ΤΟΠΙΚΑ

Σε πρώτο πλάνο ο τουρισμός

σε-πρώτο-πλάνο-ο-τουρισμός-502796

Με τη δέσμευση ότι δεν θα χαθεί ούτε λεπτό για την τουριστική προβολή της Θεσσαλίας από τη στιγμή που η παράταξή του θα αναλάβει τα καθήκοντά της, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Απ. Παπατόλιας παρουσίασε χθες στο Επιμελητήριο Λάρισας την πρότασή του για ολοκληρωμένη και ενιαία αναπτυξιακή πολιτικής της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Ο κ. Παπατόλιας μίλησε για την αναγκαιότητα χάραξης μακρόπνοης τουριστικής αναπτυξιακής πολιτικής και τη δημιουργία Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Τουρισμού.

Όπως είπε, ενώ οι τάσεις της παγκόσμιας αγοράς δείχνουν ότι ο Τουρισμός θα είναι ένας από τους δυναμικότερους και ανταγωνιστικότερους κλάδους της θεσσαλικής οικονομίας, οι στρατηγικές, οι πολιτικές και τα εργαλεία βελτίωσής του αποτελούν διαρκώς το μεγάλο ζητούμενο.

Η ανάγκη για τον άμεσο επαναπροσδιορισμό των στόχων και η προσαρμογή μας στα νέα διεθνή δεδομένα θεωρείται επιτακτική, υπογράμμισε. «Η πολιτική μας για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας αποκτά πλέον κομβική σημασία».

Στην πρόταση που παρουσίασε ο κ. Παπατόλιας περιλαμβάνονται:
- ενιαία στρατηγική επικοινωνίας για την προβολή της Περιφέρειας στο σύνολό της, με ανάδειξη της Θεσσαλίας ως περιοχής πολλαπλών μορφών τουρισμού και αναψυχής.

- αξιοποίηση της σύγχρονης διεθνούς και ελληνικής εμπειρίας των επαγγελματικών ή θεσμικών τουριστικών φορέων.

- ιεράρχηση των επιχειρησιακών στόχων του θεσσαλικού τουρισμού. Άμεσα, όπως δεσμεύτηκε, θα σχεδιαστεί πρόγραμμα αντιμετώπισης της κρίσης ειδικά στους θεσσαλικούς προορισμούς.

- διάκριση των τουριστικών ομάδων προς τις οποίες πρέπει να στραφεί η προβολή στο διεθνές και ελληνικό κοινό, με κριτήρια εισοδηματικά, κοινωνικά και πολιτισμικά και κατηγοριοποιούμε με σαφήνεια το κοινό-στόχο.

- διατύπωση ενός ενιαίου τουριστικού δόγματος και μιας ενιαίας στρατηγικής επικοινωνίας με προγραμματισμό και συντονισμό όλων των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, με την ανάλογη προετοιμασία τους, με την αποτελεσματική προώθηση των στόχων τουριστικής προβολής μέσω ενός προγράμματος οργάνωσης και υλοποίησης πολιτικών προώθησης επιδιώξεων (lobbing) στο εσωτερικό και εξωτερικό.

- χάραξη μιας τουριστικής στρατηγικής για τη Θεσσαλία με στόχο τη δημιουργία μιας σταθερής τουριστικής πελατείας με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

- στενή συνεργασία με τους φορείς της επιχειρηματικής κοινότητας, με στόχο τη διασύνδεση των τουριστικών και πολιτιστικών προορισμών της Θεσσαλίας, μέσω της διαμόρφωσης ενιαίων τουριστικών πακέτων, που θα στηρίζονται στη δικτύωση των τόπων και των υπηρεσιών.

- συνεργασία με τους Δήμους και τις Αναπτυξιακές τους με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της τουριστικής συγκυρίας.

- ανταγωνιστική τοποθέτηση της Θεσσαλίας στο διεθνές τουριστικό περιβάλλον με συγκεκριμένο προσανατολισμό.

- διαμόρφωση της Νέας Τουριστικής Ταυτότητας της Θεσσαλίας, που θα βασίζεται μεταξύ άλλων στη διεύρυνση και τη θεματική διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, σε σύγχρονες υποδομές που θα ενισχύσουν μια ολοκληρωμένη προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλίας, στη στήριξη των δραστηριοτήτων των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στα καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, δηλαδή σε προϊόντα διαφοροποιημένα, σύγχρονα και σε ανταγωνιστικές τιμές, που θα συνδέουν τον τουρισμό με την τοπική οικονομία και τον πολιτισμό και θα προωθούνται μέσα από δίκτυα τουρισμού (cluster) κατά περιοχή και διαπεριφερειακά.

Μία σύγχρονη προσέγγιση επιβάλλει τη συγκρότηση ενός «διαρκούς φόρουμ διαλόγου», ενός «Περιφερειακού Παρατηρητήριου Τουρισμού» στο οποίο θα συμμετέχουν όλα τα στελέχη και οι επαγγελματίες του τουρισμού, με σκοπό να συνθέτουν, να αξιολογούν, να προτείνουν, αλλά και να εφαρμόζουν, όπου καλούνται, τουριστικές πολιτικές, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δευτέρου βαθμού.

Η προσπάθεια για την τουριστική προβολή της Θεσσαλίας θα περιλάβει άμεσα, χωρίς καμιά καθυστέρηση, τις ώριμες και τις δυναμικές ως προς την τουριστική ανάπτυξη περιοχές της Θεσσαλίας, υπογράμμισε ο κ. Παπατόλιας.

«Δεν θα αφήσουμε να χαθεί ούτε μέρα, ούτε λεπτό, από τη στιγμή που θα αναλάβουμε για την τουριστική προβολή», δεσμεύτηκε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

«Οι ενέργειες προβολής θα έχουν συνέχεια και θα εμπλουτιστούν. Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τη δύσκολη χρονιά που έρχεται από την πρώτη μέρα», πρόσθεσε και έκλεισε την παρουσίαση με τη βασική Αρχή της διαφήμισης: «Δεν δημιουργούμε ποτέ προσδοκίες που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου