Οταν η σχολική κοινότητα αποτελεί παράδειγμα για την κοινωνία

οταν-η-σχολική-κοινότητα-αποτελεί-παρ-836134

Του Γιώργου Λαμπράκη

Ο τρόπος, με τον οποίο διαχειρίστηκε η σχολική κοινότητα του 24ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου το θετικό κρούσμα κορονοϊού σε μαθήτρια του σχολείου και η στάση του συλλόγου γονέων στο όλο θέμα, πρέπει να αποτελέσουν οδηγό για το σύνολο των σχολικών μονάδων της περιοχής. Η έξαρση της νόσου και η σχεδόν βέβαιη κλιμάκωσή της θα οδηγήσουν και σε άλλα κρούσματα είτε σε μαθητές, είτε σε εκπαιδευτικούς σχολείων της Μαγνησίας, με δεδομένη και τη διασπορά του κορονοϊού στον πληθυσμό.

Το πώς διαχειρίστηκαν στο 24ο Δημοτικό Σχολείο το περιστατικό της μαθήτριας, που είναι θετική στον ιό, αποδεικνύει πως όταν λειτουργούν σωστά τα αντανακλαστικά των υπευθύνων και όταν οι γονείς των μαθητών διατηρούν την ψυχραιμία τους και επιδεικνύουν εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς τότε μπορούν να ξεπεραστούν χωρίς υστερίες και υπερβολές ακόμη και οι πιο δύσκολες καταστάσεις.

Επειδή πρόκειται για παιδιά Δημοτικού, η διατήρηση της ομαλότητας στη σχολική λειτουργία και η αποτροπή ακραίων καταστάσεων, που οδηγούν σε αποτελέσματα, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το ευαίσθητο σχολικό περιβάλλον, αποτελούν ζητούμενα μείζονος σημασίας, ειδικά σε περιόδους όπως αυτή που διανύει και η χώρα μας με την έξαρση της πανδημίας.

Στο 24ο Δημοτικό Σχολείο υπήρξε άμεση αντίδραση μόλις διαπιστώθηκε ότι στο οικογενειακό περιβάλλον της μαθήτριας, που εν τέλει βρέθηκε θετική, υπήρχε διαπιστωμένο κρούσμα της νόσου. Το παιδί οδηγήθηκε στην ειδική αίθουσα COVID – 19 του σχολείου και ειδοποιήθηκαν οι γονείς του. Παράλληλα, ενεργοποιήθηκαν τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη διαχείριση θετικών κρουσμάτων στο σχολικό περιβάλλον. Εγινε απολύμανση των χώρων του σχολείου και το τμήμα, όπου φοιτά η μαθήτρια, έκλεισε για δύο εβδομάδες. Ενδεικτική του κλίματος ομαλότητας, που επικρατεί στο συγκεκριμένο σχολείο, είναι η εντυπωσιακή συμμετοχή των συμμαθητών της στο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης, που άρχισε από προχθές Δευτέρα. Και οι 15 μαθητές παρακολουθούν τα διαδικτυακά μαθήματα, ενώ οι γονείς των υπολοίπων μαθητών του σχολείου ούτε αντέδρασαν στη συνέχιση λειτουργίας των άλλων τάξεων, ούτε κράτησαν στα παιδιά τους στο σπίτι.

Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στο πρώτο κρούσμα κορονοϊού σε σχολείο της Μαγνησίας όχι μόνο εφαρμόστηκαν κατά γράμμα τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά η συνολική λειτουργία του σχολείου δεν διαταράχτηκε, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα συνυπάρχουν σχεδόν 250 μαθητές από δύο Δημοτικά και ένα Νηπιαγωγείο. Οι διευθυντές φρόντισαν για την αποφυγή του συνωστισμού τόσο κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, όσο και στα διαλείμματα. Τρεις διαφορετικές είσοδοι υπάρχουν στο σχολικό συγκρότημα των 24ου και 15ου Δημοτικών Σχολείων, ενώ ανάλογη προσαρμογή έχει γίνει και στους προαύλειους χώρους, έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών στα διαλείμματα. Οι γονείς επέδειξαν εμπιστοσύνη από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς στον σύλλογο διδασκόντων και τώρα, που προέκυψε έκτακτη κατάσταση, όλα συνεχίζουν να κυλούν ομαλά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου