ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Ακύρωση της χωροθέτησης

ακύρωση-της-χωροθέτησης-714737

Βασικό ζητούμενο των μελών της Επιτροπής Αγώνα για το μέλλον του λιμένα της Σκιάθου είναι η ακύρωση της χωροθέτησης του 1999, που προβλέπει όπως υποστηρίζεται «παρεμβάσεις δυσανάλογα μεγάλες, σε σχέση με την κλίμακα του λιμανιού» όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά μέλη της παραπάνω πρωτοβουλίας. Στο μεταξύ, έχει ήδη κατατεθεί προσφυγή από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Σκιάθου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να αποδεσμευθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο τουριστικός λιμένας και να περιέλθει στην δικαιοδοσία του Δήμου Σκιάθου. Οι τρέχουσες εξελίξεις, σε συνάρτηση με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις για την μαρίνα της Σκιάθου, δημιουργούν έντονο προβληματισμό στην τοπική κοινωνία και ήδη διατυπώνονται σοβαρές αντιρρήσεις από φορείς και κατοίκους του νησιού.

Ανάλογες σκέψεις διατυπώνονται από την Επιτροπή Αγώνα που έχει συσταθεί και όπως υπογραμμίζεται «από τον Αύγουστο του 2012 έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, τον φορέα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, ο λιμένας της Σκιάθου καθώς και 17 ακόμη τουριστικά λιμάνια, με στόχο την μακροχρόνια παραχώρησή τους σε ιδιώτη επενδυτή και την εξασφάλιση κεφαλαίων για την απομείωση του Ελληνικού χρέους». H μαρίνα παραχωρείται με την χωροθέτηση του 1999, προικοδοτείται με μια μελέτη, που εξασφαλίζει στον επενδυτή την υλοποίηση 47 στρεμμάτων επιχώσεων και 2.425 τετραγωνικών μέτρων νέων κτιριακών εγκαταστάσεων.

Παράλληλα μελετάται η επέκταση του επιβατικού και εμπορικού λιμένα, όπου προτείνονται αντίστοιχα «μεγάλες επιχώσεις και τσιμεντοποίηση μεγάλων περιοχών. Η κλίμακα των προβλεπόμενων έργων με τις επακόλουθες περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες, που προκαλούν, σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας και των φορέων στον σχεδιασμό αυτών των έργων, τα καθιστούν ακατάλληλα και σίγουρα όχι αναπτυξιακά έργα του τόπου» σύμφωνα με την επισήμανση της Επιτροπής που συστήθηκε για το μέλλον του λιμανιού της Σκιάθου.

Aλλοίωση του έργου

Σε γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε η ίδια επιτροπή γίνεται λόγος για «μεγάλες Επιχώσεις και τσιμεντοποίηση δυσανάλογα μεγάλης έκτασης συγκριτικά με την περιοχή της επέμβασης (10 στρέμματα όταν το Μπούρτζι είναι γύρω στα 8 στρέμματα), χωρίς να δικαιολογείται το μέγεθος της επέμβασης από τις πραγματικές ανάγκες του νησιού. Παράλληλα υποστηρίζουν ότι η προτεινόμενη επέκταση του λιμανιού αλλοιώνει το Μπούρτζι, με επιχώσεις που εφάπτονται στο ανατολικό του τμήμα. Η εναλλακτική πρόταση λιμανιού στις πλάκες καταστρέφει την αντίστοιχη περιοχή, με αμφίβολα αποτελέσματα, λόγω κόστους της επέμβασης και των προβλημάτων χερσαίας διασύνδεσης που πρέπει να επιλυθούν».

Όπως εκτιμάται, τα προβλεπόμενα έργα «θα οδηγήσουν στην μείωση της ελκυστικότητας συνολικά του νησιού, με τις επεμβάσεις να αλλοιώνουν την ομορφιά, την γραφικότητα και τον χαρακτήρα σημαντικών περιοχών. Η φύση και το μέγεθος των έργων θα οδηγήσουν σε ένα πολυετές διάστημα κατασκευών, μετατρέποντας για τουλάχιστον μια πενταετία τον πυρήνα του νησιού σε εργοτάξιο. Επιπλέον ο ιδιώτης επενδυτής θα εκμεταλλευτεί τις περιόδους καλοκαιρίας για την εκτέλεση του έργου, οι οποίες συμπίπτουν με την τουριστική σεζόν. Το όφελος από την «ανάπτυξη», με τον τρόπο που προτείνεται, θα είναι μάλλον ζημιά για τον τόπο και τους σημερινούς και μελλοντικούς κατοίκους του» καταλήγει η Επιτροπή Αγώνα για το μέλλον του λιμένα Σκιάθου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου