ΤΟΠΙΚΑ

Η ακτοπλοΐα σήμερα

η-ακτοπλοΐα-σήμερα-462605

Η 15η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Μεταφορών

Μία άλλη θέση από την «περιθωριακή» που κατέχει σήμερα σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της Ευρώπης ως προς την ενεργό συμμετοχή της στον χωροτακτικό χάρτη της Ευρώπης, πρέπει να διεκδικήσει η Μαγνησία τη νέα προγραμματική περίοδο.

Στη 15η Πανελλήνια Επιμελητηριακή Συνδιάσκεψη Μεταφορών, που φιλοξένησε το Επιμελητήριο Μαγνησίας, με θέμα «Ελληνική Ακτοπλοΐα: Προβλήματα και πιθανές λύσεις», επισημάνθηκε η ανάγκη για αλλαγή του συνόλου της στρατηγικής που εφαρμόζεται σήμερα στην ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς υπάρχει απώλεια 4 εκατ. επιβατών σε σχέση με το 2009.

Στη Συνδιάσκεψη παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης που έγινε για την ανάπτυξη των μεταφορών, ενώ από τους τοπικούς φορείς και ειδικά από τον πρόεδρο του ΟΛΒ, Ι. Πρίγκο, έγινε ειδική αναφορά στο λιμάνι του Βόλου και το διττό ρόλο που πρέπει να παίξει, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω και για εμπορευματικούς σκοπούς και για τουριστικούς.

Ειδικά για την «Προώθηση των Βιώσιμων μεταφορών και την άρση των εμποδίων σε βασικές υποδομές δικτύων», αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Αριστοτέλης Μπασδάνης, με την ευκαιρία που δίνεται μέσω ΕΣΠΑ για το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου είπε ότι στο εν λόγω Σύμφωνο, περιλαμβάνονται έργα αναβάθμισης των μεταφορικών υποδομών, τα οποία είτε αναμένονται να υλοποιηθούν μέσω του ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015 (επίσημη λήξη του), είτε αναμένεται να συμπεριληφθούν σε μελλοντικά έργα του ΣΕΣ.

Σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές, είπε, ότι με την ολοκλήρωση των έργων της προγραμματικής περιόδου 2007-2013, θα έχουν γίνει παρεμβάσεις βελτίωσης υποδομής και λειτουργικότητας σε λιμάνια του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) όπου περιλαμβάνεται και το λιμάνι του Βόλου. «Κύριοι στόχοι των παρεμβάσεων πρέπει να είναι η αύξηση της δυναμικότητας διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, η αναδιάρθρωση και η αναβάθμιση της ακτοπλοΐας, η περιφερειακή ανάπτυξη και η ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης.

Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντική είναι η δυνατότητα που δίνεται στο λιμάνι του Βόλου στον τομέα της κρουαζιέρας, όπου υπό προϋποθέσεις και με την υλοποίηση των αναγκαίων έργων αναβάθμισης υποδομών του δίνεται η ευκαιρία, από λιμάνι -ενδιάμεσος σταθμός να αναβαθμιστεί σε λιμάνι αφετηρίας – τερματισμού (home- port)» συμπλήρωσε.

Μεταξύ άλλων ο κ. Μπασδάνης αναφέρθηκε στην ανάγκη συνέχισης της ανάπτυξης του δικτύου των λιμένων της χώρας και τη διασύνδεσή του με τα λοιπά Διευρωπαϊκά Δίκτυα, ενώ για τις παρεμβάσεις στα αεροδρόμια, είπε ότι εξυπηρετούν κυρίως τη συνδεσιμότητα νησιωτικών περιφερειών (π.χ. Χανιά, Σητεία, Ρόδος, Κάρπαθος, Σάμος, Ικαρία, Σκιάθος), καθώς και άλλα επιλεγμένα αεροδρόμια του εθνικού συστήματος αερομεταφορών στην ηπειρωτική χώρα συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου.

Για τις σιδηροδρομικές υποδομές, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, αναφέρθηκε στη σύνδεση των βιομηχανικών ζωνών του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης, η οποία: «Θα επιτρέψει στις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες να εξυπηρετήσουν αυτές τις περιοχές για την κινητοποίηση των ιδιωτικών επενδύσεων στον τομέα της μεταποίησης».

Η επιβατική εξυπηρέτηση

Στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Μαγνησίας αναφέρθηκε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Αστικού και Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Σπύρος Κοπάλης. Και οι δύο επιχειρήσεις, είπε ο κ. Κοπάλης, απασχολούν εκατοντάδες εργαζόμενους και συμβάλλουν δυναμικά στην οικονομική ανάπτυξη. «Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε πιστεύω ότι είναι αρκετά ικανοποιητικές. Ιδιαίτερα για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, μπορώ να πω ότι προσφέρει πολύ υψηλές Υπηρεσίες. Μιλάμε για ένα καινούργιο στόλο αυτοκινήτων» είπε ο κ. Κοπάλης προσθέτοντας ότι η ανταπόκριση του κόσμου είναι καλή. «Για την πόλη του Βόλου χρειαζόμαστε βελτίωση στο θέμα του κυκλοφοριακού αφού λόγω του μποτιλιαρίσματος των αυτοκινήτων, χάνεται η συχνότητα των δρομολογίων και υπάρχει αναξιοπιστία στην εκτέλεση αυτών» πρόσθεσε.

Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Την άμεση ανάγκη να εξεταστούν τα θέματα του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα και του ενεργειακού κόστους τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης. Μιλώντας στη Συνδιάσκεψη ο κ. Σακέλλης είπε ότι η Πολιτεία πρέπει να ενδιαφερθεί, διαφορετικά θα υπάρξουν προβλήματα από το Σεπτέμβριο και μετά. Εάν δεν εκδηλωθεί έμπρακτο ενδιαφέρον από την Πολιτεία, επειδή ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες παρουσιάζουν προβλήματα, θα μείνουν ανεκτέλεστα δρομολόγια, είπε ο κ. Σακέλλης και διευκρίνισε, ότι αναφέρεται στη γραμμή Βορείου Αιγαίου και συγκεκριμένα στη Λήμνο και στην Ικαρία – Σάμο. Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν. είπε ότι χρειάζεται να γίνουν πολλά πράγματα για να επιστρέψει η ελληνική ακτοπλοΐα στην κίνηση που παρουσιαζόταν το 2009. «Η επιβατηγός κίνηση έχει μειωθεί κατά 4 εκατ. επιβάτες.Πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον» κατέληξε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου