ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΑ

Χάνει την αποζημίωση για το κούρεμα ενοικίου το 25% των ιδιοκτητών

χάνει-την-αποζημίωση-για-το-κούρεμα-εν-804970

Ο ένας στους τέσσερις ιδιοκτήτες ακινήτων που διεκδίκησαν αποζημίωση για το κούρεμα που υπέστησαν στο εισόδημα από ενοίκια λόγω πανδημίας, δεν θα ικανοποιηθεί.

Οι αιτήσεις 79.306 δικαιούχων απορρίφθηκαν κάτι που σημαίνει ότι δεν θα λάβουν επιστροφή φόρου που να αναλογεί στο 30% του εισοδήματος που έχασαν λόγω του υποχρεωτικού κουρέματος. Αποκαλυπτικοί είναι οι λόγοι για τους οποίους απορρίφθηκαν οι αιτήσεις.

Μισθωτές “κούρεψαν” τα ενοίκια αλλά τώρα αποδεικνύεται ότι δεν είναι πληττόμενοι (άρα δεν δικαιούνται να κουρέψουν το ενοίκιο). Το μίσθωμα είναι στο όνομα της συζύγου η οποία δεν είναι πληττόμενη σε αντίθεση με τον σύζυγο που είναι. Και επειδή το “σύστημα” δεν μπορεί να κάνει τη διασταύρωση, το αίτημα απορρίπτεται. Όλα αυτά τα στατιστικά ευρήματα που έρχονται στο φως από την επεξεργασία 338.528 δηλώσεων που υποβλήθηκαν από αντίστοιχους ιδιοκτήτες αναμένεται να προκαλέσουν εντάσεις στις σχέσεις ιδιοκτητών-ενοικιαστών. Καθώς προκύπτει ότι ενοικιαστές αξίωσαν μειώσεις ενοικίων χωρίς στην πράξη να τις δικαιούνται.

Ενδεχομένως βέβαια, οι χιλιάδες απορρίψεις να κρύβουν και απόπειρες “εξαπάτησης” του συστήματος με στόχο το οικονομικό όφελος. Οι δηλώσεις Covid από τους ιδιοκτήτες ενοικίων συνεχίζονται καθώς τα κουρέματα ενοικίων εξακολουθούν να είναι υποχρεωτικά και για το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου.

Οι σχέσεις ιδιοκτητών ενοικιαστών

Ήδη, σε χιλιάδες περιπτώσεις, οι σχέσεις ιδιοκτητών-ενοικιαστών έχουν οξυνθεί το τελευταίο διάστημα. Οι ενοικιαστές “κουρεύουν” τα ενοίκια επικαλούμενοι τη σχετική νομοθεσία αλλά όταν έρχεται η ώρα υποβολής των ηλεκτρονικών δηλώσεων προκύπτει ότι το γράμμα του νόμου δεν τηρείται. Ενοικιαστής δεν μπορεί να κουρέψει το ενοίκιο αν ο κύριος ΚΑΔ του δεν εντάσσεται στη σχετική λίστα που προβλέπει η σχετική απόφαση. Ο ιδιοκτήτης όμως, συνήθως δεν έχει πρόσβαση στο… μητρώο της εφορίας για να ελέγξει ποιος ΚΑΔ είναι κύριος και ποιος δευτερεύον με αποτέλεσμα να συνειδητοποιεί την… ζημιά όταν έχει ήδη γίνει. Αντίστοιχα, πολλές είναι οι περιπτώσεις εργαζομένων που συνεννοήθηκαν με τον εργοδότη τους για να μπουν σε αναστολή μόνο για μια ημέρα μόνο και μόνο για να “κουρέψουν” το ενοίκιό τους. Σε αντίθεση με τα καταστήματα που ο νόμος αναφέρει ότι η αναστολή λειτουργίας πρέπει να έχει διαρκέσει τουλάχιστον 14 ημέρες προκειμένου να γίνει το κούρεμα του ενοικίου, στις περιπτώσεις των μισθωτών δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

Κάπως έτσι λοιπόν φτάσαμε στην στατιστική απεικόνιση των δηλώσεων COVID:

1. Από τις 338.528 δηλώσεις, οι 239.542 έγιναν δεκτές (δηλαδή οι 7 στις 10) και οι 79.306 απορρίφθηκαν (δηλαδή οι 23 στις 100). Σε 19.680 περιπτώσεις έχουν γίνει λάθη που μπορούν να διορθωθούν.

2. 45.788 δηλώσεις απορρίφθηκαν γιατί ο μισθωτής ήταν μη πληττόμενος για χρήση επαγγελματικής στέγης.

3. 28.981 δηλώσεις απορρίφθηκαν γιατί δεν υπάρχει αναστολή σύμβασης εργασίας σε κατοικία μισθωτή ή συζύγου

4. 21.074 δηλώσεις απορρίφθηκαν γιατί τα ποσοστά μείωση ενοικίου είναι χαμηλότερα από το όριο που προβλέπει ο νόμος δηλαδή το 40%.

5. 6710 δηλώσεις απορρίφθηκαν διότι έχει δηλωθεί λύση της μίσθωσης. Δηλαδή, εμφανίστηκε να “κουρεύεται” ενοίκιο το οποίο δεν υπάρχει πλέον αλλά υπήρχε κάποια στιγμή στο παρελθόν.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου