ΤΟΠΙΚΑ

Σχέδιο ανάπτυξης για 23 αεροδρόμια μεταξύ των οποίων και της Ν. Αγχιάλου

σχέδιο-ανάπτυξης-για-23-αεροδρόμια-μετα-712390

Υπό αναδιάταξη τελεί ο μεταφορικός χάρτης της χώρας με τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της να βρίσκεται σε εξέλιξη και με τα 23 υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μεταξύ των οποίων και της Νέας Αγχιάλου να βαίνουν προς αξιοποίηση.

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του ολοένα και αυξανόμενο τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας το Υπουργείου Υποδομών έχει ήδη σε εξέλιξη την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, δρομολογεί την μετατροπή του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε διεθνές και προχωρά στην αξιοποίηση των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Σύμφωνα με υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.

Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.

Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Οπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας”.

Τα 23 αεροδρόμια, για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Fraport, έχουν κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως (Κάρπαθο, Χίο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Αραξο). Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων Λήμνο, Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα).

Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο καθώς έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών (Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη).

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου