ΤΟΠΙΚΑ

Η ποιότητα ζωής στο Βόλο

η-ποιότητα-ζωής-στο-βόλο-851206

Το κυκλοφοριακό, η ποιότητα του νερού και του αέρα, η καθαριότητα και η ανεργία αποτελούν τους κυριότερους τομείς που οι Βολιώτες θεωρούν ότι με τις κατάλληλες παρεμβάσεις θα βελτιώσουν την ποιότητα της καθημερινής τους ζωής. Αυτό προκύπτει από έρευνα που έκανε ο Δημοτικός Οργανισμός Υγείας και Κοινωνικών Θεμάτων του Δήμου Βόλου τον περασμένο χρόνο.
Ειδικότερα οι Βολιώτες κατατάσσουν ως υπ ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα το κυκλοφοριακό με ποσοστό 19,2%, ακολουθεί η ποιότητα του νερού με 14,5%, η ποιότητα του αέρα με 11,5%, η καθαριότητα με 12,1%, η ανεργία με 12,1%, οι υπηρεσίες (υγείας – κοινωνικές) – φτώχια με 9,8%, αναπλάσεις χώρων – πλατείες με 6,6%, χώροι πρασίνου με 5,8%, πολιτισμός με 3,5%, αθλητισμός με 3,1% και αντιπλημμυρικά έργα με 1,4% (ΠΙΝΑΚΑΣ Ι).
Κυκλοφοριακά μεγέθη
Στο Νομό Μαγνησίας σύμφωνα με την ίδια έρευνα του ΔΟΥΚ το έτος 2006 αντιστοιχούσαν 299 επιβατικά Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους, σημειώθηκε δηλαδή αύξηση της τάξης του 34,9% από το 2000 (222 επιβατικά Ι.Χ ανά 1.000 κατοίκους . Ο αντίστοιχος δείκτης για την Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (2004) είναι ελαφρώς μεγαλύτερος από αυτόν του Νομού Μαγνησίας (348 επιβατικά Ι.Χ ανά 1.000 κατοίκους).
Ομάδες φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο πλαίσιο του μαθήματος «Σχεδιασμός Μεταφορών», με συντονιστή τον καθηγητή κ. Χαρ. Σκυργιάννη πραγματοποιούν σε ετήσια βάση μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης της κυκλοφορίας στους βασικότερους κόμβους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος.
Οι πιο πρόσφατες μετρήσεις αφορούν στους κυκλοφοριακούς φόρτους και τη σύνθεση της κυκλοφορίας στους παρακάτω κόμβους του Βόλου:
1. Περιφερειακός – Ιωλκού
2. Περιφερειακός – Οδυσσέα Ελύτη
3. Αναλήψεως – Βενιζέλου/Ιωλκού.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι συνολικοί κυκλοφοριακοί φόρτοι στον περιφερειακό είναι γενικά χαμηλοί. Η κυκλοφορία διεξάγεται χωρίς προβλήματα, με εξαίρεση την κάθετη κίνηση στην οδό Ιωλκού, όπου παρουσιάζονται κάποιες δυσλειτουργίες οι οποίες αφορούν στο σχεδιασμό και τη σήμανση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των διαμπερών κινήσεων φορτηγών και φορτηγών με ρυμουλκούμενο διεξάγεται μέσω του περιφερειακού και επιβαρύνει το οδικό σύστημα Αλκίππης – Απόλλωνος — Σταδίου. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη ολοκλήρωσης της διέλευσης του περιφερειακού από τη σήραγγα, την κοιλαδογέφυρα και το υπό απαλλοτρίωση τμήμα. Σε αντιδιαστολή η οδός Αναλήψεως παρουσιάζει δραστικά μειωμένο αριθμό κινήσεων βαρέων οχημάτων και παρά την πραγματική αύξηση του φόρτου των υπολοίπων οχημάτων λειτουργεί πολύ καλύτερα από πριν.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου