ΤΟΠΙΚΑ

Σε κακό χάλι ο κυματοθραύστης ~ Πιθανός ο κίνδυνος κατάρρευσης τμήματος

σε-κακό-χάλι-ο-κυματοθραύστης-πιθανός-626614

Παρεμβάσεις αποφάσισε ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου

«Νοσεί» ο κυματοθραύστης του Βόλου. Η ελλιπής χρηματοδότηση της συντήρησής του έχει σαν αποτέλεσμα τα τελευταία πέντε έτη να εμφανίζονται κατά διαστήματα τοπικές βλάβες με καταρρεύσεις λιθοδομής, ενώ το ακρομόλιο βρίσκεται σε κακή κατάσταση με τις κατασκευαστικές αστοχίες στο περιμετρικό στηθαίο και το δάπεδο να επιδεινώνουν την κατάσταση και να δημιουργούν κινδύνους ατυχήματος στα ολισθηρά τμήματα του δαπέδου.

Η κατάσταση στο «κορδόνι» είναι τέτοια, ώστε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΒ έλαβε ομόφωνα απόφαση για τη διενέργεια διαγωνισμών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων με την εκτίμηση ότι είναι «πιθανή κατάρρευση τμήματος».

«Τα τελευταία έτη ο κυματοθραύστης νοσεί. Κατά καιρούς εμφανίζονται τοπικές βλάβες στην εξωτερική του πλευρά με επιμέρους καταρρεύσεις λιθοδομής, οι οποίες αντιμετωπίζονται αποσπασματικά» ενημέρωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Βόλου, Ιωάννης Πρίγκος, το Διοικητικό Συμβούλιο στις 27 Φεβρουαρίου, παρουσιάζοντας την έκθεση των Τεχνικών Υπηρεσιών.

Ο ίδιος είπε ότι η έκθεση αναφέρει: «Σε πρόσφατη αυτοψία με τη συνδρομή του περιπολικού σκάφους εντοπίστηκαν πέντε σημεία στην εξωτερική πλευρά που απαιτούν άμεση επέμβαση, χωρίς όμως να έχει δημιουργηθεί ύφαλη αυτοψία ώστε να είναι εφικτό να εντοπιστεί και πιθανή μεγαλύτερη βλάβη στο υποθαλάσσιο τμήμα του.

Το ακρομόλιο βρίσκεται σε κακή κατάσταση τόσο αισθητικά για τους περιπατητές, αλλά και κατασκευαστικές αστοχίες στο περιμετρικό στηθαίο και το δάπεδο επιδεινώνουν την κατάσταση και δημιουργούν κινδύνους ατυχήματος (ολισθηρά τμήματα δαπέδου).

Η συντήρηση του κυματοθραύστη την τελευταία δεκαετία είναι δυστυχώς ελλιπής, τόσο λόγω των περιορισμένων οικονομικών δεδομένων της ΟΛΒ Α. Ε. αλλά και λόγω της μη άμεσης ανταποδοτικότητας ενός τέτοιου έργου συντήρησης».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος σημείωσε ότι: «Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα του κυματοθραύστη με συντονισμό και μεθοδικότητα διότι πιθανή κατάρρευση τμήματος του θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα ελλιμενισμού στο λιμένα του Βόλου» και κάλεσε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΒ να εγκρίνει ποσό συνολικού ύψους 25.000 ευρώ για την αποκατάσταση των τμημάτων που χρήζουν άμεσης επέμβασης και για τη διενέργεια διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου υποθαλάσσιας αυτοψίας.

Σύμφωνα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΛΒ: «Ο προσήνεμος μόλος μήκους 1.000 μέτρων είναι κατασκευασμένος πέρα της εκατονταετίας. Η σπουδαιότητά του στη λειτουργία του λιμένα έγκειται στη συμπαγή κατασκευή του, που προστατεύει την κεντρική λιμενολεκάνη από τους κυματισμούς. Ο κυματοθραύστης αποτελεί το σημαντικότερο έργο προστασίας του λιμανιού, αλλά συνάμα είναι ένας τόπος περιπάτου και αναψυχής.

Αποτελεί τοπόσημο της φυσιογνωμίας του λιμανιού, αλλά και της πόλης γενικότερα. Εχει συνδεθεί άρρηκτα με την ιστορία της πόλης. Δυστυχώς στο αρχείο της Υπηρεσίας δεν υπάρχουν στοιχεία για τον τρόπο κατασκευής του, δεδομένου ότι το Λιμενικό Ταμείο Βόλου ιδρύθηκε μετά την κατασκευή του κυματοθραύστη».

Η απόφαση του Δ.Σ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου αποφάσισε ομόφωνα να γίνουν οι διαγωνισμοί προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εξής εργασίες:

Οι εργασίες της υποθαλάσσιας αυτοψίας θα περιλαμβάνουν την επιθεώρηση και αποτύπωση των υποθαλάσσιων τιμημάτων των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων του προσήνεμου μόλου τόσο προς τη λιμενολεκάνη όσο και προς το πέλαγος.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να γίνει: Λεπτομερής επιθεώρηση από δύτη. Διερεύνηση και λεπτομερής περιγραφή του τρόπου κατασκευής του. Εντοπισμός και καταγραφή των προβλημάτων. Διεξαγωγή μετρήσεων της κατακορυφότητας ανά 15 περίπου μέτρα, για τη διευκόλυνση της αποτύπωσης, τον έλεγχο της ευστάθειας των κρηπιδοτοίχων και τη διατύπωση των πιθανών κλίσεών τους προς τη θάλασσα.

Εντοπισμός, καταμέτρηση και αποτύπωση υποσκαφών στην έδρασή του.

Μετρήσεις όλων των κατακόρυφων και οριζόντων αρμών μεταξύ ογκολίθων. Διερεύνηση των συνθηκών έδρασης, εντοπισμός και καταγραφή τυχόν προβλημάτων.

Αναλυτική βυθομέτρηση ζώνης πλάτους 15 μέτρων περίπου περιμετρικά από το πόδι έδρασης του κρηπιδότοιχου. Παραγωγή σχεδίων, για την άμεση περιοχή του θαλάσσιου πυθμένα.

Να σημειωθεί ότι η υποβολή ολοκληρωμένης πρότασης για τις παρεμβάσεις θα είναι εφικτή, όταν ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια αυτοψία.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου