ΤΟΠΙΚΑ

Καλύτερη ροή, λιγότερος θόρυβος, μεγαλύτερη ασφάλεια με τους κυκλικούς κόμβους

καλύτερη-ροή-λιγότερος-θόρυβος-μεγαλ-695153

Δείχνει μελέτη που εκπόνησαν από κοινού Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας Δήμου Βόλου και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής έως και 55%, μείωση του περιβαλλοντικού θορύβου έως και 35% και σχεδόν εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων. Οι τρεις κυκλικοί κόμβοι, που κατασκευάστηκαν και τέθηκαν σε λειτουργία, έχουν θετικό αποτύπωμα, βάσει μελέτης που εκπόνησαν από κοινού η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όχι μόνο στο κυκλοφοριακό, αλλά εν γένει στο αστικό περιβάλλον.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τον τελευταίο έναν χρόνο οπότε και ξεκίνησε η κατασκευή και λειτουργία των τριών πρώτων κυκλικών κόμβων στην πόλη, ο πρώτος στη Λαρίσης με Διμηνίου, ο δεύτερος στο ύψος του ΚΤΕΛ και ο τρίτος στο ύψος του Τελωνείου, διαπιστώνεται και το θετικό αποτύπωμά τους στη ροή της κυκλοφορίας, στον περιβαλλοντικό θόρυβο, αλλά και στην οδική ασφάλεια.

Στους παραπάνω τρεις άξονες κάνουν μετρήσεις και μελέτη ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου πολιτικός μηχανικός κ. Κων. Καραγιάννης και οι καθηγητές του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ.κ. Ν. Ηλιού και Κων. Βογιατζής με ομάδα φοιτητών του Τμήματος.

Για διάστημα έξι μηνών, από το Πάσχα έως και τέλος Οκτωβρίου, έγιναν οι μετρήσεις και ήδη σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη υπάρχουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων, οι κυκλικοί κόμβοι συνέβαλαν στη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής σε ποσοστό από 45% έως και 55%. Η μεγαλύτερη βελτίωση 55% παρατηρείται στον κόμβο της Λαρίσης με Διμηνίου και ακολουθεί ο κόμβος του ΚΤΕΛ με βελτίωση 50% και ο κόμβος του Τελωνείου με βελτίωση 45%. Στον τελευταίο ίσως να έχει παίζει ρόλο το γεγονός ότι μέχρι και τέλος Οκτωβρίου δεν είχε «κουμπώσει» ο παραλιακός δρόμος.

Σημαντικά είναι και τα αποτελέσματα που αφορούν στη μείωση του περιβαλλοντικού θορύβου, που κυμαίνεται από 30% έως 35%. Στον κόμβο Τελωνείου παρατηρείται μείωση του περιβαλλοντικού θορύβου κατά 35%, στον κόμβο του ΚΤΕΛ κατά 33% και στον κόμβο Λαρίσης – Διμηνίου κατά 30%. Σημειώνεται ότι οι μετρήσεις έγιναν με ειδικά ηχόμετρα.

Τέλος, μετρήθηκε και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας που δείχνει να έχει αυξηθεί θεαματικά. Ενώ κατά μέσο όρο κάθε χρόνο και σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας Βόλου στα τρία σημεία που σήμερα λειτουργούν κόμβοι σημειώνονταν περίπου 20 – 25 τροχαία υλικών ζημιών (έχει καταγραφτεί και θανατηφόρο στη Λαρίσης), πλέον τα τροχαία έχουν περιοριστεί σε τέσσερα μικρών υλικών ζημιών από την έναρξη της λειτουργίας των κόμβων. «Παρά την ανησυχία που υπήρχε για το πρώτο διάστημα δεδομένου ότι πρόκειται για κάτι καινούργιο στην πόλη, η προσαρμογή των οδηγών ήταν πολύ ομαλή», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Μάλιστα αυτό το διάστημα επεκτείνεται η έρευνα και σε μία ακόμη μέτρηση, της κίνησης των οχημάτων μέσα στον κόμβο. Αν οι οδηγοί δηλαδή κινούνται σωστά μέσα στον κόμβο προκειμένου εφόσον απαιτηθεί να δρομολογηθούν παρεμβάσεις. «Ηδη έχουμε δρομολογήσει να τοποθετήσουμε επιπλέον σήμανση για να αυξηθεί περαιτέρω το επίπεδο της οδικής ασφάλειας», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου