ΤΟΠΙΚΑ

Σε αναμονή χωρίς τέλος οι επισκευαστές στο Λιμάνι του Βόλου

σε-αναμονή-χωρίς-τέλος-οι-επισκευαστέ-588415

Κανένα νεότερο για την πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της τριμελούς επιτροπής με εκπρόσωπο του υπουργείου

Τρεις μήνες πέρασαν από τότε που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης επισκέφτηκε τον Βόλο και διαβεβαίωνε για την αντιμετώπιση του ζητήματος της δημιουργίας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο γ’ μέρος του λιμανιού του Βόλου, όμως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένα νεότερο.

Στην τριμελή επιτροπή ορίστηκε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Περιβάλλοντος, που δεν οριζόταν επί μήνες, ωστόσο ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της επιτροπής.

Οι ναυπηγοεπισκευαστές συνεχίζουν να περιμένουν τη συνεδρίαση της επιτροπής για την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, ώστε ο επίμαχος νόμος 4504 να βελτιωθεί και να έχει επιτέλους εφαρμογή, όπως προβλέπεται και από την κείμενη νομοθεσία.

Η δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης εκτιμάται ότι θα φέρει 1.500 θέσεις εργασίας για τεχνίτες και δουλειά σε 87 επιχειρήσεις.

Σε συνάντηση στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), πριν από δύο εβδομάδες, επαναδιατυπώθηκε το ενδιαφέρον του εφοπλιστή Πάρη Δράγνη, ενώ ενδιαφέρον επέδειξαν και επισκευαστές πλοίων και σκαφών.

Ο εκπρόσωπος του κ. Δράγνη στον Βόλο, Λάσκαρης Κοκκωνίδης, ενημέρωσε ότι ο εφοπλιστής ενδιαφέρεται να κατασκευάσει εδώ υπερπολυτελή σκάφη αναψυχής. Ερωτηθείς σχετικά, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ Γεώργιος Τοζίδης επιβεβαίωσε και τη σύμφωνη γνώμη του λιμανιού για την υλοποίησης της ζώνης.

Υπενθυμίζεται ότι με ΦΕΚ (Φύλλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως) που εκδόθηκε το 2017 οριζόταν το πλαίσιο με το οποίο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Ωστόσο, για την εφαρμογή του χρειάζεται κοινή υπουργική απόφαση.

Επίσης οι επισκευαστές λένε ότι απαιτείται βελτίωση, ώστε το ΦΕΚ να μην αφορά μόνο στα παραδοσιακά επαγγελματικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

Επισημαίνει ότι από την κωλυσιεργία που παρατηρείται στη συνεδρίαση της επίμαχης επιτροπής, ο Βόλος έχει χάσει ήδη μία μεγάλη χρυσή επένδυση.

Πρόκειται για την εντυπωσιακή θαλαμηγό GY95, που κατασκευάστηκε στο Πέραμα, ενώ η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Golden Yachts ιδιοκτησίας του γνωστού εφοπλιστή Πάρη Δράγνη με καταγωγή από τη Νέα Αγχίαλο ήθελε να την κατασκευάσει στην τρίτη προβλήτα του λιμανιού του Βόλου και να την καθελκύσει στα νερά του Παγασητικού ώστε να ωφελήσει την περιοχή του.

Εν μέσω δεινής οικονομικής κρίσης, που η ανεργία τσακίζει την πόλη και η έλλειψη ρευστότητας «πνίγει» τις επιχειρήσεις και το «επιχειρείν», το λιμάνι και ο Βόλος έχασαν μία πολύ μεγάλη επένδυση.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου