ΛΑΡΙΣΑ

Δημ. Νικολάου: Η απόφαση του ΟΣΕ να τεθώ σε αργία στερείται νομικής βάσης

δημ-νικολάου-η-απόφαση-του-οσε-να-τεθώ-920220

Από την τηλεόραση ενημερώθηκε ο προϊστάμενος Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου, ότι τίθεται από τον ΟΣΕ σε αργία για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μολονότι ο ίδιος αποφάσισε να καταθέσει αυτοβούλως στην ανακρίτρια την Παρασκευή για το δυστύχημα, με τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ να δημοσιεύει σήμερα πληροφορίες από τα όσα κατέθεσε για το κρίσιμο διάστημα από τις 10 το βράδυ έως τις 11, όποτε το μοιραίο επιβατικό τρένο αναχώρησε από τη Λάρισα, σήμερα το πρωί άκουσε στα ΜΜΕ την ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές και ασφαλείς πληροφορίες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ ο Δημήτρης Νικολάου έχει ήδη ζητήσει νομική συνδρομή, θεωρώντας ότι η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται κάθε νομικής βάσης. Ζητεί να διευκρινιστεί τι μεσολάβησε ώστε ο ΟΣΕ να λαμβάνει απόφαση να τεθεί σε αργία.

«Μετέβη και κατέθεσε αυτοβούλως, δεν του το ζήτησε κανείς, προκειμένου να διευκολύνει το έργο των ανακριτικών αρχών. Για ποιόν λόγο τίθεται σε αργία; Δεν υπάρχει νομική βάση στην απόφαση που ελήφθη. Πρέπει ο ΟΣΕ να εξηγήσει σε ποια διάταξη βασίστηκε η απόφασή του, ειδάλλως πρόκειται για νομικό σφάλμα» τόνιζαν νομικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε ο προϊστάμενος κυκλοφορίας της Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ.

Οι ίδιες νομικές πηγές εξηγούσαν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «στην περίπτωση του κ. Νικολάου στον οποίο δεν έχει ασκηθεί καμία πειθαρχική ή άλλη δίωξη, άρα δεν συντρέχει περίπτωση τέλεσης κατάφωρου αδικήματος ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της αργίας», γεγονός που επισημάνθηκε στην ηγεσία του ΟΣΕ και ζητήθηκε να επανεξεταστεί το όλο θέμα.

Τι έλεγε στην κατάθεσή του που δημοσίευσε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, ο Δημήτρης Νικολάου πέρασε την πόρτα της ανακρίτριας την Παρασκευή.

Ο Βολιώτης σιδηροδρομικός ζήτησε να καταθέσει αυτοβούλως για το δυστύχημα και τα όσα προηγήθηκαν.

Καλά πληροφορημένες πηγές λένε ότι ο κ. Νικολάου περιέγραψε σωρεία λαθών λίγες ώρες πριν από τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, τα οποία αν είχαν προβλεφθεί δεν θα μιλούσαμε σήμερα για εθνική τραγωδία.

Οι σταθμάρχες έπρεπε να είναι τρεις

Ως υπεύθυνος που καθημερινά βγάζει τις βάρδιες σταθμαρχών και μηχανοδηγών ο Βολιώτης σιδηροδρομικός φέρεται να κατέθεσε ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα το κρίσιμο διάστημα από τις 10 το βράδυ έως τις 11.00 έπρεπε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες.

Σε κάθε βάρδια απαραιτήτως ορίζεται ένας σταθμάρχης, ο αρχαιότερος της βάρδιας, ο οποίος υποχρεούται να αποχωρεί αφού προηγουμένως έχει τσεκάρει το επόμενο πρόγραμμα κυκλοφορίας και άλλοι δύο. Αυτό έλεγε τουλάχιστον το πρόγραμμα που είχε εκδοθεί και εκείνο το βράδυ. Δεν τηρήθηκε όμως ποτέ.

Ο αρχαιότερος σταθμάρχης φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα και ο δεύτερος δεν ήταν στο πόστο του.

Ο μόνος που είχε τον έλεγχο του πίνακα κυκλοφορίας ήταν ο σταθμάρχης σήμερα θα οδηγηθεί στον ανακριτή και στον οποίο αποδίδεται το «ανθρώπινο λάθος», διότι παρέλειψε μία σειρά από διαδικασίες που έπρεπε να έχουν γίνει αφενός και αφετέρου επειδή δεν συνειδητοποίησε πως δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν στην ίδια γραμμή!

Ο σταθμάρχης φέρεται χωρίς να το αντιλήφθηκε να έδωσε εντολή στο Intercity 62 να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή στην οποία ήδη κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Από τη στιγμή που ο σταθμάρχης φέρεται να μην αντιλήφθηκε πως το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, ανέφεραν σιδηροδρομικές πηγές στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

«Αν όμως ήταν στις θέσεις τους οι δύο επιπλέον σταθμάρχες όπως προέβλεπε το πρόγραμμα βάρδιας εκείνο το βράδυ» τα πράγματα σήμερα θα ήταν διαφορετικά», συνέχισαν οι ίδιες πηγές.

Τα τρένα αναχωρούν από τον σταθμό πάντα με ευθύνη του σταθμάρχη.

Οι μηχανοδηγοί την Τρίτη το βράδυ δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, καθώς θεώρησαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στους Νέους Πόρους και ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη.

Και έτσι συνέχισαν το ταξίδι… προς τον θάνατο ανυποψίαστοι για το τι θα συμβεί λίγα χιλιόμετρα μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.

Σημειωτέον ότι σύμφωνα με πηγές του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας το τελευταίο διάστημα δεν εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης.

Για αρκετό χρόνο είχε υπ’ ευθύνη του τα δρομολόγια στο δίκτυο Πελοποννήσου. Στην γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης είχε επιστρέψει πριν λίγο καιρό.

Ευθύνες και στον σταθμάρχη των Νέων Πόρων

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ευθύνες βαρύνουν και τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ο οποίος έπρεπε να έχει ελέγξει τι γίνεται στη γραμμή που κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία, διότι το «αποτύπωμα» της κίνησής της υπήρχε πάνω στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας που αποτελεί το «ευαγγέλιο» για τον κάθε σταθμάρχη.

Το βασικό ζήτημα και το ερώτημα που μέχρι ώρας παραμένει αναπάντητο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, είναι το πώς γίνεται τα τρένα να βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, ενώ υπάρχει διπλή γραμμή.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου