ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ωθηση 9 δισ. δολαρίων στην Πολωνία

ωθηση-9-δισ-δολαρίων-στην-πολωνία-488093

Η (συν)διοργάνωση της τελικής φάσης του EURO 2012 θα αποφέρει 28 δισεκατομμύρια ζλότι (περίπου 9,1 δισ. δολάρια) στην οικονομία της Πολωνίας όπως τόνισε ο Πολωνός υπουργός Αθλητισμού σε συνέντευξή του στο πρακτορείο «Reuters»… καθώς πιστεύεται ότι η οικονομία της χώρας θα έχει επιπλέον τουριστικά έσοδα και ξένες επενδύσεις, με αποτέλεσμα να προκληθεί ανάπτυξη.
Ο Άνταμ Γκίερζ τόνισε χαρακτηριστικά ότι η Πολωνία, η οποία θα συνδιοργανώσει με την Ουκρανία την τελική φάση του EURO 2012, περιμένει 900 εκατομμύρια ζλότι από επιπλέον τουριστική κίνηση το 2012 και ακόμη πέντε δισ. ζλότι τα επόμενα χρόνια.
«Περιμένουμε περίπου ένα εκατομμύριο τουρίστες να έρθουν στην Πολωνία ειδικά για το EURO 2012, εκ των οποίων περίπου οι μισοί θα έχουν εισιτήρια για τους αγώνες», επισήμανε ο Γκίερζ και συνέχισε: «Στα επόμενα χρόνια, περιμένουμε επίσης περίπου μισό εκατομμύριο περισσότερους τουρίστες να έρθουν στην Πολωνία από το συνηθισμένο και, ως αποτέλεσμα, επιπλέον έσοδα περίπου πέντε δισ. ζλότι έως το 2020».
Ωστόσο, τα περισσότερα από τα οφέλη για την πολωνική οικονομία θα προκύψουν από τις αυξημένες επενδύσεις, εξαιτίας της γρήγορης κατασκευής που απαιτείται για τα έργα υποδομής. Ο Γκίερζ εκτιμά ότι η συνολική ώθηση για την οικονομία θα φτάσει περίπου το 2,1% του ΑΕΠ της Πολωνίας για το 2009.
Όσον αφορά την αγωνιστική εικόνα της εθνικής Πολωνίας, ο Γκίερζ, ενθυμούμενος «ντροπιαστικές» ήττες του αντιπροσωπευτικού συγκροτήματος, όπως αυτή με 6-0 από την Ισπανία, αλλά και αυτή της προηγούμενης εβδομάδας από το Καμερούν με 3-0, υπογράμμισε: «Η κατάσταση του πολωνικού ποδοσφαίρου είναι η μεγαλύτερη απειλή για την επιτυχία του EURO 2012».
Όμως, προσπάθησε να παραμερίσει τους φόβους των Πολωνών ότι η εθνική ομάδα θα αποκλειστεί νωρίς από την τελική φάση της διοργάνωσης, καθώς επισήμανε: «Είμαι αισιόδοξος. Τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα. Έχουμε φτάσει στον… πάτο και τα πράγματα μπορούν μόνο να γίνουν καλύτερα».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου