ΤΟΠΙΚΑ

Η κακοκαιρία κατέστρεψε τα σιτηρά

η-κακοκαιρία-κατέστρεψε-τα-σιτηρά-851206

Σε σημείο… μηδέν οι πωλήσεις σιτηρών και δημητριακών. Στους 12.000 τόνους απούλητων σιτηρών, καλαμποκιού και κριθαριού, που μένουν στις αποθήκες των ΕΑΣ έρχεται να προστεθεί ακόμα ένα χτύπημα στον αγροτικό κόσμο. Η παρατεταμένη ανομβρία των προηγούμενων μηνών υποβάθμισε σε μεγάλο ποσοστό την ποσότητα της παραγωγής σιτηρών, ενώ οι έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα, καταστρέφοντας και την ποιότητα!

Ανασφάλεια και απόγνωση είναι τα μοναδικά χαρακτηριστικά που μπορούν να περιγράψουν την επικρατούσα κατάσταση στον αγροτικό κόσμο, με τους παραγωγούς να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.

Την ίδια στιγμή και ενώ οι τιμές και οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα τα χτυπήματα έρχονται το ένα μετά το άλλο. Η ΕΑΣ Βόλου έχει παραλάβει 9.000 τόνους σιτάρι το καλοκαίρι του 2009, για τους οποίους έχουν γίνει τρεις διαγωνισμοί μέχρι σήμερα και το σιτάρι όχι μόνο δεν πουλήθηκε, αλλά δεν υπήρχε κανένας ενδιαφερόμενος να δώσει προσφορά, αλλά η φετινή παραγωγή δεν πρόκειται να αποζημιώσει τους αγρότες.

Από τους 9.000 τόνους σήμερα στις αποθήκες μένουν οι 7.000 με την τιμή διάθεσης πλέον να μην ξεπερνά τα 0,12 λεπτά το κιλό. Τα νέα αλώνια όμως δεν φαίνονται ικανά να γεμίσουν εκ νέου τις αποθήκες, αφού οι περισσότερες καλλιέργειες έχουν καταστραφεί από τις μεγάλες θερμοκρασιακές διακυμάνσεις και τα έντονα καιρικά φαινόμενα.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΑΣ Βόλου Νικήτας Πρίντζος οι ζεστές μέρες όλους τους προηγούμενους μήνες και οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες υποβάθμισαν την ποσότητα των σιτηρών, ενώ οι βροχές των τελευταίων ημερών κατέστρεψαν τα σιτηρά και ποιοτικά.

«Οι βροχές έκαναν τα σιτάρια να είναι άσπρα, να χάσουν τα στοιχεία τους και αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί να αλευροποιηθούν. Ήδη η παραγωγή ποσοτικά ήταν υποβαθμισμένη και ο καιρός έφερε την πλήρη σχεδόν καταστροφή» επισημαίνει ο κ. Πρίντζος, ενώ οι αγρότες μιλούν για ανεπανόρθωτη ζημιά λίγες μόλις μέρες πριν ξεκινήσουν τα νέα αλώνια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου