ΤΟΠΙΚΑ

Συνεχείς αυξήσεις στη βενζίνη ~ Πάνω από 1,50 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη

συνεχείς-αυξήσεις-στη-βενζίνη-πάνω-απ-557133

Δυσκολία στις μετακινήσεις- παράπονα οδηγών

Την ανιούσα έχει πάρει η τιμή της βενζίνης από το Δεκέμβριο. Ενώ η τιμή είχε κατέβει στο 1,30 ευρώ το λίτρο, τους μήνες που ακολούθησαν άρχισε να ανεβαίνει και λόγω ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου έφτασε πλέον στα 1,52 ευρώ το λίτρο. Οι οδηγοί οχημάτων δυσκολεύονται πλέον στις μετακινήσεις, με αποτέλεσμα οι βενζινοπώλες να γίνονται δέκτες διαμαρτυριών.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών, Απόστολος Βολιώτης, παρατήρησε ότι η βενζίνη ακρίβυνε πολύ κυρίως από το Πάσχα. Τη Μεγάλη Εβδομάδα υπήρξε μείωση στη κατανάλωση καυσίμων ύψους 20-30% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Ενώ οι πελάτες ήταν ικανοποιημένοι και είχαν αρχίσει να ξεθαρρεύουν, να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους, πλέον δυσκολεύονται και να είναι συγκρατημένοι. Εάν η κατάσταση συνεχιστεί έτσι η βενζίνη θα διαμορφωθεί στις τιμές του περσινού καλοκαιριού , δηλαδή στο 1,70 ευρώ το λίτρο, και θα υπάρχει πρόβλημα» συμπλήρωσε.

Να επισημανθεί ότι αύξηση καταγράφεται και στη τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Ο πρόεδρος του Συλλόγου είπε ότι η τιμή διαμορφώθηκε στα 99 λεπτά το λίτρο από 85.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η άνοδος των διεθνών τιμών κατά το τελευταίο διάστημα έχουν οδηγήσει πανελλαδικά τη μέση τιμή της αμόλυβδης σε επίπεδα πάνω από 1,50 ευρώ ανά λίτρο. Εντούτοις, η τιμή της αμόλυβδης είναι αρκετά υψηλότερη σε πολλές περιοχές της χώρας, αφού η προαναφερθείσα τιμή αποτελεί τον πανελλαδικό μέσο όρο.

Σύμφωνα με τις αναφορές παραγόντων της αγοράς, η άνοδος των τιμών προέρχεται αποκλειστικά από εξωγενείς παράγοντες, ήτοι την άνοδο των διεθνών τιμών πετρελαίου και των τιμών PLATTS, βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι διυλιστηριακές τιμές των χωρών της Μεσογείου, αλλά και της ισοτιμίας ευρώ/ δολαρίου. Κατά τους ίδιους, δεν τίθεται θέμα κερδοσκοπίας των κρίκων της αλυσίδας στην αγορά.

Οι προσδοκίες

Το τριήμερο της Πρωτομαγιάς περιμένουν για να δουλέψουν τα πρατήρια στη Μαγνησία. Παράλληλα οι επαγγελματίες προσδοκούν η κυβέρνηση να κάνει πράξη τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων. Ο κ. Βολιώτης είπε ότι η εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών πρέπει να γίνει και στια βυτιοφόρα, τις εταιρείες και τα διυλιστήρια ώστε να μπει τάξη. «Στα πρατήρια όλοι έχουμε εγκαταστήσει το σύστημα. Η κυβέρνηση όμως πρέπει να ελέγξει το λαθρεμπόριο καυσίμων παντού» συμπλήρωσε ο ίδιος.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου