ΤΟΠΙΚΑ

Παράλληλη στήριξη κατά το… ήμισυ

παράλληλη-στήριξη-κατά-το-ήμισυ-597199

Εξήντα μαθητές στη Μαγνησία έχουν υποστήριξη μόνο τη μισή εβδομάδα – Ημερίδα για τις προσεγγίσεις στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών στο σχολείο

Στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, προκειμένου να μπορούν να συμβαδίσουν στα σχολικά μαθήματα, τις μισές ημέρες της εβδομάδας έχουν μαθητές με αναπτυξιακές διαταραχές, που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας. Στα σχολεία του νομού 60 μαθητές «μοιράζονται» 30 ειδικούς εκπαιδευτικούς, καθώς από το υπουργείο Παιδείας εγκρίθηκαν μόνο τα μισά αιτήματα για παράλληλη στήριξη στα σχολεία.

«Οι ανάγκες των μαθητών καλύπτονται κατά το ήμισυ κι όχι εξ ολοκλήρου. Τον υπόλοιπο χρόνο εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης αναλαμβάνουν τους μαθητές χωρίς να έχουν τα ειδικά εφόδια που απαιτούνται», τόνισε ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Γιώργος Πολύζος, σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε χθες το πρωί στα γραφεία της Διεύθυνσης με αφορμή ημερίδα για τις «Προσεγγίσεις στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών στο σύγχρονο σχολείο» που διοργανώνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το παράρτημα Βόλου της ΕΛΕΠΑΠ.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 13 Μαρτίου στις 5:30 το απόγευμα στο ξενοδοχείο Volos Palace.

Σύμφωνα με τον κ. Πολύζο, στα σχολεία της Μαγνησίας είναι ενταγμένοι πολλοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση, ο προβληματισμός και οι καλές πρακτικές που έχουν υιοθετήσει εκπαιδευτικοί στα σχολεία για τη στήριξη των μαθητών, οι ανάγκες των οποίων δυστυχώς δεν καλύπτονται εξ ολοκλήρου.

Στο πλαίσιο αυτό σημαντική είναι η συνεργασία που έχει ήδη αναπτυχθεί μεταξύ της Πρωτοβάθμιας και του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Τμήματος κ. Χαράλαμπος Καραγιαννίδης. Από την πλευρά του ο διδάσκων στο Τμήμα και επιστημονικός συνεργάτης της ΕΛΕΠΑΠ Νίκος Κυπαρισσός εστίασε στη σημασία του συντονισμού της ΕΛΕΠΑΠ με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ώστε να απαλυνθούν οι δυσκολίες των παιδιών και να υπάρχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα.

«Είναι σπουδαία η συνεργασία μεταξύ Πρωτοβάθμιας, Πανεπιστημίου και ΕΛΕΠΑΠ. Οι εκπαιδευτικοί της τυπικής εκπαίδευσης χρειαζόμαστε πιο πολλά εργαλεία για να βοηθήσουμε μαθητές που έχουν ανάγκη. Πολλές φορές αυτοσχεδιάζουμε. Τους καρπούς αυτής της ημερίδας θα αξιοποιήσουμε στην τυπική εκπαίδευση», ανέφερε από την πλευρά του ο υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Δ.Π.Ε. Μαγνησίας Αντώνης Αντωνίου.

Πρόγραμμα «αισθητηριακής ολοκλήρωσης» στην ΕΛΕΠΑΠ Βόλου

Συνδιοργανωτής της ημερίδας είναι το τοπικό παράρτημα της ΕΛΕΠΑΠ που σύμφωνα με την επιστημονική διευθύντρια Στέλλα Παπακώστα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για την αποκατάσταση των παιδιών. «Πρωταρχικό για εμάς είναι να υπάρχει στενή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό και τον γονιό που πρέπει να είναι αρωγοί στην προσπάθειά μας και συνεχιστές του έργου που προσφέρουμε», ανέφερε.

Στην ανάδειξη της ανάγκης συνεργασίας μεταξύ των τριών φορέων εστίασε και η πρόεδρος της ΕΛΕΠΑΠ Πέπη Παπανδρέου με στόχο την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των μαθητών.

Ανακοινώθηκε μάλιστα ότι ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο στην ΕΛΕΠΑΠ λειτουργεί το πρόγραμμα αισθητηριακής ολοκλήρωσης για την υποβοήθηση των παιδιών. Πρόκειται για έναν χώρο που μοιάζει με παιδική χαρά και ο οποίος δημιουργήθηκε μέσα από δωρεά προς την εταιρεία. Παιδιά με αισθητηριακές δυσκολίες (αφής, όρασης, ήχου) έχουν την ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να εξοικειωθούν με ό,τι τους φοβίζει και να το ξεπεράσουν. Ελάχιστες τέτοιες δομές υπάρχουν στην Ελλάδα και το επόμενο διάστημα αναμένεται να εγκαινιαστεί επισήμως.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου