ΤΟΠΙΚΑ

700 άνθρωποι χάνονται στην άσφαλτο κάθε χρόνο στην Ελλάδα

700-άνθρωποι-χάνονται-στην-άσφαλτο-κάθε-713332

Σημαντική η οδική συμπεριφορά στα τροχαία δυστυχήματα, αλλά εξίσου μείζονος σημασίας είναι η ασφαλής υποδομή

Εφτακόσιοι άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στην άσφαλτο στην Ελλάδα. Τα τροχαία δυστυχήματα έχουν περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, όμως και πάλι τα θύματα είναι πάρα πολλά και γι’ αυτό υπάρχει μεγάλος δρόμος μπροστά για την ανάπτυξη της καλλιέργειας κουλτούρας ασφάλειας, αλλά και τη βελτίωση των υποδομών, ώστε να διασφαλίζεται ένα περιβάλλον προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες στην διημερίδα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού που πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας με θέμα «Ασφάλεια πτήσεων – Οδική ασφάλεια».

Επικαλούμενος τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ο καθηγητής Οδοποιίας – Οδικής Ασφάλειας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Νικόλαος Ηλιού επισήμανε ότι το 80% των δυστυχημάτων σημειώνεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στις πόλεις.

«Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει, καθώς είναι απαραίτητο να κάνουμε ελέγχους οδικής ασφάλειας, ώστε να γνωρίζουμε ποια είναι η παθολογία», επισήμανε ο καθηγητής.

Εκτός από τις συμπεριφορές των οδηγών, μείζονος σημασίας κρίνεται ότι είναι και η οδική ασφάλεια. «Δεν θα πρέπει να δίνουμε συγχωροχάρτι σε αυτούς που είναι υπεύθυνοι για την υποδομή. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι το 2018 ο ανισόπεδος κόμβος στο Σέσκλο δεν υπάρχει. Ούτε ότι όλες οι προσβάσεις δεξιά και αριστερά του δρόμου του Βελεστίνου είναι παράνομες. Δεν φτιάχνουν παράδρομους και ανισόπεδους κόμβους. Ο περιφερειακός είναι προβληματικός», επισήμανε ο ίδιος απαριθμώντας τα προβλήματα.

Σε αυτή την κατεύθυνση ο κ. Ηλιού πρόσθεσε ότι «η οδική υποδομή είναι σημαντική και πρέπει να είναι ασφαλής και να υπάρχουν στηθαία, ώστε να συγχωρείς τα λάθη των οδηγών, καθώς λάθη θα γίνονται πάντοτε».

«Έχουμε μία σημαντική μείωση στα τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει όμως ακόμη πολύς δρόμος μπροστά μας», σημείωσε από την πλευρά του ο εκπαιδευτής του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Δημήτρης Πετρούνιας, ψυχολόγος.

«Στη μείωση των δυστυχημάτων παίζουν σημαντικό ρόλο η ενημέρωση για την οδική ασφάλεια, η αρωγή της Αστυνομίας, η οικονομική κρίση που οδήγησε στη χρήση ολιγότερων οχημάτων, η βελτιστοποίηση του οδικού δικτύου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πετρούνιας, ενώ επισήμανε ότι «παρ’ όλα αυτά έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας, ώστε να πούμε ότι βρισκόμαστε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο».

Ο διοικητής της 1ης ΤΑΞΑΣ ταξίαρχος Γεώργιος Ματζουράνης επισήμανε ότι «σκοπός μας είναι η διημερίδα αυτή να αποτελέσει θεσμό». «Η Ταξιαρχία ενδιαφέρεται πολύ για την ασφάλεια είτε για τις πτήσεις, είτε για την οδική ασφάλεια. Εμείς είμαστε σε μία εγρήγορση για το προσωπικό μας. Όμως, οι εμπειρίες που έχουμε στα θέματα ασφάλειας επιθυμούμε να περάσουν και σε άλλους. Θέλουμε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να βάλουμε ένα λιθαράκι για την ανάπτυξη της κουλτούρας της ασφάλειας» εξήγησε ο ίδιος.

Οι ομιλητές της εκδήλωσης έκαναν ειδική μνεία στον ρόλο που παίζουν η σωματική κόπωση, η διατροφή και η φυσική άσκηση. Δεν είναι τυχαίο όπως τονίστηκε που σε ένα μεγάλο μέρος των ατυχημάτων που μπορεί να φτάνει στο 80% σημαντικό ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας.

Η διημερίδα συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε χθες. Στο Πολιτιστικό Κέντρο όπου πραγματοποιήθηκαν οι ομιλίες υπήρχαν παράλληλες βιωματικές δράσεις με προσομοιωτή ανατροπής αυτοκινήτων, χρήση προσομοιωτών 3D, μέτρηση χρόνου αντίδρασης και απόστασης ακινητοποίησης, ενώ έγινε και διαχείριση πολυτραυματία τροχαίου ατυχήματος με χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου