ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

«Ο Αρχοντοχωριάτης» ταξιδεύει

ο-αρχοντοχωριάτης-ταξιδεύει-36747

Η Πειραματική Σκηνή ταξιδεύει στη Σκιάθο για να παρουσιάσει σε μικρούς και μεγάλους την κλασική κωμωδία του Μολιέρου «Αρχοντοχωριάτης», που καυτηριάζει τη μεγαλομανία του ανθρώπου να αναρριχηθεί κοινωνικά χωρίς κόπο.

Η παράσταση θα δοθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων Γυμνασίου-Λυκείου Σκιάθου αύριο Παρασκευή 27 Απριλίου στις 8.00μ.μ. με γενική είσοδο 5 ευρώ, και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Σκιάθου και του Συλλόγου Γυναικών Σκιάθου.

Το έργο παρουσιάζεται σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημήτρη Πανταζή, σκηνικά Μαρίας Ζαχαριά, κοστούμια Βασιλικής Μπέλιου, μουσική Γρηγόρη Σουλτάνη, φωτισμούς Δημήτρη Δημητριάδη και φωτογραφίες Αλκιβιάδη Μαρούγκα.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ελευθερία Νικολίδου, Στράτος Μεγκές, Ζωή Τσιάμη, Σπύρος Χαλκιάς, Δημήτρης Πανταζής.

Ο «Αρχοντοχωριάτης» γράφτηκε το 1670 κατόπιν παραγγελίας του Λουδοβίκου ΙΔ’ και χαρακτηρίζεται από τον ίδιο το συγγραφέα ως «κωμωδία-μπαλέτο».

Εκείνο που αποτελεί το ουσιώδες ενδιαφέρον του έργου είναι η σατιρική απεικόνιση των ηθών της εποχής και η στυγνή αλήθεια που ξεπροβάλλει από αυτό, υπό το φως όσων γνωρίζουμε για τη γαλλική κοινωνία στο δεύτερο μισό του 17ου αιώνα.

Η αστική τάξη, στους κόλπους αυτής της κοινωνίας, σημειώνει μια αυξανόμενη πρόοδο. Οι άνθρωποι του χρήματος και του εμπορίου είχαν συσσωρεύσει σημαντικό πλούτο. Αυτοί οι νεόπλουτοι έτρεφαν τη φιλοδοξία να υπερβούν την τάξη τους, η απόκτηση κάποιου τίτλου ευγενείας ικανοποιούσε τη ματαιοδοξία τους.

Προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να σβήσουν τα ίχνη των προγόνων τους. Αυτή η πλεονεξία των αστών γινόταν όλο και πιο ορμητική. Ετσι η απόκτηση ορισμένων αξιωμάτων, συνοδευόταν από την παραχώρηση κάποιου τίτλου ευγενείας. Ακόμα καλύτερα για να λάβει κανείς αυτόν τον τίτλο, αρκούσε να τον αγοράσει τοις μετρητοίς. Η οικονομική εξάντληση του Κράτους συγχωρούσε κάθε αθέμιτο μέσο.

Ετσι, στην κωμωδία του ο Μολιέρος κατάφερε να εντάξει μια αδρή απεικόνιση της κοινωνικής συμπεριφοράς της εποχής. Ως κωμωδία ηθών, ο «Αρχοντοχωριάτης» αντλεί ασφαλώς την ουσία του θέματός του από την άμεση παρατήρηση, και προσελκύει πάντα την προσοχή των θεατών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου