ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Νέα µηχανή αναζήτησης για το διαδίκτυο

νέα-µηχανή-αναζήτησης-για-το-διαδίκτυ-851206

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέα µηχανή αναζήτησης για το διαδίκτυο

3/8/2008

 

Μια οµάδα µηχανικών λογισµικού που εργάζονταν µέχρι πρόσφατα στη Google εγκαινιάζουν τη ∆ευτέρα το Cuil (προφέρεται «κουλ»), µια νέα µηχανή αναζήτησης που υπερηφανεύεται ότι καλύπτει περισσότερες ιστοσελίδες και παρουσιάζει τα αποτελέσµατα σε ένα πιο έξυπνο φορµά που θυµίζει περιοδικό.

«Τα σηµαντικά επιτεύγµατά µας στην τεχνολογία αναζήτησης µάς επέτρεψαν να περιλάβουµε στους καταλόγους µας ένα µεγαλύτερο µέρος του ∆ιαδικτύου, φέρνοντας σχεδόν ολόκληρο τον Παγκόσµιο Ιστό στη διάθεση κάθε χρήστη» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Τοµ Κοστέλο, συνιδρυτής και διευθύνων σύµ-βουλος της Cuil.

Οι αλγόριθµοι στους οποίους βασίζεται η νέα µηχανή είναι φυσικά επτασφράγιστο εταιρικό µυστικό, ωστόσο οι ιδρυτές της εταιρίας αποκάλυψαν τη γενική προσέγγιση που ακολούθησαν.

Σε αντίθεση µε τη µηχανή της Google, η οποία βαθµολογεί κάθε ιστοσελίδα ανάλογα µε τις επισκέψεις που δέχεται και ανάλογα µε το πόσοι σύνδεσµοι (links) οδηγούν σε αυτή, η µηχανή του Cuil αναλύει το περιεχόµενο κάθε ιστοσελίδας και προσδιορίζει ποια σχέση έχουν οι λέξεις-κλειδιά µε τα συµφραζόµενα.

Αυτό σηµαίνει ότι οι διακοµιστές της Cuil δεν αποθηκεύουν τα ιστορικά αναζήτησης και τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, µια τακτική που έχει προκαλέσει αντιδράσεις εναντίον της Google.

Επιπλέον, τα αποτελέσµατα δεν παρουσιάζονται σε κάθετες λίστες συνδέσµων όπως στο Google, αλλά σε οριζόντια διάταξη που περιλαµβάνει εικόνες και αποσπάσµατα από το κείµενο κάθε ιστοσελίδας.

Οι δηµιουργοί του Cuil υποστηρίζουν ότι η µηχανή τους καλύπτει 120 δισεκατοµµύρια ι-

στοσελίδες.

Υπερηφανεύονται µάλιστα ότι ο αριθµός αυτός είναι τριπλάσιος σε σχέση µε τις σελίδες που καλύπτει ο κατάλογος της Google, αν και κανείς δεν µπορεί να ξέρει µε βεβαιότητα: Η Gοοgle έπαψε να ανακοινώνει το εύρος του καταλόγου της πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν κάλυπτε γύρω στα 8 δισ. ιστοσελίδες.

To σίγουρο πάντως είναι ότι το Cuil δεν έχει να ανταγωνιστεί µόνο τους αλγόριθµους του αντιπάλου της, αλλά και τη δύναµη της συνήθειας, καθώς το 62% των χρηστών του ∆ιαδικτύου θεωρούν το Google συνώνυµο της αναζήτησης.

Το Cuil δηµιουργήθηκε από µια οµάδα πρωτοπόρων της διαδικτυακής αναζήτησης, τρεις από τους οποίους εργάζονταν µέχρι πρόσφατα στη Google: Η Αννα Πάτερσον

προσελήφθη στον γίγαντα του ∆ιαδικτύου το 2004, αφού πρώτα πούλησε το Recall, µια µηχανή που κάλυπτε παλιούς δικτυακούς τόπους στο Interner Archive.

Ο Ράσελ Πάουερ εργαζόταν στην ίδια οµάδα της Google, ενώ ο Λούις Μόνιερ είναι περισσότερο γνωστός από τη µηχανή αναζήτησης του AltaVista που µεσουρανούσε τη δεκαετία του 1990.

Το τρίο των πρώην εργαζοµένων της Google συµµάχησε µε τον σύζυγο της Πάτερσον, Τοµ Κοστέλο, ο οποίος εργάστηκε στην «αναλυτική» µηχανή αναζήτησης WebFountain της IBM.

Η ιρλανδική καταγωγή του Κοστέλο ενέπνευσε µάλιστα το περίεργο όνοµα Cuil. Προέρχεται από τον Φιν ΜακΚουλ, ένα χαρακτήρα της κέλτικης λαϊκής παράδοσης.

 

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου