ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

H ιστορία της Θεσσαλίας στο επιστημονικό περιοδικό της Φ.Ι.Α.Λ.Ε.Θ.

h-ιστορία-της-θεσσαλίας-στο-επιστημονι-735581

Πλούσια αρχαιολογική και λαογραφική ύλη σε τόμο 206 σελίδων

Κυκλοφόρησε ο 9ος τόμος του ετησίου περιοδικού επιστημονικού συγγράμματος «Θεσσαλικά Μελετήματα», το οποίο εκδίδει η Φιλολογική, Ιστορική, Αρχαιολογική, Λαογραφική Εταιρεία Θεσσαλίας σε συνεργασία με τις εκδόσεις Κ & Μ. Αντ. Σταμούλη (Θεσσαλονίκη). Ο εν λόγω τόμος των 206 σελίδων περιέχει πλούσια φιλολογική, ιστορική, αρχαιολογική και λαογραφική ύλη. Στην ενότητα «Ιστορία» περιγράφονται τα άρθρα των Νικόλαου Παύλου ιστορικού, θεολόγου «Παραολύμπιες λατρείες της Αχαΐας Φθιώτιδας. Ο απολιθωμένος δράκων της Κρεμαστής Λάρισας», Θεόδωρου Νημά φιλολόγου, δρ. ιστορίας εκπαιδεύσεως «Οι χριστιανικοί και μουσουλμανικοί συνοικισμοί των Τρικάλων κατά την οθωμανική απογραφή του 1454/55», Βασίλη Σακαρίκου ιστορικού, δικηγόρου «Η νομική αντιμετώπιση ζητημάτων έκδοσης αδειών γάμου την περίοδο1700 -1712 κατά τον α’ κώδικα Τρίκκης», Αντώνη Σμυρναίου αναπληρωτή καθηγητή Νεότερης Ιστορίας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας «O Διονύσιος Πύρρος ο Θετταλός και οι ξένες θρησκευτικές προπαγάνδες: Επιστολή Αυτοσχέδιος και Αδελφική» (1851)», Αικατερίνης Ζαμπανιώτη εκπαιδευτικού, μεταπτυχιακής φοιτήτριας Τ.Ε.Π.Α.Ε. Α.Π.Θ. «Φίλιππος Ιωάννου: Ο λόγιος επαναστάτης και οι απαρχές της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος», Αλέξανδρου Γρηγορίου ερευνητή «Oθωμανοί ευεργέτες και δωρητές των ιερών ναών της εκκλησιαστικής περιφερείας Λαρίσης (1423 – 1923)» και Γρηγόρη Καρταπάνη «Ναυάγια πλοίων στις θάλασσες του Νομού Μαγνησίας. Μια πρώτη καταγραφή (1905 – 1963)».