ΤΟΠΙΚΑ

Είκοσι χρόνια ΕΛΕΠΑΠ Βόλου

είκοσι-χρόνια-ελεπαπ-βόλου-693447

Σημαντικό έργο προσφοράς σε περισσότερα από 1.400 παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες

Οι συντονισμένες προσπάθειες για βελτίωση της καθημερινότητας και της φυσικής κατάστασης των 1.400 περίπου παιδιών, που «αγκάλιασε» η ΕΛΕΠΑΠ του Βόλου στη διάρκεια της 20χρονης λειτουργίας της, αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο «Κορδάτος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το οποίο γιορτάζει επίσης τα εικοσάχρονά του.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η χθεσινή ημερίδα με θέμα «Παιδιά με αισθητηριακές και πολλαπλές αναπηρίες: Ζητήματα αξιολόγησης και παρέμβασης» είχε ως επίκεντρο τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στο τοπικό παράρτημα της ΕΛΕΠΑΠ Βόλου, το οποίο δέχεται περί τα 65 περιστατικά σε ετήσια βάση, που προέρχονται από τη Μαγνησία, την ευρύτερη Θεσσαλία, μέχρι και την Κεντρική Ελλάδα.

Όπως ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η πρόεδρος της διοικούσας της ΕΛΕΠΑΠ Βόλου Πέπη Παπανδρέου, οι ηλικίες των παιδιών που «αγκαλιάζει» η ΕΛΕΠΑΠ κυμαίνονται από 6 μηνών έως 16 ετών και κάθε περίπτωση αντιμετωπίζεται με υψηλές επιστημονικές προδιαγραφές και τη φροντίδα μιας πολύ άξιας ομάδας.

Η πρόεδρος της ΕΛΕΠΑΠ Βόλου υπογράμμισε, παράλληλα, ότι στο τοπικό παράρτημα λειτουργούν τα τμήματα πρώιμης παρέμβασης, φυσικοθεραπείας, εργοθεραπείας, λογοθεραπείας, ενώ παρέχεται, παράλληλα, ψυχολογική υποστήριξη τόσο στα παιδιά, όσο και στις οικογένειές από την κοινωνική υπηρεσία. Κλείνοντας, η κ. Παπανδρέου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πολύ ουσιαστική και γόνιμη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της οποίας εντάχθηκε η χθεσινή ημερίδα.

Στις πρωτοβουλίες της Πολιτείας για τα άτομα με αναπηρία αναφέρθηκε από την πλευρά της η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου. Επισήμανε ότι στο νομοσχέδιο, που θα συζητηθεί την Τρίτη στη Βουλή, συμπεριλαμβάνονται δύο άρθρα, που θα τεθούν άμεσα σε ισχύ. Το ένα αφορά στον «υπερμειωμένο», όπως είπε, φορολογικό συντελεστή 6% στα λευκά μπαστούνια των τυφλών και το δεύτερο το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων αμεα.

Σύμμαχος η επιστήμη

Σημαντικά βήματα έχουν γίνει, στο μεταξύ, σε επιστημονικό επίπεδο, για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των παιδιών με πολλαπλές αναπηρίες. Όπως σημείωσε, μεταξύ άλλων, η φυσίατρος Στυλιανή Παπακώστα επιστημονική διευθύντρια στην ΕΛΕΠΑΠ Βόλου: «Εχουν βελτιωθεί πάρα πολύ οι επιστημονικές παροχές προς τα παιδιά. Η ΕΛΕΠΑΠ Βόλου εδώ και 20 χρόνια προσφέρει υψηλής ποιότητας παροχές αποκατάστασης σε παιδιά. Τον τελευταίο χρόνο έχει ενισχυθεί σημαντικά και ουσιαστικά η θεραπευτική μας ομάδα με την παρουσία και εξειδικευμένου φυσιάτρου και ψυχολόγου ειδικού σε παιδιά και κοινωνικής λειτουργού που βοηθά σημαντικά την επαφή της θεραπευτικής ομάδας με την οικογένεια. Δίνουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για κάθε παιδί ξεχωριστά, αλλά και εξατομικευμένα», είπε.

Τη σημαντική συνδρομή των φυσιάτρων τόνισε, παράλληλα, ο Νικόλαος Ρούσσος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης. «Τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα έχουν πολλές φορές και άλλες διαταραχές, όπως είναι η υπερκινητικότητα. Είναι σημαντική η συνδρομή του γιατρού, προκειμένου να συντονίσει την κίνησή τους, να βοηθήσει στον τρόπο με τον οποίο εκλαμβάνουν τα ερεθίσματα, για να τα ενσωματώσουν στη διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσής τους», είπε.

Εκπαίδευση και μάθηση

Η ενότητα της ένταξης των παιδιών με πολλαπλές αναπηρίες στη διαδικασία της μάθησης αποτέλεσε μια από τις ενότητες της χθεσινής ημερίδας.

Όπως ανέφερε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Γιώργος Πολύζος, «σε κάθε σύγχρονη, ευνομούμενη κοινωνία είναι δείγμα πολιτισμού ο σεβασμός στην αναπηρία και τη διαφορετικότητα. Οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να εμφυσήσουν την ευαισθησία στους μαθητές, ούτως ώστε να αγκαλιάσουν τα παιδιά με αναπηρίες». Παράλληλα σημείωσε ότι η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσπαθεί να σταθεί δίπλα σε αυτά τα παιδιά, ενώ μετά τις γιορτές προγραμματίζεται ενημερωτική ημερίδα με συναφές θέμα σε συνεργασία με την ΕΛΕΠΑΠ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Η Ιουλία Νησιώτη, επίκουρη καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, τόνισε ότι «ένα παιδί πρέπει να έχει και σωστή αποκατάσταση και σωστή εκπαίδευση, ισότιμη με τα άλλα παιδιά. Αρα η αποκατάσταση βοηθά για να φτάνει ένα παιδί στο σχολείο σε πολύ καλύτερο επίπεδο και να μπορεί να ενταχθεί στο σχολείο. Η πρώιμη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική για να μη μεγαλώσει το παιδί με παγιωμένες λάθος στρατηγικές, λάθος συμπεριφορές, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί στο σχολείο, μαζί με τα άλλα τα παιδιά».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου