ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ενδιαφέρουσα σύμπραξη ΜΟΜus και Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης

ενδιαφέρουσα-σύμπραξη-μομus-και-κρατικ-90772

Πρωτότυπες συνθέσεις εμπνευσμένες από έργα του MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δημιουργούν μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Τέσσερα παραγόμενα φιλμ θα παρουσιάζονται διαδικτυακά από τις επίσημες ιστοσελίδες και τα κοινωνικά δίκτυα των δύο φορέων από αύριο Παρασκευή 8 Μαΐου και κάθε Παρασκευή στις 17:00

Η συνάντηση των τεχνών (μουσική – έργα σύγχρονης τέχνης – φιλμ) ενεργοποιείται σε χώρους μουσειακούς, όπου τα εκθέματα προσφέρουν μια ευρεία κλίμακα εμπειριών και συναισθημάτων. Αναζητήθηκαν οι καταλληλότεροι χώροι όπου θα επιχειρηθεί μια ώσμωση ανάμεσα στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση και στην εικαστική γλώσσα της φόρμας, του χρώματος και της σύνθεσης.

Δόθηκε βάση κυρίως στη γλυπτική, την αίθουσα με τα γλυπτά του Απέργη και το τριώροφο της Συλλογής Ιόλα με τη Niki de Saint Phalle, τον Παύλο, τον Τάκι κ.ά., για διαφορετικούς λόγους. Η πρώτη αίθουσα έχει οξύτητα και ένταση, ενώ στο τριώροφο υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα και εναλλαγή αισθημάτων, χρώμα και βίωμα. Εκεί σκηνοθετείται μια κινούμενη μουσική διαδρομή, με πολλά βήματα που ξεκινούν από την είσοδο και συνεχίζονται στο εσωτερικό του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Οι μουσικές συνθέσεις εμπνέονται από 4 πόλους καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Κοντά στην είσοδο του μουσείου και αναρτημένα στους τοίχους που περιβάλλουν την κεντρική σκάλα εκτίθενται τα έργα της Χρύσας. Μόλις είκοσι δύο ετών, το 1955, και αφού είχε σπουδάσει για ένα διάστημα στην Academie de la Grande Chaumiere στο Παρίσι, η Χρύσα ταξίδεψε στην Αμερική, αρχικά στο Σαν Φρανσίσκο και πολύ σύντομα στη Νέα Υόρκη, όπου έμελλε να εγκατασταθεί και να παραμείνει για σαράντα εφτά χρόνια. Η φωτεινότητα των διαφημιστικών πινακίδων από νέον λειτούργησε εξίσου αποκαλυπτικά με το χρυσό φόντο των Βυζαντινών εικόνων. Η ίδια αναφέρεται χαρακτηριστικά σ’ εκείνη την εποχή: Φως και σκιά. Πρώτη δημιουργική ανταπόκριση στον νέο περιβάλλον ήταν η σειρά των Κυκλαδικών Βιβλίων (1953-4), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του’60 θα εμφανιστεί το νέον στη γλυπτική της, υλικό στο οποίο θα αφοσιωθεί έκτοτε σε συνδυασμό με το ανοξείδωτο ατσάλι και το πλεξιγκλάς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου