ΤΟΠΙΚΑ

Ζητήματα πρόσβασης σε υπηρεσίες Υγείας έθεσε ο “Ιππόκαμπος”

ζητήματα-πρόσβασης-σε-υπηρεσίες-υγεί-150356

Συνάντηση με τη διοίκηση του Νοσοκομείου είχε το Σωματείο Κινητικά Αναπήρων Μαγνησίας

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα άτομα με αναπηρίες στην πρόσβαση σε υπηρεσίες Υγείας, τέθηκαν στην συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του «ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΥ», αποτελούμενη από τον Πρόεδρό της κ. Πέτρο Μπέλλο, τον Αντιπρόεδρο κ. Κώστα Κουσουτζή και τη Γενική Γραμματέα κα Κερασία Ζορμπά, με τον Αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου Βόλου κ. Χαρ. Μπαλή.

Η Υγεία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρόεδρος του «ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΥ» κ. Μπέλλος, κατά γενική ομολογία αποτελεί αδιαπραγμάτευτο και πολύτιμο αγαθό για όλους τους πολίτες της χώρας και ιδιαίτερα για τους πολίτες με αναπηρία. Τα τελευταία χρόνια δόθηκε προτεραιότητα στην ταχύτατη μείωση των υπέρογκων δημοσιονομικών δαπανών υγείας, θέτοντας στο περιθώριο τον ανθρώπινο παράγοντα, με αποτέλεσμα μια βαθιά ανθρωπιστική κρίση, στην οποία αναφέρεται με τα πιο μελανά χρώματα η πρόσφατη έκθεση του Συμβουλίου Δικαιωμάτων του ΟΗΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα το Μάρτιο του 2014. Από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑμεΑ και κατ’ επέκταση τα ΑμεΚΑ, είναι η προσβασιμότητα, η δυνατότητα δηλαδή, να μπορεί κάθε άτομο αυτόνομα, με ασφάλεια και με άνεση να προσεγγίσει και να χρησιμοποιήσει τις υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά, αλλά και να επικοινωνήσει και πληροφορηθεί.

Προσβασιμότητα σε υπηρεσίες υγείας

Για να διασφαλισθεί η προσβασιμότητα στις υπηρεσίες υγείας θα πρέπει να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, τόσο αναφορικά με τις κτηριακές εγκαταστάσεις και την εσωτερική σε αυτές σήμανση όσο και με την ενημέρωση και την επικοινωνία που αφορούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα αγαθά.

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει στις υπηρεσίες υγείας να διασφαλίζεται:

Για τα άτομα με κινητικά προβλήματα:

  • Δημιουργία ενός φυσικού περιβάλλοντος που να διασφαλίζει την ελεύθερη και την όσο το δυνατόν ευκολότερη πρόσβαση
  • Εξέλιξη και προσαρμογή των διαδικτυακών και λοιπών εικονικών υπηρεσιών καθώς και δημιουργία προσβάσιμων ιστοσελίδων και προσβάσιμων θυρίδων αυτόματης συναλλαγής
  • Διατήρηση και ενίσχυση των υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι και επέκταση του πεδίου δράσης τους.
  • Απλοποίηση της χρήσης του συστήματος δημιουργώντας ιδιαίτερες συνθήκες πρόσβασης και εξυπηρέτησης (π.χ. κλιμάκιο για επισκέψεις κατ’ οίκον προς διεκπεραίωση και εφαρμογή διαφόρων υπηρεσιών ακόμη και γραφειοκρατικών)
  • Παροχή των απαραίτητων μέσων για την εξασφάλιση της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης κινητικότητας.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό και την εξυπηρέτηση, θα πρέπει να είναι του ίδιου επιπέδου ποιότητας και να παρέχονται από τα ίδια σημεία για όλους τους χρήστες.

Θα πρέπει επομένως να έχει εξασφαλισθεί η πρόβλεψη για:

  • Ιατρεία, Χειρουργεία και ένα τουλάχιστον δωμάτιο με «χώρο υγιεινής» ανά κλινική, κατάλληλα διαμορφωμένα και με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την εξυπηρέτηση κάθε κατηγορίας χρηστών, συμπεριλαμβανομένων και των εμποδιζόμενων ατόμων.
  • Οφείλουν όλες οι υπηρεσίες να αναδιαμορφώσουν την υλικοτεχνική τους υποδομή και να εκπαιδεύσουν κατάλληλα το προσωπικό τους ώστε να παρέχουν τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες – καταναλωτές αυτών.

Καμία υπηρεσία δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί παροχή υπηρεσιών ή να προσφέρει υπηρεσίες χαμηλότερης ποιότητας στα άτομα με αναπηρία.

Η προσβασιμότητα αποτελεί ουσιαστικά το «κλειδί» για την εξάλειψη των διακρίσεων και είναι η καθοριστική παράμετρος του περιβάλλοντος που καθορίζει τελικά σε κάθε άτομο το θεμελιώδες δικαίωμα της ελευθερίας επιλογών στην κάθε στιγμή της ζωής του.

Η προσβασιμότητα καθορίζει την ποιοτική αναβάθμιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος με στόχο τη διασφάλιση της ισότητας, της αυτονομίας και της ανεμπόδιστης άσκησης του δικαιώματος στην επιλογή των ΑμεΑ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου