ΤΟΠΙΚΑ

Η Νέα Ιωνία για τη Μελέτη Αναθεώρησης

η-νέα-ιωνία-για-τη-μελέτη-αναθεώρησης-851206

Tην επόμενη εβδομάδα θα κληθούν οι μελετητές της Μελέτης Αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου να παραβρεθούν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νέας Ιωνίας, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση και να κατατεθούν παρατηρήσεις πάνω στην Α΄ Φάση της Μελέτης.
Για την Α΄ Φάση της Μελέτης έγινε την προηγούμενη εβδομάδα διαπαραταξιακή επιτροπή, όπου οι επικεφαλής κατέθεσαν τις παρακάτω εκτός των άλλων προτάσεις και παρατηρήσεις τους.
1) Υπάρχουν μικρά τμήματα μεταξύ του ορίου του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης και της περιφερειακής οδού (βόρεια και δυτικά), που ενώ είναι εκτός σχεδίου εμφανίζονται εντός σχεδίου (με τη γενική χρήση οικισμός, στο χάρτη της πρότασης). Θα πρέπει να γίνει διόρθωση της αποτύπωσης και αυτά τα τμήματα θα πρέπει να προταθούν για ένταξη στο σχέδιο πόλης (περιοχή αυτιστικών, τρίγωνο μεταξύ γραμμών ΟΣΕ – Ξηριά – Αλιβέρι, ένα τρίγωνο, η περιοχή του Πανθεσσαλικού είναι εκτός σχεδίου).
· Μπορεί να προταθεί επέκταση στο τμήμα των αυθαίρετων πάνω από τον Ξηριά, που είναι ήδη δομημένο και πρέπει να διευθετηθεί.
· Επέκτασης του σχεδίου πόλης στην περιοχή βόρεια της Γεωπονικής Σχολής έως τα κτήρια των ΚΕΚ-ΤΕΕ στην περιοχή Καλλιθέα.
2) Να προταθεί η πολεοδόμηση του οικισμού των Μελισσατίκων.
3) Χαρακτηρισμός ως οικισμών χαμηλής πυκνότητας των περιοχών «Κάκαβος» και «Κουγιάτικα». Ο πρώτος αποτελεί εγκαταλελειμμένο οικισμό και στο δεύτερο υπάρχουν αρκετά σπίτια που κατοικούνται.
4) Πρέπει να προταθούν παρακαμπτήριοι – περιφερειακοί δρόμοι των οικισμών
5) Γενικά, το τεχνητό όριο του περιφερειακού δρόμου, που σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Βόλου πρέπει να αποτελεί και όριο των επεκτάσεων του σχεδίου πόλης, είναι στην ουσία ήδη ξεπερασμένο στο περισσότερο μήκος του. Στην πραγματικότητα, από τον κόμβο του Φυτόκου μέχρι τη Γορίτσα, εκατέρωθεν του περιφερειακού υπάρχει πλήρης ανάπτυξη χρήσεων. Ειδικά στο Δήμο Βόλου το σχέδιο πόλης συνεχίζεται βόρεια του περιφερειακού. Επομένως, ίσως θα έπρεπε να προταθεί υπογείωση τμημάτων του περιφερειακού δρόμου όπου αυτό είναι δυνατό, ώστε να υπάρχει οικιστική συνέχεια αλλά και προστασία των κατοίκων.
6) Το ΚΕΚ – ΤΕΕ πάνω από τη Γεωπονική Σχολή λανθασμένα αποτυπώνεται εντός της ζώνης 3β της ΖΟΕ. Στη πραγματικότητα είναι εκτός ΖΟΕ. Δυνατότητα επέκτασης του σχεδίου πόλης στην περιοχή βόρεια της Γεωπονικής Σχολής έως τα κτίρια των ΚΕΚ-ΤΕΕ στην περιοχή Καλλιθέα.
7) Χαρακτηρισμός της περιοχής του ιδρύματος «Άσπρες πεταλούδες» (δίπλα στον Ξηριά και βόρεια της οδού Λαρίσης) που επιτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο υπερτοπικής εμβέλειας, παρά τον ιδιωτικό χαρακτήρα του, ως περιοχή υποδοχής κοινωνικών εξυπηρετήσεων-υγείας-περίθαλψης.
8) Ενσωμάτωση της πρότασης του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου (που είναι δεσμευτικό ως προς την εφαρμογή του) για αξιοποίηση του χώρου του νεκροταφείου του Αγ. Ανδρέα με τα υφιστάμενα σε αυτό κτήρια, παραπλεύρως της δημοτικής οδού για Φυτόκο, για δημιουργία ενός χώρου Αποκατάστασης ΑμεΑ και Μέριμνας και Φροντίδας για την τρίτη ηλικία και χαρακτηρισμός της ευρύτερης περιοχής ως περιοχή υποδοχής κοινωνικών εξυπηρετήσεων-υγείας-περίθαλψης.
9) Να προταθεί κοντά στο Πανθεσσαλικό Στάδιο περιοχή ανάπτυξης τουριστικών χρήσεων (π.χ. ξενώνες και μικρές ξενοδοχειακές μονάδες) και αναψυχής, με σκοπό την στήριξη του αθλητικού τουρισμού.
10) Χωροθέτηση Δικαστικού Μεγάρου εντός σχεδίου (στο Ο.Τ. που βρίσκεται η Στέγη Ανηλίκων, πίσω από το πρώην Πολυκλαδικό Λύκειο).
11) Διερεύνηση της περιοχής του γκαράζ του ΟΣΕ για νέες χρήσεις.
12) Πρόταση για απομάκρυνση των γραμμών υψηλής τάσης της ΔΕΗ από τους οικισμούς, καθώς και απομάκρυνση του υποσταθμού της ΔΕΗ από τον αστικό ιστό της Ν. Ιωνίας.
13) Άμεση απομάκρυνση των γραμμών του ΟΣΕ από τον αστικό ιστό, όπως και του κεντρικού του σταθμού. Σημειώνεται ότι η ύπαρξη και λειτουργία σιδηροδρομικών γραμμών εντός της πόλης αφενός δημιουργεί ασυνέχεια στην οικιστική ανάπτυξη και αφετέρου ενέχει πολλούς κινδύνους κατά τη διέλευση των σιδηροδρομικών διαβάσεων (δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα). Ιδανική λύση θα ήταν η υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών από το εργοστάσιο της ΜΕΤΚΑ έως και τον επιβατικό σταθμό με ταυτόχρονη διατήρηση του εργοστασίου του ΟΣΕ, το οποίο μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του ως «ζωντανό» μουσείο βιομηχανικής αρχαιολογίας..
14) Το θέμα της διαχείρισης των υδάτων αναφέρεται πολύ σύντομα. Θα πρέπει να αποτελέσει ιδιαίτερη ενότητα με συγκεκριμένες προτάσεις και εναλλακτικά σενάρια, καθώς είναι πολύ κρίσιμο. Η εκτροπή του Αχελώου, για παράδειγμα, φαίνεται ότι δεν είναι και τόσο δεδομένη πια και κατά συνέπεια ούτε και ο επαναπλημμυρισμός της λίμνης Κάρλας που αποτελεί προϋπόθεση για την υδροδότηση του πολεοδομικού συγκροτήματος.
15) Δε γίνεται καμιά αναφορά στο λιμάνι και στις δραστηριότητες αυτού, οι οποίες αποτελούν μείζον θέμα για το Π.Σ. Θεωρούμε ότι η απομάκρυνση του σκραπ πρέπει οπωσδήποτε να θιγεί, αλλά και να δοθούν γενικότερες κατευθύνσεις, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από το υπό εκπόνηση επιχειρησιακό σχέδιο του Λιμανιού (Master Plan Λιμένος Βόλου).

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου