ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διαχρονική η «Ελένη»

διαχρονική-η-ελένη-719508

Η Πέμυ Ζούνη και ο Αντώνης Καφετζόπουλος στους ρόλους της Ωραίας Ελένης και του Μενελάου αντίστοιχα είναι οι πρωταγωνιστές του έργου του Ευριπίδη «Ελένη», του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας, που σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου θα παρουσιαστεί σήμερα στις 9.15 μ.μ. στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο Βόλου «Μελίνα Μερκούρη». Το έργο περιοδεύει ανά την Ελλάδα και οι θεατρόφιλοι της περιοχής μας θα έχουν σήμερα την ευκαιρία να δουν την παράσταση που αποσπά πολύ καλές κριτικές.

Η υπόθεση του έργου τοποθετεί την Ωραία Ελένη, όχι στην Τροία, αλλά στην Αίγυπτο. Στην Τροία, σύμφωνα με τον Ευριπίδη, πήγε το αιθέρινο είδωλό της και η ίδια περιμένει τον άντρα της στην Αίγυπτο, πιστή στο γάμο της. Κι έτσι ο Τρωικός Πόλεμος έγινε για ένα «πουκάμισο αδειανό»…

«Τι είναι θεός; Τι μη θεός και τι τ’ ανάμεσό τους;» αναρωτιέται ο Χορός στην Ελένη. Οι διαμάχες των θεών παιδεύουν τους ανθρώπους, πόλεμοι γίνονται για φαντάσματα.

Μετά την πανωλεθρία στις Συρακούσες, ο Ευριπίδης γράφει το 412 π.Χ. ένα έργο στα όρια της τραγικωμωδίας. Δεκαεπτά χρόνια από την έναρξη της τρωικής εκστρατείας, η Ελένη συναντά πάλι τον Μενέλαο και ανατρέπει το μύθο της άπιστης γυναίκας.

Η Ελένη, αν και έχει πλούσια παραμυθένια δράση, έρωτα, ανατροπές και αίσιο τέλος, χαρακτηρίζεται από έντονο φιλοσοφικό υπόβαθρο.

Το έργο παρουσιάζεται σε μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη και σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Το σκηνικό χώρο και τα κοστούμια δημιούργησε ο Νίκος Σαριδάκης, τη μουσική υπογράφει ο Νίκος Ξανθούλης, τις χορογραφίες και την επιμέλεια της κίνησης η Αγγελική Στελλάτου και τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ.

Την Ελένη ενσαρκώνει η Πέμη Ζούνη, τον Μενέλαο ο Αντώνης Καφετζόπουλος, τον Τεύκρο ο Νίκος Αρβανίτης, τον Θεοκλύμενο ο Αντώνης Καρυστινός, την Θεονόη η Νίκη Παλληκαράκη. Α’ Αγγελιοφόρος / Διόσκουρος είναι ο Γιάννης Κοτσαρίνης,

Β’ Αγγελιοφόρος / Διόσκουρος ο Γιώργος Τσαπόγας, Γριές είναι οι Ευγενία Μαραγκού, Εύα Κάρτσακλα.

Η παράσταση κινείται στη διαχωριστική γραμμή κωμικού και τραγικού, κρατώντας τις λεπτές ισορροπίες που ένα τέτοιο έργο απαιτεί, ενώ τονίζεται η «πιραντελική» διάστασή του, με το παιχνίδι μεταξύ του «είναι» και του «φαίνεσθαι».

Προπώληση εισιτηρίων πραγματοποιείται στο Δίαυλο και πριν από την έναρξη της παράστασης στο ταμείο του θερινού θεάτρου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου