ΤΟΠΙΚΑ

Σημαντικές αποφάσεις σε σύσκεψη για τον Αλμυρό

σημαντικές-αποφάσεις-σε-σύσκεψη-για-τ-851206

«Μετέωρο» το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης στον Αλμυρό, ενώ μεγάλη εκκρεμότητα αποτελεί η δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής, ένα από τα πάγια αιτήματα της νοτιοδυτικής Μαγνησίας.
Ο υφυπουργός Εσωτερικών Θαν. Νάκος, στη διάρκεια σύσκεψης στο δημαρχείο Αλμυρού, ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει πηγή χρηματοδότησης για να αντλήσει το μεγάλο έργο του σιδηροδρομικού άξονα το κονδύλι των 100 εκ. ευρώ.
Το ποσό μπορεί να διατεθεί μόνο από εθνικούς πόρους, ωστόσο, δεν είναι ενταγμένο το έργο στο σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με τον κ. Νάκο, ο οποίος δήλωσε ότι θα συνεχίσει τις πιέσεις. Ο υφυπουργός πρόσθεσε ακόμη ότι «χάθηκε το τρένο» για τη ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού, ωστόσο δεν σημαίνει ότι οι προσπάθειες δεν θα συνεχιστούν για τη δημιουργία οργανωμένης βιομηχανικής περιοχής.
Στη διευρυμένη συνεδρίαση έγινε «ακτινογραφία» των μεγάλων και μικρών ζητημάτων και έργων στη νοτιοδυτική Μαγνησία. Η συνεδρίαση που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του αντιπροέδρου της Βουλής Γ. Σούρλα, συμμετείχαν –εκτός από τον ίδιο και τον κ. Νάκο- η βουλευτής Μαγνησίας Ροδούλα Ζήση, ο Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας Φ. Γκούπας, ο νομάρχης Απ. Παπατόλιας, ο δήμαρχος Αλμυρού Βαγγ. Χατζηκυριάκος, ο πρώην νομάρχης Ι. Πρίντζος, οι δήμαρχοι Πτελεού, Ν. Αγχιάλου και Σούρπης, ο πρόεδρος της κοινότητας Ανάβρας, δημοτικοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι φορέων.
Αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, οδικές συνδέσεις, λιμενικές εγκαταστάσεις, Βιομηχανική Περιοχή, διαχείριση υδατικών πόρων, υγρών και στερεών αποβλήτων ήταν ζητήματα, τα οποία με έμφαση παρουσιάστηκαν στη σύσκεψη από τον δήμαρχο Αλμυρού, ενώ τις βασικές προτεραιότητες έθεσαν και οι υπόλοιποι δήμαρχοι, καθώς και ο κοινοτάρχης Ανάβρας.
Τα έργα πρώτης προτεραιότητας για την περιοχή επισήμανε ο κ. Πρίντζος, σημειώνοντας ότι αρκετά έγιναν την προηγούμενη τετραετία, χρειάζονται όμως πολλά ακόμη.
Ο νομάρχης Απ. Παπατόλιας μίλησε για ανάγκη ιεράρχησης των πολιτικών στόχων και κάλεσε τον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας να αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για εκκρεμότητες που υπάρχουν σχετικά με τη χρηματοδότηση των ειδικών προσβάσεων στο αεροδρόμιο, για τη ΒΕΠΕ Αλμυρού, για τη λιμνοδεξανή στον Ξηριά. Έργα τα οποία παρουσίασε ως αναγκαία ήταν ακόμη η εθνική οδός Αλμυρός-Σούρπη-Πτελεός, το οδικό έργο Αλμυρός-Σκόπια, η σιδηροδρομική σύνδεση και η τουριστική αξιοποίηση της Όθρυος.
Με τόνο που εμφάνιζε την ιδιαίτερη ενόχλησή του ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Σούρλας αναφέρθηκε στην έλλειψη πρόσβασης στις λιμενικές εγκαταστάσεις. «Τι θα πει κλειστή πρόσβαση; Ας τελειώσει αυτή η ιστορία. Δεν υπάρχουν ιδιωτικές θάλασσες», είπε και μίλησε για αθλιότητα αναφερόμενος στα δύο λιμάνια-ιδιοκτησίες. Δήλωσε δε τη διάθεση να «μπει μπροστά» και να ανοίξει τις προσβάσεις, με όποιο κόστος.
Αδιανόητο, πρόσθεσε, είναι να μην υπάρχουν χρήματα για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, σημειώνοντας ότι πρέπει να εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι.

Σε συντονισμένες ενέργειες, ώστε να κατατεθούν προτάσεις για τα Ειδικά Σχέδια του τουρισμού, το οποίο αποκλείει την Όθρυ και της βιομηχανίας, που δεν προβλέπει ΒΙΠΕ στον Αλμυρό, κάλεσε η βουλευτής Ροδούλα Ζήση. Σε ό,τι αφορά στις λιμενικές εγκαταστάσεις πρότεινε να ζητηθούν τα έγγραφα των συμβάσεων, προκειμένου να εξεταστούν. Η βουλευτής στάθηκε ιδιαίτερα στο έργο της σιδηροδρομικής χάραξης.
Τα δεδομένα των χρηματοδοτικών προγραμμάτων παρουσίασε ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Θεσσαλίας Φ. Γκούπας, δηλώνοντας ότι δεν είναι ευθύνη της κυβέρνησης η ιεράρχηση στόχων, αλλά των αιρετών της αυτοδιοίκησης, τους οποίους κάλεσε να προετοιμαστούν ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου και σημείωσε ότι οποιοδήποτε έργο προταθεί στα πλαίσια των κανόνων, θα ενταχθεί.
«Έχετε εκπροσώπους στην αυτοδιοίκηση. Συζητήστε, συμφωνήστε και περιμένουμε τις προτάσεις σας», δήλωσε.
Ζήτησε ολοκληρωμένη πρόταση για την αξιοποίηση της Όθρυος, δήλωσε ένθερμος οπαδός για τη δημιουργία ΒΕΠΕ, για την οποία υπάρχει χρηματοδότηση, αλλά χρειάζονται πρωτοβουλίες, εμφανίστηκε επιφυλακτικός για το έργο Αλμυρός-Σκοπιά, ενώ ενημέρωσε ότι η λιμνοδεξανή Ξηριά ανακοινώθηκε ως έργο από το υπουργείο Γεωργίας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου