ΤΟΠΙΚΑ

Μαίνεται ο «πόλεμος» στον Πλατανιά ~ Στα δύο χωρισμένη η περιοχή

μαίνεται-ο-πόλεμος-στον-πλατανιά-στ-248048

Το έργο του αλιευτικού καταφυγίου προκαλεί διαφωνίες και αντιπαραθέσεις

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ

«Λέμε ναι στο νέο λιμάνι του Πλατανιά»

Απαντήσεις σημείο προς σημείο δίνουν μόνιμοι κάτοικοι και επαγγελματίες στους αντιδρώντες

Στις ενστάσεις, μία προς μία, που έχουν εκφραστεί σχετικά με το πολυαναμενόμενο έργο του λιμένα στον Πλατανιά, δίνουν απαντήσεις μέσω του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ μόνιμοι κάτοικοι, επιχειρηματίες του τουρισμού και αλιείς.

Με επιστολή τους προς την εφημερίδα, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Στήριξης του έργου απαντούν σε κάθε σημείο αντίδρασης του νεοσύστατου συλλόγου, ο οποίος έχει υψώσει τοίχο διαμαρτυρίας στην υλοποίηση του έργου.

Αναλυτικά, η επιστολή έχει ως εξής:

«Κύριε Διευθυντά,

Η «Συντονιστική Επιτροπή Στήριξης, για την υλοποίηση της κατασκευής του νέου λιμανιού -αλιευτικού καταφυγίου- στον Πλατανιά» αποτελείται από μόνιμους κατοίκους, επιχειρηματίες του τουρισμού και αλιείς του Πλατανιά και της ευρύτερης περιοχής. Συνεπώς, εμείς είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι την αλήθεια γύρω από το «ζήτημα» που εσχάτως έχει προκύψει αναφορικά με την υλοποίηση κατασκευής του νέου καταφυγίου και τις δήθεν αντιδράσεις που συναντά το έργο.

Εμείς, έχουμε αναλάβει πρωτοβουλία και δράση -εκπροσωπώντας την πλειοψηφία των μόνιμων κατοίκων, επαγγελματιών τουρισμού και αλιέων- να στηρίξουμε την πραγματοποίηση του μοναδικού στο Νότιο Πήλιο μεγαλόπνοου έργου ανάπτυξης αφενός, και αφετέρου να συνεργαστούμε αρμονικά με τους φορείς υλοποίησης, ώστε με προτάσεις μας να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τη νέα λιμενική κατασκευή.

Στο φύλλο της εφημερίδα σας, στις 24 Οκτωβρίου 2017, διαβάσαμε:

«Αίτηση – διαμαρτυρία του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Πλατανιά «Η Σηπιάδα», που δηλώνει «τηδιαμαρτυρία του, και την αρνητική του θέση, προς κάθε κατεύθυνση, για την κατασκευή του νέου αλιευτικού καταφυγίου Πλατανιά».

Πρόκειται για μια όψιμη και βεβιασμένη συλλογική κίνηση, που όπως διατυμπανίζει αριθμεί περί τα 94 μέλη, Έλληνες και αλλοδαπούς (κυρίως Αθηναίους, Θεσσαλούς, Άγγλους, Γάλλους, Ολλανδούς, Ιταλούς…) και φέρει τον πάντα «επίκαιρο» και πάντα «μοντέρνο» τίτλο «SavePlatania». Προφανώς όλοι αυτοί, μόλις αντιλήφτηκαν ότι σε λίγο «στον Πλατανιά πρόκειται να κατασκευαστεί ένα «θηριώδες» και «αντιαισθητικό έργο», το «νέο αλιευτικό καταφύγιο, απειλούν πως θα προσφύγουν στο ΣτΕ για την μη υλοποίηση του νέου λιμανιού.

Εμείς όμως, οι μόνιμοι κάτοικοι, απομένουμε κάθε φορά να «τρώμε» τη σαβούρα της φουρτούνας του χειμώνα με τους νοτιάδες και τις άγριες σοροκάδες! Με βάρκες κατά καιρούς να βουλιάζουν στο αφύλακτο από τους καιρούς λιμάνι! Με τις καταστροφές του αφύλακτου παραλιακού μετώπου, που οι άνθρωποι για να προστατεύσουν τις περιουσίες τους κουκουλώνουν τα σπίτια τους με νάιλον και λαμαρίνες! Με το φουσκωμένο ποτάμι και τον κίνδυνο που διατρέχουμε ανά πάσα στιγμή να πνιγούμε! Αλλά και στη συνέχεια, εμείς είμαστε που φροντίζουμε για την αποκατάσταση των καταστροφών, την καθαριότητα, τα βαψίματα, τον εξωραϊσμό και την προετοιμασία του Πλατανιά για την ερχόμενη τουριστική περίοδο!

Εμείς λοιπόν, κάτοικοι – επιχειρηματίες και αλιείς του Πλατανιά και της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας, με θάρρος λέμε ΝΑΙ στο νέο λιμάνι του Πλατανιά! ΝΑΙ στα σωστά και υπεύθυνα έργα υποδομής! ΝΑΙ σε κάτι που θα φέρει ανάπτυξη και πρόοδο στον τόπο μας!

Είμαστε εμείς που ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ επιλέξαμε να μείνουμε με τις οικογένειές μας στον Πλατανιά, επειδή τον αγαπάμε! Που επιλέξαμε να δραστηριοποιηθούμε επαγγελματικά σε αυτόν τον τόπο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Στις «θολές» καταγγελίες του νεοϊδρυθέντος… περιβαλλοντικού συλλόγου «Η Σηπιάδα», απαντάμε με στοιχεία:

Α) Καταγγέλλουν: «Επιλέχτηκε να κατασκευαστεί το έργο με αδιαφανείς και εν κρυπτώ διαδικασίες».

Aπαντάμε με στοιχεία:

1. Εμείς, οι μόνιμοι κάτοικοι του χωριού και οι αλιείς, γνωρίζαμε για την επικείμενη κατασκευή του έργου και για την προετοιμασία των μελετών του, ήδη από το 2008! Ο τότε Νομάρχης Μαγνησίας κ. Παπατόλιας είχε αντιληφθεί την αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα κατασκευής νέου λιμανιού στον Πλατανιά!

Τόσο ο κ. Παπατόλιας μαζί με αντινομάρχες και ειδικούς λιμενολόγους μηχανικούς, όσο και ο τότε Δήμαρχος Σηπιάδος κ. Βακούλας με δημοτικούς συμβούλους, είχαν επισκεφθεί επανειλημμένα τον Πλατανιά με σκοπό αφενός την έναρξη του σχεδιασμού του νέου λιμανιού (με βυθομετρήσεις, γεωλογικές εκτιμήσεις και άλλες προβλεπόμενες ενέργειες) και αφετέρου την ενημέρωση των κατοίκων.

2. Αρκετά, κατά περιόδους, ρεπορτάζ έβλεπαν το φως της δημοσιότητας στον τοπικό Τύπο της Μαγνησίας για την πορεία του έργου.

3. Οι τελευταίες Δημοτικές Αρχές, τόσο η συμπολίτευση όσο και η αντιπολίτευση, είχαν εντάξει την προώθηση των μελετών για το νέο λιμάνι του Πλατανιά στο προεκλογικό τους πρόγραμμα, το οποίο και είχαν γνωστοποιήσει σε όλους τους δημότες.

4. Ο Δήμος Νοτίου Πηλίου και το Τοπικό Συμβούλιο Προμυρίου, της δημοτικής ενότητας Σηπιάδος, επανειλημμένα γνωμοδότησαν υπέρ της κατασκευής του έργου. Τελευταία δε, ο δήμος μας σύσσωμος, με ΟΜΟΦΩΝΟ ψήφισμα στις 25.10.17, τάχθηκε πάλι υπέρ της κατασκευής του νέου λιμανιού στον Πλατανιά.

5. Τον Μάιο του 2015, σε συγκέντρωση των μελών του Συλλόγου μας «Οι Φίλοι του Πλατανιά» στο καφέ «Άγκυρα», εκτός των άλλων που συζητήσαμε, μιλήσαμε και για το λιμάνι. Στη συζήτηση παρέστη προσωπικά ο νυν δήμαρχος Νοτίου Πηλίου κος Φουρτούνας μαζί με αντιδημάρχους και ενημέρωσε μέλη και κατοίκους για την πορεία εξέλιξης των μελετών του έργου. Μας παρέδωσε δε, για πληρέστερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, και σχετικό σκαρίφημα της μελέτης με τα στοιχεία των φορέων υλοποίησης και των μελετητών του έργου, έτσι ώστε αυτά να είναι στη διάθεση του κάθε ερευνητή για το έργο που πρόκειται να κατασκευαστεί.

Με τη σειρά μας λοιπόν δικαιούμαστε να ρωτήσουμε:

• Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι υπήρξε εμπρόθεσμη ενημέρωση;

• Πώς τότε κανείς μόνιμος και μη κάτοικος δεν έφερε καμία αντίρρηση;

• Πώς δεν ζήτησε κάποιος περισσότερες εξηγήσεις από τον Δήμαρχο και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, σχετικά με τη μελέτη και τη διαβούλευση;

• Γιατί κάποιοι που σήμερα δεν θέλουν το λιμάνι, ενώ ήταν παρόντες στην ενημέρωση, δεν υπέβαλαν αντιρρήσεις και ενστάσεις; Τώρα το θυμήθηκαν;

Ας προσέξουν λοιπόν οι κύριοι της διοίκησης του νέου συλλόγου «Η Σηπιάδα», μήπως κάποιοι σκοπίμως τους παραπληροφορούν και τους παραπλανούν. Όλοι γνωρίζαμε ότι θα κατασκευαστεί λιμάνι και όλοι το περιμέναμε. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται εν κρυπτώ!

Β) Καταγγέλλουν: «Θα κατασκευασθεί ένα θηριώδες για τα φυσικά δεδομένα αλιευτικό δήθεν καταφύγιο».

Aπαντάμε:

1. Το νέο λιμάνι που θα κατασκευαστεί, θα αποτελέσει συνέχεια του εγκαταλειμμένου και ημιτελούς σημερινού λιμανιού και δεν θα επεκταθεί πέραν των σημερινών του ορίων. Οι βάσεις του σημερινού λιμανιού μπήκαν στη δεκαετία του 1980, όταν πρόεδρος στην τότε Κοινότητα Προμυρίου ήταν ο κος Ι. Μακρής.

2. Σχετικά τώρα με τις αντοχές του νέου λιμανιού που θα κατασκευαστεί με προοπτική 100ετίας, αντί των 40 ετών που ορισμένοι αντιπροτείνουν. Αυτό και μόνο το στοιχείο, σαν θετικό μπορούμε να το εκλάβουμε, μιας και με αυτόν τον τρόπο δηλ. με τη μακροβιότητα και την ανθεκτικότητα του έργου στην μεγάλη ένταση των τρικυμιών και νοτίων ανέμων, διασφαλίζονται τα χρήματα του ελληνικού λαού.

Το νέο αλιευτικό καταφύγιο θα είναι ασφαλές λιμάνι, που θα παρέχει σύγχρονες υποδομές και εγκαταστάσεις σε όλους τους αλιείς, οι οποίες θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εργασιών τους.

Γ. Kαταγγέλλουν: «Θα μολυνθεί η θάλασσα και θα γίνει το λιμάνι βόθρος».

Aπαντάμε:

Σχετικά με την επικείμενη μόλυνση του λιμανιού. Στις μελέτες προβλέπεται:

• ίδρυση Οργανισμού Λιμένος Νοτίου Πηλίου, ο οποίος θα εποπτεύει και θα παρακολουθεί με συνεχείς μετρήσεις τα θαλάσσια ύδατα από οπουδήποτε και αν προέρχονται οι μολύνσεις, είτε από στεριά… είτε από θάλασσα.

• η δημιουργία εγκαταστάσεων υγιεινής W.C, ντους και συλλογή όλων των πετρελαιοειδών και χημικών αποβλήτων των εγκαταστάσεων και σκαφών.

• να υπάρχει εξοπλισμός για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης – διαρροή καυσίμων και επιμόλυνσης του λιμένα.

• να εγκατασταθεί λιμενικό φυλάκιο, που θα φροντίζει για την ευταξία του νέου λιμένα.

Δ. Kαταγγέλλουν: «Θα εξαφανισθεί η μοναδική παραλία του Πλατανιά».

Aπαντάμε:

Οι λόγοι της σημερινής μείωσης του πλάτους της αμμουδιάς του Πλατανιά είναι:

• οι εκτεταμένες και ανεξέλεγκτες αμμοληψίες που έγιναν στις δεκαετίες του 1950 και ’60 και

• κυρίως το αντιμάμαλο (παλινδρομικός κυματισμός) που δημιουργείται στο δυτικό μέτωπο της παραλίας ΣΗΜΕΡΑ.

Στο υπάρχον κρηπίδωμα, που εκτίνεται από το ποτάμι έως την αμμουδιά, δημιουργείται αντιμάμαλο (παλινδρομικός κυματισμός) που απομακρύνει την άμμο στο πέλαγος. Αντιθέτως με τον νέο σχεδιασμό του κρηπιδώματος προβλέπεται να γίνει ανάλογος βραχισμός που θα ανακόπτει τον παλινδρομικό κυματισμό και θα εναποθέτει στην αμμουδιά όλο και περισσότερη άμμο.

Ε. Kαταγγέλλουν: «Το έργο προσβάλει την αισθητική του τοπίου».

Aπαντάμε:

Με τη δημιουργία του νέου λιμανιού, όλο το μήκος των προβλητών θα γίνει σε συνεργασία με τον νέο φορέα τον Οργανισμό Λιμένος και τον Δήμο δημιουργικός χώρος ψαρέματος, χώρος περιπάτου, που με τον ανάλογο φωτισμό – παγκάκια – παρτέρια με λουλούδια κλπ, θα αναβαθμίσει την αισθητική και αρχιτεκτονική εικόνα ολόκληρου του οικισμού.

ΣΤ. Kαταγγέλλουν: «Θα πλήξει τον Τουρισμό».

Aπαντάμε:

Το νέο λιμάνι του Πλατανιά, που βρίσκεται σε κομβικό σημείο, θα συμβάλει στην τουριστική κίνηση και ανάπτυξη του Πλατανιά και του Πηλίου γενικότερα για τους παρακάτω λόγους:

• το νέο αυτό και μεγαλόπνοο έργο, θα αποτελέσει σταθμό στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Πηλίου,

• θα γίνει πραγματικά ήπιο αλιευτικό καταφύγιο – λιμένας για μικρά, παράκτια και μεσαία αλιευτικά και λιμένας διασύνδεσης για τουριστικά σκάφη (αφού δεν προβλέπονται βαρέα σκάφη μεταφορών).

• θα γίνει μοχλός ανάπτυξης του Πλατανιά και θα αναπλάσει όλο το παραλιακό του μέτωπο, και μαζί με αυτό θα προχωρήσουν και άλλα αναπτυξιακά έργα.

• μέσω του λιμένα Πλατανιά, αφενός μεν, θα διασυνδεθούν οι βόρειες Σποράδες, οδικά με την κεντρική Θεσσαλία π.χ. Μετέωρα και αλλού, και αφετέρου θα συνδεθεί το Πήλιο με τη Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο, Εύβοια κλπ. με την προσέγγιση, στο λιμάνι τουριστικών σκαφών, ιστιοφόρων, ιπτάμενων δελφινιών.

Η παρουσία λιμενικής αρχής θα συμβάλει και στην ασφάλεια της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.

• θα μας βγάλει από τη στασιμότητα επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο της περιοχής,

• θα διαμορφώσει νέους τουριστικούς προορισμούς, θα αναπτύξει τα θαυμάσια εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα του Πηλίου,

• Τέλος, το σημαντικό αυτό έργο με την ανάπτυξη που θα φέρει, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας σε όλη την ευρύτερη περιοχή.

Επίσης το έργο αυτό θα δείξει και το κοινωνικό του πρόσωπο βοηθώντας τις βόρειες Σποράδες, διότι θα αποτελέσει ασφαλή λιμένα διακομιδής ασθενών, επειγόντων περιστατικών και περιπτώσεων εκτάκτου ανάγκης στο Νοσοκομείου του Βόλου.

Κύριε Διευθυντά,

πραγματικοί φίλοι του Πλατανιά και συνάδελφοι στο τουρισμό και στην αλιεία.

Ελάτε, τώρα όλοι μαζί! Σύσσωμοι! Να γίνουμε εμπόδιο στα σχέδια των «επαγγελματιών οικολόγων», «οικοσωτήρων ντόπιων και ξένων» και οπαδών της στασιμότητας! Αυτό άλλωστε δεν έχει συμβεί με όλες τις επενδύσεις στη Μαγνησία;

Αναλογιστείτε τι απέγινε η τουριστική επένδυση στον Αλατά!

Κύριε Διευθυντά,

ευχαριστούμε δημοσίως την εφημερίδα σας που βοηθάει ώστε να ακουστούν οι φωνές και οι εκκλήσεις μας.

Η Συντονιστική Επιτροπή Στήριξης, για την κατασκευή του νέου Αλιευτικού Καταφυγίου Πλατανιά».

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ «Η ΣΗΠΙΑΔΑ»

«Ο Πλατανιάς δεν έχει ανάγκη αλιευτικού καταφυγίου»

Απάντηση από τους αντιδρώντες στη Δωροθέα Κολυνδρίνη

Επίθεση στην αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας, Δωροθέα Κολυνδρίνη, με αφορμή το έργο του αλιευτικού καταφυγίου στον Πλατανιά, εξαπολύουν μέλη του νεοσύστατου Περιβαλλοντικού Συλλόγου, «Η Σηπιάδα», που αντιδρούν στο έργο. Καταγγέλλουν ότι η Περιφέρεια «κάνει τα έργα ανάποδα» και ότι επιχειρείται «εν κρυπτώ ένα έργο» για να έρθουν «προ τετελεσμένων».

Στην ανακοίνωση του Συλλόγου, που απευθύνεται στην αντιπεριφερειάρχη, αναφέρονται τα εξής:

«Κυρία Κολυνδρίνη, δηλώσατε ότι έχετε απηυδήσει με αυτή την ιστορία (του αλιευτικού καταφυγίου στον Πλατανιά). «Εξυπηρετούν (οι αντιδρώντες προφανώς) κάτι;», αναφέρατε στην ίδια δήλωση σας. Σας απαντούμε για μην απορείτε. Εμείς δεν θέλουμε να εξυπηρετήσουμε κανέναν. Γιατί δεν υπάρχει κάτι να εξυπηρετηθεί, εκτός από την σωτηρία του Πλατανιά από τη βέβαιη καταστροφή, που εσείς δρομολογείτε προκειμένου να εξυπηρετήσετε κάποιους ανερμάτιστους στόχους σας ή στην καλύτερη περίπτωση ένα «τίποτα» στην σκέψη σας. Έτσι επειδή απλώς βρήκατε λεφτά… Ο Πλατανιάς δεν έχει ανάγκη από αλιευτικό καταφύγιο και αυτό το γνωρίζετε. Τρεις είναι οι απασχολούμενοι με την αλιεία στον Πλατανιά. Αν απλώς θέλατε ένα αλιευτικό καταφύγιο, δεν θα καταστρέφατε τον Πλατανιά με ένα θηριώδες για τα μέτρα του έργο σαν αυτό που σχεδιάζετε. Θα το κάνατε αλλού. Υπάρχουν πολλές λύσεις. Θέλετε όμως να πάρετε τα χρήματα από την ΕΕ για αλιευτικό καταφύγιο και να κάνετε λιμάνι-πύλη εισόδου στο Πήλιο, όπως δήλωσε ευθέως ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλίου και εμμέσως πλην σαφώς δηλώνετε και εσείς στη δήλωση σας. Και ας υποθέσουμε ότι με κάποιον τρόπο το καταφέρνετε. Δεν ξέρετε όμως ότι ο Πλατανιάς, από τη δεκαετία του ‘80 που κατασκευάστηκε η υπάρχουσα προβλήτα, δεν το ήθελε ποτέ αυτό; Το να γίνει δηλαδή διαμετακομιστικό κέντρο; Tο ξέρατε. Γι’ αυτό αποφασίσατε να το κάνετε χωρίς διαβούλευση, στα μουλωχτά, μπας και αιφνιδιαστικά περάσει. Τα υπόλοιπα είναι λόγια. Πιστεύετε πως με τη δημιουργία του λιμανιού του Πλατάνια θα λυθούν όλα τα προβλήματα του τουρισμού δια μαγείας; Αυτό υπόσχεστε στους ξενοδόχους του υπόλοιπου Πηλίου, ότι καταστρέφοντας τον Πλατανιά θα κερδίσουν αυτοί; Σαν αντιπεριφερειάρχης το κύριο μέλημά σας θα πρέπει να είναι η διατήρηση του περιβάλλοντος, του φυσικού κάλλους του Πηλίου που είναι και το κίνητρο για να έρθει ο τουρισμός και παράλληλα να φτιάξετε σωστούς δρόμους που είναι και η μεγάλη πληγή του Πηλίου. Όταν θα έρχονται τα τσάρτερ, αυτό που χρειάζεται ο τουρίστας για να μετακινηθεί είναι δρόμοι και όχι λιμάνι. «To αεροδρόμιο να φέρει κόσμο να πάει πού;» «Να πάει πού πώς;». Δικά σας τα λόγια. Υπάρχει περίπτωση ο τουρίστας από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου να μετακινηθεί με καράβι στον Πλατανιά και μετά στις Σποράδες; Έχετε αναρωτηθεί πως αν γίνει αυτό το λιμάνι και λειτουργήσει όπως εσείς υπόσχεστε, η πληθώρα των αυτοκινήτων και λεωφορείων μέσω ποιων δρόμων θα φτάνουν στον Πλατανιά; Μέσα από το Μετόχι; Γιατί αυτό είναι το οδικό δίκτυο του Πηλίου. Το ίδιο φυσικά ισχύει και αν αυτό λειτουργήσει ως αλιευτικό καταφύγιο, όπως τυπικά εμφανίζεται. Σε ποιο οδικό δίκτυο θα κινούνται οι νταλίκες; Παρέα με τους τουρίστες;

Και η πύλη εισόδου από τις Σποράδες είναι ένας μύθος. Ο κόλπος του Πλατανιά είναι ένα ασφαλές φυσικό λιμάνι. Από εδώ ξεκίνησε η Αργώ το μακρύ της ταξίδι (Αφέτες) και εδώ ελλιμενίστηκε ο στόλος του Ξέρξη επί μακρόν για ανασύνταξη μετά το Αρτεμίσιο και τη φθορά που υπέστη στον ύφαλο «Λευτέρη». Και τώρα, με τον υπάρχοντα μόλο, υπάρχει η δυνατότητα θαλάσσιας επικοινωνίας και αυτό πάντα γινότανε. Παλιότερα στον μόλο που υπάρχει και σήμερα ερχόταν το δελφίνι της γραμμής. Και αυτό δεν σταμάτησε να έρχεται γιατί δεν είχε το θηριώδες λιμάνι που θέλετε τώρα να κατασκευάσετε, αλλά γιατί δεν ήταν βιώσιμη η γραμμή. Από τον ίδιο μόλο έκανε μέχρι πρόπερσι κάθε μέρα δρομολόγια προς τη Σκιάθο η γνωστή Αφρικάνα. Και τώρα έρχονται, όποτε κληθούν, θαλάσσια ταξί. Και τώρα δύο τουριστικά κρουαζιέρας κάνουν στάση κάθε μέρα στον Πλατανιά. Δεν υπάρχει λοιπόν ούτε αυτή η ανάγκη για ένα φαραωνικό λιμάνι. Η ανάπτυξη ξεκινάει από τα βασικά και το Πήλιο αυτή τη στιγμή στερείται οδικού δικτύου. Ο Πλατανιάς και τα γύρω όμορφα μέρη του είναι μακρινοί προορισμοί, απέχουν μιάμιση και ώρα από τον Βόλο και με δύσκολο δρόμο. Όταν θα λύσετε τα πολύ βασικά λοιπόν, τότε να «απηυδήσετε» με αυτούς που νομίζετε ότι δεν θέλουν την ανάπτυξη. Η Περιφέρεια ξεκινά από λάθος βάση. Ξεκινάει να κάνει έργα ανάποδα. Όταν τα έργα γίνονται με λάθος σειρά, ποτέ μα ποτέ δεν θα γίνει κάτι καλό. Όλα θα είναι λάθος, μίζερα, με συνέπειες και επί του προκειμένου με κατεστραμμένο τον Πλατανιά. Δεν θα το επιτρέψουμε.

Κυρία Κολυνδρίνη, σας επιστρέφουμε τα λεγόμενά σας. Εμείς έχουμε απηυδήσει μαζί σας. Πιστεύετε ότι ο τόπος κερδίζει με το να φέρεστε με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο; Ένας πολιτικός δεν αφορίζει. Ειδικά όταν -όπως κοινώς λέμε- «έχει τη φωλιά του λερωμένη». Όταν δεν έχει κάνει διαβούλευση για ένα τόσο σοβαρό έργο. Δύο αρμόδιοι υπουργοί ήταν στο αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλίας προ είκοσι ημερών: Οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Υποδομών και δήλωσαν ότι κανένα έργο δεν θα εκτελεσθεί χωρίς διαβούλευση. Και εσείς ήσασταν παρούσα. Ο πολιτικός συζητάει με τον κόσμο, αφουγκράζεται τα προβλήματα και βρίσκει λύσεις. Γιατί λύσεις πάντα υπάρχουν. Στον Πλατανιά ζούμε από τον τουρισμό. Όλοι θέλουμε την εξέλιξη. Δεν μπήκατε στον κόπο να μιλήσετε μαζί μας για να δείτε ποιοί είμαστε, να διαπιστώσετε ότι είμαστε η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Πλατανιά ,να δείτε πως σκεπτόμαστε. Ποιες είναι οι προθέσεις μας. Εξυπηρετούμε συμφέροντα κάποιων; Γιατί διαμαρτυρόμαστε; Σας ζητήσαμε να σας δούμε και μας είπατε ότι θα μας δεχτείτε σε ένα μήνα-τέλος Νοεμβρίου- όταν θα έρθουν τα τεύχη. Να τα κάνουμε τι τα τεύχη; Να δούμε τον προϋπολογισμό; Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που μόνοι σας και εν κρυπτώ – χωρίς διαβούλευση- εγκρίνατε, περιγράφει αναλυτικά το έργο που θα εκτελεσθεί. Εμείς μόλις τυχαία αντιληφθήκαμε τι πάει να γίνει, την αναζητήσαμε και την μελετήσαμε. Εσείς; Η μελέτη δεν αλλάζει από τα τεύχη της. Τα τεύχη είναι για τη δημοπράτηση του έργου. Μήπως θέλετε να παρέλθει ο χρόνος ώστε να μας φέρετε προ τετελεσμένων;».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου