ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Θετικό πρόσημο για Πλάγο και Ρέντη στο Ράλι Ακρόπολις

θετικό-πρόσημο-για-πλάγο-και-ρέντη-στο-425269

Σε αξιοπρεπέστατους ρυθμούς κινήθηκαν οι Γιάννης Πλάγος και ο Βολιώτης Αλκης Ρέντης του ΟΜΑΘ στο Ράλι Ακρόπολις, παρά το γεγονός πως ήταν άτυχοι την Παρασκευή μετά από λάστιχο, χάνοντας έδαφος στη γενική κατάταξη. Τηρουμένων των αναλογιών κινήθηκαν πάρα πολύ καλά, ξεσηκώνοντας τους θεατές και τις τρεις ημέρες. Σημειώνεται πως το δίδυμο Πλάγου-Ρέντη είχε να τρέξει σε χωμάτινη διαδρομή από το 2016 και με τετρακίνητο αυτοκίνητο από το 2005. Το 2016 ως πλήρωμα είχε τρέξει και πάλι στο Ράλι Ακρόπολις, αλλά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στη γενική κατάταξη τερμάτισαν στην 28η θέση.

Ο Ροβάνπερα ο μεγάλος νικητής

Με τον θρίαμβο του Κάλε Ροβάνπερα ολοκληρώθηκε το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2021, η πανηγυρική, με τεράστιο πλήθος θεατών, επιστροφή του ελληνικού αγώνα στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι μετά από 8 χρόνια.

Ο 20χρονος Φινλανδός της Toyota Κάλε Ροβάνπερα κατέκτησε χθες το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 κερδίζοντας παράλληλα και την Power Stage, εμπρός από τον Οττ Τάνακ της Hyundai και τον Σεμπαστιάν Οζιέ – ο οποίος έκανε στην Ελλάδα ένα τεράστιο βήμα για την κατάκτηση του 8ου πρωταθλήματός του.

Με τη νίκη του ο Ροβάνπερα πρόσθεσε το όνομά του στους νικητές ενός από τους σημαντικότερους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, στον 9ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Είναι μία από τις πρώτες σελίδες μιας καριέρας που αναμένεται λαμπρή, η δεύτερη νίκη στο WRC -μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, από την πρώτη στην Εσθονία- ενός ταλέντου που από τα παιδικά του χρόνια άφηνε άφωνο τον κόσμο των ράλι με την ταχύτητά του.

Ο νέος μεγάλος οδηγός της φινλανδικής «σχολής» οικοδόμησε με εντυπωσιακό τρόπο διαφορά ασφαλείας στην κορυφή του αγώνα το Σάββατο, κερδίζοντας τις τέσσερις πρώτες από τις έξι Ειδικές της χθεσινής ημέρας. Ετσι, ξεκίνησε τις τρεις Ειδικές της Κυριακής με διαφορά 30’’ από τον Τάνακ και 40’’ από τον Οζιέ.

Παρότι είχε δύο σκληρά ελαστικά εμπρός (σε αντίθεση με τα 4 μαλακά του Τάνακ), με έναν εκθαμβωτικό χρόνο στην πρώτη σημερινή Ειδική, Ταρζάν 1, αύξησε τη διαφορά από τον Εσθονό στα 44’’ – και κάπου εκεί όλα τελείωσαν. Η επόμενη ΕΔ, Πύργος, ήταν με μήκος 3 χιλιομέτρων η μεγαλύτερη του αγώνα, και εκεί ο Φινλανδός δεν πήρε κανένα ρίσκο, αφήνοντας τη διαφορά να μειωθεί στα 32’’ από τον οδηγό της Hyundai.

Αυτό που ίσως δεν περίμενε κανείς ήταν να ρισκάρει στην τελευταία Power Stage. Ομως, ίσως τελικά να μην χρειάστηκε καν να πάρει κανένα ρίσκο για να σημειώσει τον πρώτο χρόνο, και έτσι να πάρει τους έξτρα 5 βαθμούς του δεύτερο περάσματος από τον «Ταρζάν». Τους υπόλοιπους 4-3-2-1 βαθμούς πήραν, με τους επόμενους χρόνους, οι Εβανς, Οζιέ, Νεβίλ, Τάνακ.

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ αποφάσισε, και το δήλωσε δημοσίως, να κάνει αγώνα συντήρησης της 3ης θέσης του – δεδομένου ότι οι πλησιέστεροι αντίπαλοί του για το φετινό πρωτάθλημα, Ελφυν Εβανς και Τιερί Νεβίλ, είχαν βγει από την Παρασκευή εκτός μάχης. Ο πρώτος είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του Toyota Yaris WRC, και ο δεύτερος με το σύστημα διεύθυνσης και τα ηλεκτρικά του Hyundai i20 WRC.

Ο Οζιέ δεν ρίσκαρε ούτε στην Power Stage και έφτασε χωρίς κανένα απρόοπτο στον τερματισμό. Ως αποτέλεσμα, πλέον κρατάει τον τίτλο «με το ένα χέρι» δεδομένου ότι αύξησε στους 44 βαθμούς τη διαφορά του από τον Εβανς, στους 50 από τον Νεβίλ και στους 51 από τον Ροβάνπερα – και ενώ απομένουν 3 αγώνες ακόμα για το φινάλε της σεζόν.

Ο Ντάνι Σόρδο έκανε έναν μοναχικό αγώνα στην 4η θέση, λέγοντας ότι οι σημειώσεις του ήταν τόσο κακές -λόγω τις ομίχλης στις αναγνωρίσεις- που δεν κατάφερε όλο το τριήμερο να βρει την αυτοπεποίθηση για να πιέσει περισσότερο. Τον ακολούθησε ο Γκας Γκρίνσμιθ, που τερμάτισε 5ος στον πρώτο του Ακρόπολις.

Ο Βρετανός βγήκε εντέλει νικητής της εσωτερικής μάχης της M-Sport Ford με τον Αντριέν Φουρμό, διότι στο δρόμο προς τη σημερινή Ειδική ο Γάλλος αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και δέχθηκε ποινή 3 λεπτών για καθυστερημένη άφιξη στο σημείο ελέγχου χρόνου. Ο Γάλλος προσπάθησε να ανακτήσει τουλάχιστον την 6η θέση με έναν εντυπωσιακό 2ο χρόνο στην μεγάλη ΕΔ του Πύργου, αλλά την έχασε εντέλει από τον Εβανς στο τέλος.

Μετά από το Ακρόπολις, το φετινό WRC θα συνεχιστεί με έναν ακόμα ένδοξο αγώνα – το Ράλι Φινλανδίας, που μεταφέρθηκε και αυτό σε φθινοπωρινή ημερομηνία φέτος (1-3 Οκτωβρίου) ώστε να έχει την πολυτέλεια των θεατών που δεν απαγορευόταν (λόγω κορονοϊού) το καλοκαίρι.

Αυγενάκης: «Στο καλεντάρι του WRC μέχρι το 2023»

Ηρθε για να μείνει το Ράλι Ακρόπολις στη χώρα μας. Ο ιστορικός αγώνας θα μείνει στο καλεντάρι του WRC τουλάχιστον μέχρι το 2023.

Αυτό ανακοίνωσε με ανάρτησή του στο twitter ο Λευτέρης Αυγενάκης, με την ολοκλήρωση του αγώνα. Ο υφυπουργός αθλητισμού τόνισε ότι η φετινή διοργάνωση κρίθηκε άρτια και απολύτως επιτυχημένη και αυτό της άναψε το πράσινο φως για να παραμείνει στο καλεντάρι.

«Και το 2023 θα έχουμε Ράλι Ακρόπολις. Η φετινή διοργάνωση ήδη κρίθηκε άρτια και απολύτως επιτυχημένη και εξασφαλίσαμε θέση στο ημερολόγιο του WRC για το 2023», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε ότι η FIA είχε ήδη σφραγίσει την παρουσία του Ράλι Ακρόπολις στο καλεντάρι του WRC για το 2022, χωρίς να αποφασιστεί η ημερομηνία διεξαγωγής του.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου