Μόνος ο ΕΟΦ δεν μας σώζει από τις απάτες

μόνος-ο-εοφ-δεν-μας-σώζει-από-τις-απάτες-296621

Κατακλύζεται το διαδίκτυο από διαφημίσεις εταιρείας φάντασμα, που προσφέρει κάθε είδους μαγικά «συμπληρώματα διατροφής», που θεραπεύουν πάσαν νόσον. Το ερώτημα, όμως, είναι ποιος προστατεύει τους καταναλωτές, εύπιστους ή απελπισμένους.

Προσφέρουν μαγικό καταπότιο για κάθε πρόβλημα. Από την ανακούφιση του προστάτη, ώς την απαλλαγή από το περιττό βάρος, με ρυθμό απώλειας μισού κιλού ημερησίως! Από την αντιμετώπιση των πόνων στις αρθρώσεις ώς τη διακοπή του καπνίσματος, για να μην πιάνει ο αντικαπνιστικός νόμος του Μητσοτάκη. Από την καταπολέμηση της ακμής ώς την εξαφάνιση των αλλεργιών. Ακόμη και για την καταπολέμηση του …καρκίνου έχουν χαπάκια. Τύφλα να έχει ο μακαρίτης ο Καματερός με το «νερό» του. Αφήστε πια όσα σας βοηθούν να γίνετε γοητευτικότεροι και σεξουαλικότεροι. Με νέα μαλλιά, νέα επιδερμίδα και ό,τι άλλο βάλει ο νους σας.

Οι διαφημίσεις προβάλλονται από ιστοσελίδες εγκύρων μέσων ενημέρωσης και από κοινωνικά δίκτυα. Χωρίς κανείς να ασχολείται με το αληθές ή το ψευδές του περιεχομένου. Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι εξακολουθούν να τις προβάλλουν, παρά το ότι ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων έχει εκδώσει τέσσερις ανακοινώσεις, με τις οποίες προειδοποιεί το κοινό ότι πρόκειται περί απάτης, από την οποία «ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία».

Αντιγράφω από την τελευταία ανακοίνωση του ΕΟΦ:

«Ο ΕΟΦ έχει προχωρήσει επανειλημμένα σε έκδοση δελτίων Τύπου για πολλά από τα προϊόντα. Επειτα από σχετική διερεύνηση, διαπιστώθηκε ότι η έδρα και τα στοιχεία επικοινωνίας, που δηλώνουν οι δύο εταιρείες στις ιστοσελίδες τους, είναι απολύτως ψευδή. Είναι ενδεικτικό ότι οι τηλεφωνικοί αριθμοί δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές τηλεφωνικές συνδέσεις».

Οι καταναλωτές πρέπει να προστατευτούν από τέτοιες απάτες. Δεν αρκούν μόνο οι ανακοινώσεις του ΕΟΦ. Χρειάζεται να λειτουργήσει ειδική υπηρεσία αντιμετώπισης της ηλεκτρονικής απάτης, κατά τα πρότυπα της υπηρεσίας αντιμετώπισης του ηλεκτρονικού εγκλήματος, η οποία θα ενημερώνει και εκείνους που φιλοξενούν τις απατηλές διαφημίσεις, ώστε είτε να τις αποσύρουν, είτε να αντιμετωπίζονται ως συνεργοί των απατεώνων.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου