ΤΟΠΙΚΑ

Προτεραιότητα η μεταφορά του σκραπ

προτεραιότητα-η-μεταφορά-του-σκραπ-629218

Ωριμο έργο για τη νέα χρηματοδοτική περίοδο η μεταφορά της οχλούσας δραστηριότητας

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει τη νέα προγραμματική περίοδο η μεταφορά της δραστηριότητας – διαχείρισης σκραπ στο γ’ προβλήτα με πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία, καθώς θα συμβάλει στην περιβαλλοντική προστασία του αστικού ιστού από οχλούσες δραστηριότητες και συνάμα θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Στο σχεδιασμό της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Βόλου η απομάκρυνση της δραστηριότητας διαχείρισης του σκράπ αποτελεί προτεραιότητα.

Οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας του Οργανισμού Λιμένα Βόλου που προβλέπονται από Κοινή Υπουργική Απόφαση υπαγορεύουν εξάλλου το δρόμο της ικανοποίησης.

Επιπλέον, οι συνθήκες για την υλοποίηση του έργου χαρακτηρίζονται ώριμες σήμερα περισσότερο από ποτέ αφού η Διοίκηση έχει στα χέρια της τη μελέτη για τη μεταφορά της δραστηριότητας.

Ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου πλέον αναζητεί το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα του δώσει την οικονομική δυνατότητα να υλοποιήσει το έργο.

Η Τεχνική Υπηρεσία με τη βοήθεια τεχνικού συμβούλου, συντάσσει μελέτη, η οποία περιλαμβάνει τη διαχείριση του σκραπ σε συγκεκριμένο χώρο όπου θα γίνεται ελεγχόμενη διαβροχή των φορτίων.

Η μελέτη προβλέπει τη συγκέντρωση των προϊόντων διαβροχής, την επεξεργασία των απόνερων ώστε να καθιζάνουν τα βαρέα μέταλλα και την επανακυκλοφορία του νερού, το οποίο θα συλλέγεται σε δεξαμενές και μέσω αντλιοστασίου θα επανακυκλοφορεί.

Αυτή τη στιγμή, η διαβροχή γίνεται με ευθύνη τοπικής βιομηχανίας με μηχανήματα τύπου μπεκ σε επιλεγμένα σημεία όπου ξεφορτώνονται τα φορτία.

Στο Γ’ προβλήτα δεν υπάρχει εμπορική δραστηριότητα. Οπως αναφέρθηκε, εξυπηρετεί επικουρικά φορτία που μπορούν να διακινηθούν με ιδία μέσα εταιρειών. Δεν υπάρχει εγκαταστημένος μηχανολογικός εξοπλισμός, ούτε μικρός, ούτε μεγάλος.

Η μεταφορά της δραστηριότητας θα αποσυμφορήσει το δυτικό κρηπίδωμα του Α’ προβλήτα όπου θα συνεχίσουν να εκτελούνται δραστηριότητες λιγότερο οχλούσες, όπως αυτές με τα χύδην φορτία αγροτικών προϊόντων.

Επιπλέον, θα ανοίξει το μέτωπο για τη διεκδίκηση νέων έργων μελλοντικά με μοναδικές προοπτικές ανάπτυξης για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας καθώς απώτερος στόχος μπαίνει η προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στο κεντρικό προβλήτα του λιμανιού.

Εξάλλου μέσα Μαρτίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, ηλεκτροδοτείται ο επιβατικός σταθμός ΙΑΣΩΝ, καθώς το έργο για την κατασκευή υποσταθμού μέσης τάσης βρίσκεται υπό ολοκλήρωση, ενώ η Διοίκηση υπέγραψε μόλις προχθές Παρασκευή τη σύμβαση για την εγκατάσταση και λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας και την προμήθεια φορητού εξοπλισμού.

Η εκβάθυνση

Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου επιπλέον στοχεύει στην εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.

Ηδη έχει συνταχθεί προμελέτη για τη διαχείριση βυθοκορημάτων. Η Τεχνική Υπηρεσία αναζητεί τον τρόπο αδρανοποίησή τους καθώς τα βυθοκορήματα είναι επιβαρυμένα με βαρέα μέταλλα.

Για να αποφασιστούν τα σημεία απαιτείται να γίνει βυθομέτρηση της λεκάνης, ώστε να εντοπιστούν οι περιοχές που πρέπει να γίνει εκσκαφή και να επιτευχθεί το λειτουργικό βάθος, που εξυπηρετεί τις ανάγκες του λιμανιού.

Μέχρι στιγμής, η Τεχνική Υπηρεσία έχει εντοπίσει πρόβλημα στη λιμενολεκάνη μετά του Β’ και του Γ’ προβλήτα. Πρόκειται για το θαλάσσιο σημείο όπου εκβάλλει ο Κραυσίδωνας με αποτέλεσμα να μεταφέρονται φερτές ύλες.

Η προμελέτη επεξεργάζεται την αδρανοποίηση της λάσπης, την ανάμειξη των βυθοκορημάτων με τσιμέντο σε συγκεκριμένη ποσότητα ανά κυβικό, ώστε να παίρνει στέρεα μορφή και τα βαρέα μέταλλα να μη διαρρέουν.

Το τελικό προϊόν εκτιμάται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επίχωση για τη δημιουργία χερσαίου χώρου για την επέκταση προβλήτας προς τη θάλασσα ή ως υλικό αποκατάστασης σε παλιά λατομεία.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου