ΤΟΠΙΚΑ

Αύξηση 70% στις εγγραφές παιδιών Ρομά στο Δημοτικό Σχολείο

αύξηση-70-στις-εγγραφές-παιδιών-ρομά-στο-786423

Σημαντική αύξηση σημειώνεται στις εγγραφές των παιδιών Ρομά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν, έχει σημειωθεί σταδιακή αύξηση 70% στις εγγραφές παιδιών Ρομά στο δημοτικό σχολείο της περιοχής Αλιβερίου. Θετική είναι, εξάλλου, η αντίστοιχη εικόνα και στο σχολείο της Αγίας Παρασκευής. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει μειωθεί σε μηδενικά σχεδόν ποσοστά η διαρροή των μαθητών, ενώ παράλληλα είναι άξια υπογράμμισης η εθελοντική προσφορά φοιτητών του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι οποίοι παρέχουν διδακτική στήριξη στα σχολεία όπου φοιτούν παιδιά Ρομά.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Στο μεταξύ, συνεχίζεται το ενδιαφέρον για συνέχιση των παραπάνω δράσεων και παρεμβάσεων από την πλευρά του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο πλαίσιο αυτό έχει υποβληθεί αίτημα συμμετοχής σε νέο πρόγραμμα, μέσω του οποίου θα ωφεληθούν ενήλικες και παιδιά Ρομά.

Οπως αναφέρει στο σημείο αυτό ο καθηγητής του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης Χρήστος Γκόβαρης «κάθε χρόνο έχουμε φοιτητές που δηλώνουν την επιθυμία να διδάξουν εθελοντικά στα σχολεία αυτά και επειδή το υπουργείο παιδείας το επιτρέπει αυτό, το υλοποιούμε».

Στο δημοτικό σχολείο του Αλιβερίου, ειδικότερα, έχει αυξηθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό η φοίτηση των παιδιών, ενώ ζητούμενο είναι ανάλογος αριθμός αποφοίτων του δημοτικού, να συνεχίσει τη φοίτηση και στο Γυμνάσιο.

Ενθαρρυντικό είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι ενήλικες, 25 – 30 ετών και κυρίως γυναίκες που είχαν διακόψει κάποτε το σχολείο, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον να ολοκληρώσουν το δημοτικό. «Μετά από μια σειρά μαθημάτων που τους κάνουμε, παίρνουν μέρος σε κατατακτήριες εξετάσεις και έτσι αποκτούν το απολυτήριο δημοτικού σχολείου και αυτό είναι καλό, γιατί μπορούν να συνεχίσουν στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας» υπογραμμίζει ο κ. Γκόβαρης.

Στο πλαίσιο της γενικότερης παρέμβασης του Πανεπιστημίου προς όφελος των Ρομά, έχει υποβληθεί αίτημα ένταξης σε νέο πρόγραμμα, με τη βοήθεια του οποίου θα δοθεί η ανάλογη στήριξη σε ενήλικες, οι οποίοι σταμάτησαν παλαιότερα τη φοίτηση στο σχολείο, προκειμένου να αποκτήσουν το απολυτήριο του δημοτικού σχολείο και εφόσον μπορούν, να συνεχίσουν και στο Γυμνάσιο.

Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη πρόταση, ο καθηγητής του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης, αναφέρει ότι τον περασμένο Μάιο προκηρύχθηκε η δράση για την εκπαίδευση των παιδιών Ρομά, στην οποία ανταποκρίθηκαν τρεις συμπράττοντες φορείς, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

«Ο στόχος είναι πολύ συγκεκριμένος, είναι η στήριξη των παιδιών για την εγγραφή τους στα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια, η στήριξη της φοίτησής τους μέσω της παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας, και η επιμόρφωση των γονέων τους και περαιτέρω, μέσω στήριξης με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς» αναφέρει ο ίδιος.

Στην ουσία, η νέα πρόταση αφορά το σκέλος των εγγραφών, τη στήριξη της φοίτησης και τη στήριξη των γονέων, σε περιπτώσεις που αυτοί αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε δυσκολία, με την συνδρομή ψυχολόγων. Μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί οι πανεπιστημιακοί φορείς που θα το υλοποιήσουν, αλλά εκφράζεται η ευχή να δοθεί στην περιοχή μας και τη Θεσσαλία γενικότερα, η δυνατότητα να αναπτύξουν το παραπάνω πλαίσιο δράσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου