Η μάχη του τουρισμού

η-μάχη-του-τουρισμού-472169

Διάβαζα χθες μελέτη, που δημοσιοποιήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και πραγματικά τα ευρήματά της είναι αποκαλυπτικά, διότι επιβεβαιώνει πως η Ελλάδα προχωρά χωρίς σχέδιο στον τουρισμό. Φωνάζουν διαρκώς οι ξενοδόχοι και εδώ στην περιοχή μας ότι οι πανηγυρισμοί του υπουργείου Τουρισμού για την αύξηση της τουριστικής πίτας… διόλου δεν μεταφράζεται σε αύξηση του τουριστικού τζίρου, ειδικά για τις μεσαίες και μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες, που δίνουν τον αγώνα τους υπό αντίξοες συνθήκες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος το ξενοδοχειακό προϊόν έχει συμπιεστεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια μέσω υπερφορολόγησης, παρότι ο κλάδος έχει κάνει επενδύσεις 1,6 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Ο τουρισμός χρειάζεται συνολική στρατηγική, διαρκή επαγρύπνηση και συνεχείς προσαρμογές, όπου και όταν αυτές χρειάζονται. Είναι αναγκαία η ανάληψη ουσιαστικών πρωτοβουλιών, που θα εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητά του.

Οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις βρίσκονται σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν τον διαρκώς αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό, αλλά και τα σημαντικά ζητήματα που προκύπτουν, όπως για παράδειγμα η υπερφορολόγηση του τουριστικού προϊόντος. Εχουν επίσης κατατεθεί ρεαλιστικές προτάσεις για να αρθεί μία σειρά αντικινήτρων, που παρεμποδίζει την ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας στον τουρισμό και κατ’ επέκταση περιορίζει τις δυνατότητες του τομέα να συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην προσπάθεια για ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και στην απασχόληση.

Αν στον ίδιο βαθμό ίσως και με μεγαλύτερη ένταση ακολουθούσε και η Πολιτεία, δίνοντας κίνητρα στις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, ενδεχομένως τα πράγματα να είχαν βελτιωθεί περισσότερο και να μην υπήρχαν εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό δύο ταχυτήτων. Θα εξέλιπε έτσι και το αίσθημα της αδικίας, που αισθάνονται οι μικροί ξενοδόχοι, εκείνοι που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης σε πολύ δύσκολες συνθήκες

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου