ΤΟΠΙΚΑ

Φορτηγά – «κίνδυνος» κινούνται στους δρόμους

φορτηγά-κίνδυνος-κινούνται-στους-703088

Στη Μαγνησία σε ένα εξάμηνο βεβαιώθηκαν 3.137 παραβάσεις, οι συχνότερες εκ των οποίων φθαρμένα ελαστικά, πειραγμένοι ταχογράφοι και υπέρβαρο φορτίο!

Με τις μνήμες του τροχαίου δυστυχήματος στην Παλαιά Εθνική Οδού Ριζομύλου- Στεφανοβικείου, από την σύγκρουση του Ι.Χ. αυτοκινήτου με νταλίκα και τη μεγάλη απώλεια τριών νέων παιδιών να είναι ακόμη νωπές, τα στοιχεία της Τροχαίας για τους τροχονομικούς ελέγχους σε φορτηγά στη Μαγνησία, εντός εξαμήνου, συγκλονίζουν. Τα στοιχεία επαναφέρουν στην επικαιρότητα το πρόβλημα που υπάρχει στους δρόμους, όχι μόνο της Μαγνησίας αλλά όλης της Ελλάδας, με τα μεγάλα οχήματα σε πολλές περιπτώσεις να αποτελούν κινούμενες «παγίδες» για ανυποψίαστους οδηγούς.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν μέσα σε ένα εξάμηνο, σε δρόμους της Μαγνησίας, μετά από αιφνιδιαστικούς τροχονομικούς ελέγχους σε φορτηγά που κινούνταν τόσο σε επαρχιακούς όσο και σε εθνικούς δρόμους της Μαγνησίας, αποδεικνύουν στην πράξη ότι υπάρχουν πολλά φορτηγά που δεν πληρούν τους κανόνες ασφαλούς μετακίνησης ενώ σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των διοδίων και την διέξοδο των οδηγών σε επαρχιακούς δρόμους… αυξάνουν τις πιθανότητες για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Ενδεικτικά σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου – Δεκεμβρίου 2014, δηλαδή το 2ο εξάμηνο του 2014, μετά από τροχονομικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε φορτηγά αυτοκίνητα σε όλο το οδικό δίκτυο της Μαγνησίας, έγιναν συνολικά 14.844 έλεγχοι σε φορτηγά αυτοκίνητα και βεβαιωθεί κατά τη διάρκεια ων ελέγχων 3.137 παραβάσεις.

«Πληγή» η παλιά εθνική Βόλου – Λάρισας

Στη Μαγνησία, είναι γνωστό ότι η παλιά εθνική Βόλου – Λάρισας αποτελεί οδικό δίκτυο «πληγή», αφού η λίστα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν σημειωθεί είναι μεγάλη. Αλλωστε τα τελευταία χρόνια, αποτελεί πάγια τακτικήτων οδηγών βαρέων οχημάτων, η αποφυγή των διοδίων Μοσχοχωρίου. Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων εξερχόμενοι από την κοιλάδα των Τεμπών και έχοντας ήδη πληρώσει ένα δυσβάσταχτο ποσό για διόδια επιλέγουν, όταν φτάνουν στο Μοσχοχώρι, να ακολουθήσουν την παλιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας, προκειμένου να αποφύγουν το «τσουχτερό» αντίτιμο για το πέρασμά τους από το καινούργιο οδικό δίκτυο.

Αυτό έχει ως συνέπεια καθημερινά αλλά κυρίως τις βραδινές ώρες η παλιά εθνική οδός Βόλου – Λάρισας να έχει αυξημένη κυκλοφορία από βαρέα οχήματα (δηλαδή φορτηγά και νταλίκες), τα οποία σε πολλές περιπτώσεις κινούνται με υψηλές ταχύτητες, προκειμένου να είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν ορίσει οι εταιρείες τους.

Βέβαια η συγκεκριμένη τακτική θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τους ίδιους τους επαγγελματίες οδηγούς αλλά και τα υπόλοιπα οχήματα, που τυχαίνει να κινούνται εκείνη τη στιγμή στο παλιό εθνικό δίκτυο.

Οσον αφορά τους οδηγούς των Ι.Χ. αυτοκινήτων βιώνουν από πρώτο χέρι την επικινδυνότητα του δρόμου αλλά αντικρίζουν και με τα ίδια τους τα μάτια την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τόσο αλλοδαπά όσο και ελληνικά φορτηγά.

Πολλά από αυτά κινούνται υπερφορτωμένα, με φθαρμένα ελαστικά και ρόδες, που μοιάζουν έτοιμα να διαλυθούν στο δρόμο. Μάλιστα πολλοί οδηγοί ΙΧ αυτοκινήτων όταν διασχίζουν τον συγκεκριμένο δρόμο κάνουν το «σταυρό» τους να μην πετύχουν στο δρόμο τους νταλίκα ή φορτηγό…

Αν πάλι πετύχουν… στις περισσότερες των περιπτώσεων αναμένουν υπομονετικά μέχρι να βρουν την κατάλληλη ευθεία και να προσπεράσουν. Βέβαια, δεν είναι λίγες οι φορές που αντιλαμβάνονται ότι οι οδηγοί των φορτηγών όχι μόνο δεν αφήνουν να τους προσπεράσουν αλλά παράλληλα επιταχύνουν και κινούνται σαν τρελοί!

Οι συχνότερες παραβάσεις

Μέσα από τους ελέγχους της τροχαίας εντός εξαμήνου στους δρόμους της Μαγνησίας βεβαιώθηκαν συνολικά 3.137 παραβάσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία κυρίως οι περισσότερες παραβάσεις αφορούν φθαρμένα ελαστικά, έλλειψη πυροσβεστικής ύλης (πυροσβεστήρες), παρεμβάσεις στους ταχογράφους, υπερβολική ταχύτητα, πρόσθετα εξαρτήματα (προβολής, σιδερένιες μπάρες στη πρόσοψη κ.α.) και έλλειψη σήμανσης στο πίσω μέρος των οχημάτων.

Οπως εξηγεί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ εργαζόμενος σε ΚΤΕΟ της Μαγνησίας πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών για να κάνουν τα φορτηγά τους περισσότερο θηριώδη και εντυπωσιακά τοποθετούν επιπλέον φώτα (κυρίως προβολείς) και σιδερένιες μπάρες στο μπροστινό μέρος, παρότι απαγορεύεται.

Το ζητούμενο πάντως, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, είναι να ελέγχονται εξίσου οι Ελληνες και οι ξένοι μεταφορείς, που καταγγέλλουν ότι στη χώρα κυκλοφορούν χιλιάδες φορτηγά με ξένες πινακίδες που δεν ελέγχονται από κανέναν. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου αποφεύγουν τους ξένους μεταφορείς λόγω πρακτικών δυσκολιών. Είτε οι οδηγοί προσποιούνται ότι δεν μιλούν άλλη γλώσσα, είτε τα έγγραφά τους δεν είναι μεταφρασμένα, καθώς δεν υπάρχει καμία κοινοτική υποχρέωση τα έγγραφα (πέραν του διπλώματος και της ειδικής κάρτας διέλευσης) που συνοδεύουν οδηγό και όχημα να είναι γραμμένα σε λατινικούς χαρακτήρες.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου