ΔΙΕΘΝΗ

Άγνωστο ακόμα γιατί συνετρίβη το αεροπλάνο στην Ινδονησία –Βρήκαν καθίσματα και σωσίβια

άγνωστο-ακόμα-γιατί-συνετρίβη-το-αερο-727342

Αναπάντητο παραμένει ακόμα το γιατί και υπό ποιες συνθήκες συνετρίβη το αεροπλάνο της εταιρίας Lion Air στη θάλασσα ανοιχτά της Ιάβας στην Ινδονησία, μόλις 13 λεπτά μετά την απογείωσή του. Το Boeing 737 Max 8 με 189 επιβαίνοντες (ανάμεσά τους ένα παιδί και δυο βρέφη) είχε απογειωθεί στις 06:20 (τοπική ώρα) το πρωί της Δευτέρας (29.10.2018) από τη Τζακάρτα με προορισμό την πόλη Πανγκάλ Πινάν.

Μόλις 13 λεπτά μετά την απογείωσή του, ο αεροπλάνο της Lion Air που εκτελούσε την πτήση JT610, χάθηκε από τα ραντάρ. Συνετρίβη και βυθίστηκε, με την τύχη των 189 επιβαινόντων να παραμένει άγνωστη. Εκπρόσωπος της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας δήλωσε ότι το πλήρωμα ρυμουλκού που έβγαινε από το λιμάνι της Τζακάρτας ανέφερε πως το είδε καθώς έπεφτε.

Το 737 απογειώθηκε από την Τζακάρτα περί τις 06:20 κι αναμενόταν να προσγειωθεί στην Πανγκάλ Πινάν, την πρωτεύουσα του νησιού Μπανγκά, περίπου στις 07:20. Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε το Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους. Σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.

Σύμφωνα με τον Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών, το πλήρωμα του αεροσκάφους «ζήτησε να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο πριν το αεροπλάνο «χαθεί από τα ραντάρ». «Έχει επιβεβαιωθεί ότι συνετρίβη», ανέφερε ο Γιούσουφ Λατίφ, σε επικοινωνία του με το πρακτορείο Reuters.

Συντρίμμια που πιστεύεται πως ανήκουν στο αεροσκάφος, ανάμεσά τους καθίσματα επιβατών, βρέθηκαν κοντά σε μια υπεράκτια πλατφόρμα διύλισης πετρελαίου στη θάλασσα της Ιάβας, δήλωσε στέλεχος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pertamina. Συντρίμμια βρέθηκαν επίσης κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν το Boeing όταν χάθηκε η επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος, είπε ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, ο επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης.

«Δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσον υπάρχουν επιζώντες», ανέφερε ο Σιάουγκι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πρόσθεσε ότι δεν καταγράφηκε ακόμη σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους. «Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε», σημείωσε.

Δεν ξέρουν γιατί έπεσε

Αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας είπε ότι δεν είναι ακόμα σε θέση να εκτιμήσει ποια ήταν τα αίτια της συντριβής. Εξήγησε ότι για αυτό θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά», όπως αποκαλούνται ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης στην ορολογία των αερομεταφορών.

«Θα συλλέξουμε όλα τα δεδομένα από τον πύργο ελέγχου», συμπλήρωσε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο. «Το αεροσκάφος είναι τόσο σύγχρονο που μεταδίδει τα δεδομένα του, θα τα μελετήσουμε κι εμείς. Αλλά το σημαντικότερο είναι (να βρεθούν) τα μαύρα κουτιά», συμπλήρωσε.

Οι αρχές της Αυστραλίας επίσης δεν έχουν καταγράψει σήματα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροπλάνου ως τώρα, όπως ενημέρωσαν τις ινδονησιακές όταν τους υποβλήθηκε σχετικό αίτημα, σημείωσε ο Σιάουγκι.

Είχε αντιμετωπίσει ξανά τεχνικό πρόβλημα

Το μοιραίο αεροπλάνο είχε αντιμετωπίσει τεχνικό πρόβλημα και σε προηγούμενη πτήση. Ωστόσο, το πρόβλημα αυτό είχε λυθεί βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας, δήλωσε ο επικεφαλής της Lion Air. «Το αεροσκάφος αυτό είχε πετάξει στο παρελθόν από την Ντενπασάρ στην Τσενκαρένγκ (στη Τζακάρτα). Υπήρχε αναφορά για ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο λύθηκε βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», δήλωσε ο Έντουαρντ Σιράιτ στους δημοσιογράφους, αρνούμενος να διευκρινίσει τη φύση του προβλήματος.

Ο Σιράιτ πρόσθεσε ότι η Lion AIr διαθέτει 11 αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου, Boeing 737 Max 8 και τα υπόλοιπα αεροπλάνα δεν έχουν εμφανίσει αυτό το τεχνικό πρόβλημα. Ο Σιράιτ επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να καθηλώσει τα υπόλοιπα Boeing 737 του στόλου της.

Η προσπάθεια ανάκτησης των συντριμμιών του αεροσκάφους και των μαύρων κουτιών θα είναι η δεύτερη που θα χρειαστεί να κάνουν στη θάλασσα και σε μεγάλο βάθος οι ινδονησιακές αρχές. Η πρώτη τέτοια επιχείρηση ήταν εκείνη μετά τη συντριβή ενός Airbus της AirAsia στη θάλασσα της Ιάβας τον Δεκέμβριο του 2015.

Βάσει των διεθνών κανονισμών, η αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (National Transporation Safety Board, NTSB) θα συμμετάσχει στην έρευνα, με την υποστήριξη της Boeing και της γαλλικής εταιρείας CFM International, που κατασκευάζει τους κινητήρες (είναι θυγατρική των General Electric και Safran).

Η Boeing διαβεβαίωσε ότι είναι ενήμερη για τις πληροφορίες σχετικά με το δυστύχημα και «παρακολουθεί στενά» την κατάσταση.

Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη Boeing 737 Max, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος, ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου. Τα πρώτα αεροπλάνα του τύπου τέθηκαν σε υπηρεσία το 2017 και το πρώτο παρελήφθη μάλιστα από τη Malindo Air, θυγατρική του ομίλου Lion στη Μαλαισία.

Πηγή: newsit.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου