ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια εκσυγχρονίζονται

τα-ελληνικά-πανεπιστήμια-εκσυγχρονί-348880

Του Δημήτρη Αντωνίου,

Καθηγητή Αγγλικής, Β.Α., Kατόχου Masters Παιδαγωγικής και Γλωσσολογίας

aglo.academia@gmail.com

Σύμφωνα με την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της 29-9-2019 σε κύριο και πρώτη σελίδα άρθρο, σε ορισμένα ελληνικά πανεπιστήμια οι φοιτητές θα μπορούν να αποκτούν πτυχία σε ορισμένους τομείς όπως αρχαία ελληνική ιστορία, ελληνική φιλοσοφία, ορθοδοξία, τουριστικά επαγγέλματα κλπ., και όλα τα μαθήματα θα διδάσκονται στα Αγγλικά!

Εδώ πρέπει να ομολογήσουμε και να παραδεχτούμε πως αυτή η κίνηση του Υπουργείου Παιδείας είναι μία καταπληκτική ιδέα τόσο για την προσέλκυση χιλιάδων φοιτητών απ’ όλο τον κόσμο, αλλά και για τους ίδιους τους Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι αποφοιτώντας από τα ελληνικά πανεπιστήμια θα γνωρίζουν τουλάχιστον δύο γλώσσες αξιοπρεπώς.

Σε όλον τον πλανήτη γη υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες, ή και εκατομμύρια φιλέλληνες, philhellenes, οι οποίοι λατρεύουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και τώρα τους δίνεται η ευκαιρία να έλθουν στην κοιτίδα αυτού του πολιτισμού και να μελετήσουν αυτό τον πολιτισμό σε ελληνικά πανεπιστήμια, μέσω της Αγγλικής γλώσσας.

Η αρχαία ελληνική ιστορία και πολιτισμός διδάσκονται σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες πανεπιστήμια του εξωτερικού, μεταξύ των 28.000 σοβαρών πανεπιστημίων του κόσμου.

Αυτή οι ξένοι φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα μας θα αποτελούν και τους καλύτερους πρεσβευτές στις χώρες τους και καθένας από αυτούς θα επηρεάζει και πολλούς άλλους.

Η τετραετής παραμονή αυτών των φοιτητών στην Ελλάδα αυτομάτως σημαίνει πως αυτοί θα μάθουν και την ελληνική γλώσσα σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο, ώστε να μπορούν να εκτιμήσουν την σημαντική συμβολή της ελληνικής γλώσσας στην Αγγλική γλώσσα.

Παρεμπιπτόντως το 25% της Αγγλικής γλώσσας αποτελείται από ελληνικά και ένα άλλο 30% από λατινικά. Ωστόσο, υπάρχουν τομείς όπως η ιατρική, η βιολογία, βιοχημεία και άλλοι κλάδοι όπου τα ποσοστά της ελληνικής γλώσσας στην Αγγλική ξεπερνά και το 70%. (Εάν η στήλη επιθυμεί να δημοσιεύσει μία εργασία μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης υπό τον τίτλο «Τhe significance of the Greek element to the English language», «Η σπουδαιότητα του ελληνικού στοιχείου στην Αγγλική γλώσσα», με μεγάλη μου χαρά θα πρόσφερα την εργασία μου).

Με αυτή την εκπαιδευτική καινοτομία αναβαθμίζεται και το ταλαιπωρημένο Proficiency και θα πάψει να είναι απλό χάρτινο τρόπαιο γλωσσομάθειας, αλλά θα αποτελεί το θεμέλιο για όσους Έλληνες θα θελήσουν να παρακολουθούν αγγλόφωνα προγράμματα σε ελληνικά πανεπιστήμια.

Οι τίτλοι γλωσσομάθειας δεν είναι ομόλογα δημοσίου, τα οποία παίρνουν αξία καθώς κυλούν τα χρόνια, αντίθετα είναι τίτλοι που χάνουν την αξία τους καθώς κυλά ο χρόνος και δεν γίνεται χρήση της γλώσσας.

Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου για δεκαετίες να εκλιπαρώ μέσω του Τύπου τους ιθύνοντες να καθιερώσουν δημόσια χρήση της Αγγλικής είτε δια ζώης ή μέσω των Μ.Μ.Ε.

Οσον αφορά στους διδάσκοντες και διδάσκουσες την Αγγλική η είδηση μπορεί να είναι είτε χαράς ευαγγέλια, είτε περισσότερη και πιο ποιοτική δουλειά, διότι τα Proficiencies θα υπόκεινται σε αυστηρή αξιολόγηση όταν οι κάτοχοι θα βρίσκονται σε Αγγλόφωνα πανεπιστημιακά τμήματα.

Και κάτι ως επίλογος. Σε αυτά τα Αγγλόφωνα τμήματα πολλοί καθηγητές θα είναι ξένων πανεπιστημίων, τουλάχιστον για αρκετά χρόνια, αντιλαμβάνεστε για ποιους λόγους… Σε τελική ανάλυση η Αγγλική γλώσσα στην Ελλάδα αναβαθμίζεται και αποκτά τη θέση που της αναλογεί. Ταυτόχρονα ανοίγει και ο δρόμος για Αγγλόφωνα σχολεία και πανεπιστήμια στην περιοχή μας, από την πλευρά μου είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε ενδιαφερομένου φορέα να προσφέρω τις υπηρεσίες μου και τις γνώσεις μου, επιπλέον διαθέτω χιλιάδες βιβλία και άλλα αντικείμενα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος των ενδιαφερομένων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου