ΤΟΠΙΚΑ

Χειρότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά στις Πανελλαδικές

χειρότερες-επιδόσεις-στα-μαθηματικά-618868

Παρ΄ όλο που τα θέματα την τελευταία τριετία είναι μέσα από το σχολικό βιβλίο, τονίστηκε σε ημερίδα της Μαθηματικής Εταιρείας Μαγνησίας

Χειρότερες επιδόσεις καταγράφουν στα Μαθηματικά οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων την τελευταία τριετία. Παρ΄ όλο που τα προς εξέταση θέματα αντλούνται μέσα από το σχολικό βιβλίο, ένα μεγάλο ποσοστό υποψηφίων δεν καταφέρνει καν να περάσει τη βαθμολογική βάση του δέκα.

Τα παραπάνω τονίστηκαν στη χθεσινή ημερίδα που διοργάνωσε το παράρτημα Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στο αμφιθέατρο των 3ου Γυμνασίου – 3ου Γενικού Λυκείου Βόλου, ενόψει των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.

«Η ημερίδα είναι ένα δώρο του παραρτήματος για τους μαθητές της γ’ Λυκείου, που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις και επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο από το τοπικό παράρτημα της ΕΜΕ Μαγνησίας. Προσκαλούμε εκλεκτούς ομιλητές καθηγητές με θέση στις επιτροπές των εξετάσεων ή που λαμβάνουν μέρος ως συντονιστές στη διόρθωση των γραπτών και οι οποίοι δείχνουν στους υποψηφίους ποια λάθη θα πρέπει να αποφεύγουν, ποιες μεθόδους να ακολουθήσουν για να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι. Είναι και μια ηθική βοήθεια και μια ηθική υποστήριξη για τα παιδιά που κάνουν έναν μεγάλο αγώνα», ανέφερε η πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος Στέλλα Δημητρακοπούλου.

Ο συντονιστής εκπαίδευσης εκπαιδευτικού έργου Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Παναγιώτου ζήτησε από τους μαθητές να επιστρέψουν στη μελέτη του σχολικού βιβλίου. «Τονίζουμε στα παιδιά ότι θα πρέπει να προσέξουν η προετοιμασία τους να είναι βασισμένη στο σχολικό βιβλίο. Γιατί τα θέματα τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι βασίζονται στο σχολικό βιβλίο, οι επιδόσεις όμως των υποψηφίων πρέπει να βελτιωθούν, καθώς παρατηρείται μεγάλο ποσοστό αποτυχίας με βαθμολογίες κάτω από τη βάση», σημείωσε ο κ. Παναγιώτου.

Κενά από προηγούμενα έτη και πλημμελής μελέτη του βιβλίου

Τα τελευταία τουλάχιστον τρία χρόνια τα θέματα των πανελλαδικών στα Μαθηματικά είναι προσαρμοσμένα στην ύλη του σχολικού βιβλίου. «Ωστόσο απαιτούν γνώσεις και από τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό που παρατηρείται είναι ότι οι μαθητές πάνε στη γ’ Λυκείου κι εκεί περιμένουν να τα μάθουν όλα. Ετσι μολονότι τα θέματα είναι θεωρητικά πιο εύκολα, επειδή προέρχονται από το σχολικό βιβλίο, τα ποσοστά αποτυχίας είναι μεγαλύτερα σε σχέση με το παρελθόν, ακριβώς επειδή οι μαθητές έχουν κενά από τις προηγούμενες τάξεις», υπογράμμισε από την πλευρά του ο δρ. Μαθηματικών και τ. σχολικός σύμβουλος Ιωάννης Θωμαΐδης.

Ο ίδιος εντόπισε ότι οι μαθητές και υποψήφιοι των πανελλαδικών δεν μελετούν σωστά το σχολικό βιβλίο και γι’ αυτό δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα θέματα. «Στο παρελθόν τα θέματα είχαν μεθοδολογία και πολλά τεχνάσματα, που όποιος πήγαινε φροντιστήριο μπορούσε να μάθει τα κόλπα και να ανταποκριθεί. Τώρα που είναι σχετικά πιο εύκολα τα θέματα, βλέπουμε αδυναμία», πρόσθεσε.

Η «αφρόκρεμα» των υποψηφίων δεν δίνει Μαθηματικά

Ενα ακόμη στοιχείο, σύμφωνα με τον κ. Θωμαΐδη, που έχει χαμηλώσει τον πήχη των επιδόσεων στα Μαθηματικά είναι ότι από το 2016 και μετά το δυναμικό των υποψηφίων είναι χαμηλότερου επιπέδου. «Οι υποψήφιοι της Ιατρικής, η «αφρόκρεμα» δηλαδή των μαθητών, δεν δίνουν από το 2016 και μετά Μαθηματικά», εξηγεί ο κ. Θωμαΐδης για την πτώση των βαθμολογιών στο συγκεκριμένο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Πάντως, η στροφή των υποψηφίων στις θετικές επιστήμες είναι δεδομένη τα τελευταία χρόνια, καθώς στις ανθρωπιστικές επιστήμες δεν υπάρχουν πολλές… επιλογές. «Με τους δικηγόρους σε κρίση, τους φιλολόγους σε αδιοριστία, οι μαθητές επιλέγουν σχολές όπως η Αστυνομία και οι Στρατιωτικές για να μπορέσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά και μάλιστα στο δημόσιο», κατέληξε ο κ. Θωμαΐδης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου