ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Ευθύμης Φιλίππου γράφει λιμπρέτο στη Λυρική

ο-ευθύμης-φιλίππου-γράφει-λιμπρέτο-στ-625310

Ο Ευθύμης Φιλίππου, ο βραβευμένος σεναριογράφος των κινηματογραφικών επιτυχιών του Γιώργου Λάνθιμου, γράφει λιμπρέτο για την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η παράσταση μουσικού θεάτρου ΗΠΑΡ, διεθνής συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το διακεκριμένο σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus από το Βέλγιο, παρουσιάζεται στην GNO TV έως 31 Δεκεμβρίου 2021.

Πρόκειται για παράδοξη ερωτική ιστορία, σε λιμπρέτο του συγγραφέα και βραβευμένου σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου και σε σκηνοθεσία της Αγγελικής Παπούλια και του Χρήστου Πασσαλή.

Η κινηματογραφική εκδοχή του έργου ΗΠΑΡ με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρου Βούλγαρη, παρουσιάζεται σε διαδικτυακή πρεμιέρα στο nationalopera.gr/GNOTV με ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους.

Εχοντας συνεργαστεί τόσο στον κινηματογράφο, όσο και επί σκηνής, από τον Κυνόδοντα του Γιώργου Λάνθιμου έως τις παραστάσεις της εφευρετικής και ανατρεπτικής ομάδας blitz, η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους με τον Ευθύμη Φιλίππου για τη δημιουργία της παράστασης μουσικού θεάτρου ΗΠΑΡ. Μαζί τους και το σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus από το Βέλγιο.

Υποβλητικό, σκοτεινό και συναρπαστικό, το ΗΠΑP αφηγείται την τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα εσωτερικά όργανα δυο τραγικών εραστών, δίνοντας την αίσθηση στον θεατή ότι εισχωρεί στον πυρήνα δύο ανθρώπων. «Τα εσωτερικά όργανα στο κείμενο ως ρόλοι παραμένουν μέρος του και πάσχουν από αυτό. Μάλιστα γίνονται και πολύ μικροπρεπή, ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον και ελαφρύ στοιχείο, όπως οι μικροπολιτικές μεταξύ τους πολύ αστείες κι αυτές. Γενικότερα υπάρχει ένα παιχνίδι εξουσίας πολύ αστείο. Τα όργανα αυτά όμως χάσκουν, γιατί με τον θάνατο της γυναίκας θα πεθάνουν. Τα τρία από τα έξι όργανα του έργου θα αντιμετωπίσουν τον θάνατο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσω της μουσικής είναι να μπούμε μέσα στο ανθρώπινο σώμα. Να βρεθούμε μέσα σε έναν εσωτερικό χώρο με ελάχιστο φως, όπως αν μπορούσαμε να μπούμε στο δικό μας σώμα. Γιατί όλα τα όργανά μας παράγουν συχνότητες και μουσικές», σημειώνει ο Χρήστος Πασσαλής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου