ΤΟΠΙΚΑ

Λιμνάζει το πρόβλημα της πρόσβασης

λιμνάζει-το-πρόβλημα-της-πρόσβασης-137237

Οι γονείς των μαθητών δεν ενθαρρύνουν καν τα παιδιά τους να περπατάνε για να πάνε σχολείο – Μόλις το 10% των μαθητών χρησιμοποιεί ποδήλατο

Το πρόβλημα της ανεμπόδιστης και ελεύθερης μετακίνησης στο Βόλο «λιμνάζει». Η πόλη χαρακτηρίζεται «άρρωστη» από τη στιγμή που λειτουργεί με άξονα το αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα, η χρήση του ποδηλάτου αλλά και η πεζοπορία στην πόλη, κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Μόλις ένα 10% των μαθητών χρησιμοποιεί ποδήλατο, ενώ οι γονείς δεν καλλιεργούν στα παιδιά τους την ιδέα να πάνε περπατώντας στο σχολείο, παρόλο που οι αποστάσεις στο Βόλο είναι μικρές, υπό το φόβο μήπως τους συμβεί κάποιο ατύχημα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες κατά την παρουσίαση του φετινού προγράμματος Ecomobility που διοργανώνεται για 13η συνεχόμενη χρονιά στη χώρα και 6η συνεχόμενη από το δήμο Βόλου. Τμήμα της εκστρατείας είναι το Free Mobility που γίνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και στο οποίο συμμετέχει φέτος το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Βόλου (ΕΕΕΕΚ). Οκτώ μαθητές του σχολείου, οι Ευαγγελία Αλεξανδράκη, Ανδρέας Γουλιούμης, Παναγιώτης Μαλιάκης, Βασίλης Μπαντζαφλάρας, Παρασκευή Μήτραινα, Φωτεινή Μιμίκου, Παναγιώτης Μπούρας και Χρήστος Ρήγας με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Θεοδώρας Βασιλοπούλου, Ελευθερίας Σκρίμπα, Λήδας Φλωρούς και Μαρίας Χονδροδίνη, έπιασαν το νήμα της ανεμπόδιστης μετακίνησης, από εκεί που το είχαν αφήσει πέρυσι τέτοια εποχή, οι μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας. Τότε οι μαθητές είχαν καταγράψει τα προβλήματα προσβασιμότητας στο Βόλο και είχαν καταθέσει προτάσεις προς το δήμο. Οι μαθητές του ΕΕ ΕΕΚ ανέλαβαν να καταγράψουν αν έγιναν αλλαγές στην πόλη, αν λύθηκαν τα προβλήματα και σε τι βαθμό.

Οι μαθητές σύμφωνα με τη Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ, Φωτεινή Γρηγορίου, στο κέντρο της πόλης εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά προβλήματα. «Αρκετά πράγματα που ζητούσαμε από πέρυσι για τη βελτίωση της προσβασιμότητας δεν έχουν γίνει», ανέφερε η κ. Γρηγορίου. Η έρευνα έγινε στο κέντρο της πόλης και εστίασε στην ανεμπόδιστη μετακίνηση των ατόμων με κινητικές αναπηρίες και αναπηρία όρασης. Εξετάστηκαν οι ράμπες, η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, τα πεζοδρόμια, οι χώροι στάθμευσης, η πρόσβαση στα δημόσια κτίρια.

Σιωπηλή διαμαρτυρία

Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει στις 10 Φεβρουαρίου, στο χώρο του Δημαρχείου Βόλου. Επίσης, τον Απρίλιο, θα γίνει και σιωπηλή διαμαρτυρία μπροστά από ένα «προβληματικό» για τη λειτουργία της πόλης σημείο. Στόχος σύμφωνα με το συντονιστή της εκστρατείας Θάνο Ζαφειρόπουλο είναι να δημιουργηθεί δίκτυο πολιτών που θα παρακολουθεί τις εξελίξεις, θα καταγράφει τα προβλήματα και θα προχωρά σε επισημάνσεις.

Λιμνάζει το πρόβλημα στο Βόλο

Οσες υποδομές και να δημιουργηθούν στην πόλη, δεν θα έχουν κανένα νόημα αν δεν αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της εκστρατείας, Θάνο Ζαφειρόπουλο, το Ecomobility διοργανώνεται επί 13 συνεχόμενα χρόνια, δίνοντας το λόγο στη νέα γενιά, σε περισσότερους από 600 μαθητές κάθε χρόνο να επισημάνουν τα προβλήματα στη μετακίνηση μέσα στις πόλεις. Οπως επεσήμανε έχει παρατηρηθεί αλλαγή της αντίληψης, ωστόσο το πρόβλημα στο Βόλο λιμνάζει. «Δημιουργήθηκαν ποδηλατόδρομοι, πάνω στους οποίους στάθμευαν τα αυτοκίνητα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Την ίδια ώρα σύμφωνα με εκτιμήσεις, μόλις ένα 10% των μαθητών χρησιμοποιεί ποδήλατο για τις μετακινήσεις, ενώ παρόλο που οι αποστάσεις στην πόλη είναι μικρές οι γονείς δεν ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να πάνε σχολείο με τα πόδια. «Στο Βόλο οι αποστάσεις είναι μικρές. Δεν καλλιεργούμε όμως στο παιδί από το δημοτικό ακόμη, να πάει με τα πόδια στο σχολείο. Φοβόμαστε πολύ ως γονείς ότι το παιδί θα πάθει κάποιο ατύχημα και επιλέγουμε να το μεταφέρουμε εμείς με το αυτοκίνητο», είπε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη συμμετοχή φορέων όπως ο Εμπορικός Σύλλογος σε θέματα ανεμπόδιστης μετακίνησης. Σημαντικός κατά τον ίδιο είναι και ο ρόλος της Τροχαίας. «Η τροχαία λειτουργεί κανονικά; Ή παραβαίνει το καθήκον της που είναι η υποχρέωση έναντι του πολίτη;», ανέφερε.

Ανεμπόδιστες διαδρομές σχεδιάζει ο δήμος Βόλου

Σε Αντωνοπούλου, Αργοναυτών, Ερμού και Τάκη Οικονομάκη

Ανεμπόδιστες διαδρομές στο κέντρο του Βόλου, προκειμένου να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρίες, σχεδιάζει ο δήμος. Στόχος της τεχνικής υπηρεσίας είναι έως τέλος του 2016 να έχει δημιουργηθεί ένα πλέγμα ασφαλούς πρόσβασης στο κέντρο για ΑμεΑ, που θα περιλαμβάνει τόσο ράμπες όσο και τεχνικά έργα.

Σύμφωνα με τον Προϊστάμενο Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Βόλου, κ. Κώστα Καραγιάννη, ήδη στην πόλη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα για να είναι το κέντρο προσβάσιμο από όλους. Η απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων από πεζοδρόμια στον κεντρικό ιστό αλλά και η δημιουργία ραμπών πέριξ της πλατείας Ελευθερίας αποτελούν την αρχή του σχεδιασμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα στο κέντρο της πόλης απ’ όλους τους πολίτες.

«Σχεδιάζουμε κάποιες ανεμπόδιστες διαδρομές μέσω των οποίων τα άτομα με αναπηρίες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση οπουδήποτε, είτε αυτό είναι δημόσια υπηρεσία, είτε πλατεία, είτε ιερός ναός, είτε χώρος εκδηλώσεων. Υποχρεούται ο δήμος να διασφαλίζει την προσβασιμότητά τους. Γι’ αυτό το λόγο σχεδιάζουμε ειδικές ράμπες μέσω των οποίων θα ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια, ράμπες πρόσβασης προς τα κτίρια όπως επίσης και τεχνικά έργα», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Οι ανεμπόδιστες διαδρομές θα δημιουργηθούν στις οδούς Αντωνοπούλου προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση από το κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας και από εκεί στην παραλία του Βόλου. Διαδρομές χωρίς εμπόδια θα χωροθετηθούν επίσης στην Αργοναυτών, στην Ερμού σε όλο το μήκος της που είναι πεζόδρομος και σε έναν ακόμη οριζόντιο άξονα, την Τάκη Οικονομάκη.

«Ο δήμος Βόλου με τις αρμόδιες υπηρεσίες βιώσιμης κινητικότητας και τεχνικών υπηρεσιών έχει αγκαλιάσει τις προτάσεις που έχουν γίνει με σκοπό την υιοθέτηση της βιώσιμης κινητικότητας στο κέντρο της πόλης. Είναι αλήθεια ότι έχουν γίνει κάποια πρώτα βήματα, όμωςχρειάζεται αρκετή δουλειά ώστε όλοινα έχουν πρόσβαση τόσο στο κέντρο όσο και στις υπόλοιπες λειτουργίες της πόλης», υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου