί έντυπο υλικό, θα γίνουν παρουσιάσεις της περιοχής με βάση τη διαδρομή και θα υπάρχει συμμετοχή σε εκθέσεις εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Ανάπτυξη και εφαρμογής

Με την ολοκλήρωση της διαδρομής στόχος είναι η πιστοποίησή της και η εκπαίδευση του τοπικού δυναμικού, παράλληλα με την ανάπτυξη εφαρμογής που θα είναι χρήσιμη για τους πεζοπόρους που θα ήθελαν να ακολουθήσουν το μονοπάτι των Κενταύρων ή και τη διαδρομή των χωριών.

Ειδικά για το δεύτερο μονοπάτι, αυτό των χωριών, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της πεζοπορίας και των πολιτιστικών στοιχείων της διαδρομής.

Συγκεκριμένα στα χωριά που βρίσκονται στο μήκος της πεζοπορικής διαδρομής Μακρινίτσα, Σταγιάτες, Πορταριά, Δράκεια, Αγιος Βλάσιος, Αγιος Λαυρέντιος, Ανω Λεχώνια προτείνεται να αναπτυχθεί μία ενιαία σήμανση των πολιτιστικών πόρων και αξιοθέατων του κάθε τόπου. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε χωριό θα αναπτυχθεί μια ενοποιημένης ταυτότητας εμπλουτισμένη σήμανση πόρων που θα μπορεί να λειτουργεί για κάθε χωριό μεμονωμένα, αλλά επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της σύνδεσης των χωριών αυτών με την υπάρχουσα διαδρομή πεζοπορίας θα προκύψει μία ενιαία διαδρομή- ξενάγηση εμπλουτίζοντας την πεζοπορική εμπειρία και αναδεικνύοντας το πολιτιστικό απόθεμα σε ένα μονοπάτι- καλντερίμι 30 χλμ.

Βόλος: Προορισμός Σαββατοκύριακου

Παράλληλα με την ανάπτυξη του πεζοπορικού τουρισμού ο Βόλος το 2021 θα προωθηθεί ως προορισμός city break για αποδράσεις για το Σαββατοκύριακο.

Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί μικρού μεγέθους πληροφοριακό έντυπο υλικό με προβολή του Βόλου ως προορισμού Σαββατοκύριακου και προτάσεις για τις δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν οι εκδρομείς με έμφαση στη γαστρονομία, τον πολιτισμό και τις αποδράσεις στο Πήλιο. Στόχος είναι η ενίσχυση της επισκεψιμότητας σε περιόδους εκτός σεζόν.

Το προφίλ του ταξιδιώτη του Volos Pelion

Για τη νέα τουριστική χρονιά η ταυτότητα του τουρισμού του προορισμού Volos Pelion παραμένει η ίδια και διαφοροποιείται από τον μαζικό τουρισμό.

Ο Βόλος και το Πήλιο παρουσιάζεται ως ένας αυθεντικός προορισμός στην Ελλάδα που διαφοροποιείται από τους προορισμούς μαζικού τουρισμού μεγάλων resort και τυποποιημένων πακέτων διακοπών, προσφέροντας αυθεντικές εμπειρίες, παράδοση, φύση, συνδυάζοντας τον ελληνικό τρόπο ζωής με την ελληνική ύπαιθρο, παρέχοντας υπηρεσίες τουρισμού με σεβασμό στον άνθρωπο και στον τόπο.

Στο πλαίσιο αυτό στόχος είναι ο ταξιδιώτης κι όχι ο τουρίστας, που ενδιαφέρεται για ατομικά- οικογενειακά ταξίδια, που θα θέλει να ταξιδέψει με τον δικό του τρόπο, να απολαύσει στο ταξίδι του εμπειρίες ζωηρές και πρωτόγνωρες, να έρθει σε επαφή με τους ντόπιους, να ενδιαφερθεί για το πολιτιστικό προϊόν της περιοχής, να έχει να δαπανήσει και να επιζητά λίγες, βασικές ανέσεις.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου