ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μια Ελληνίδα στην κούρσα του φεστιβάλ Βερολίνου

μια-ελληνίδα-στην-κούρσα-του-φεστιβάλ-570802

Στο 67ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, που διεξάγεται από τις 9 έως τις 19 Φεβρουαρίου, ανάμεσα σε πλήθος από πρεμιέρες νέων ταινιών και διεθνών σταρ στο κόκκινο χαλί της γερμανικής πρωτεύουσας, βρίσκεται και η Ελληνίδα Ζακλίν Λέντζου.

Μια νέα σκηνοθέτις που διεκδικεί βραβείο με το «Hiwa», την 11λεπτη ταινία της η οποία διαγωνίζεται στο τμήμα ταινιών μικρού μήκους. Η 28χρονη Λέντζου είναι και η μοναδική ελληνική παρουσία στο κραταιό ευρωπαϊκό φεστιβάλ, καθώς και ένα όνομα που αξίζει να σημειώσουμε.

Κι αυτό γιατί η νεαρή δημιουργός ξεχώρισε πέρυσι από την παρέα των Ελλήνων μικρομηκάδων σκηνοθετών χάρη στην «Αλεπού», μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης που μάζεψε πολλά βραβεία, διεθνή και εγχώρια.

«Η παρουσία της ταινίας στο διαγωνιστικό του Βερολίνου έχει μεγάλη σημασία γιατί επιβραβεύει τη δουλειά μας», μας λέει η Ζακλίν Λέντζου. «Από την εμπειρία μου στα φεστιβάλ, ωστόσο, θα έλεγα ότι η συμμετοχή αυτή καθαυτή σ’ ένα διαγωνιστικό τμήμα δεν καθορίζει και την αξία μιας ταινίας. Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι αυτά που θα έρθουν μετά. Γιατί το διαγωνιστικό του Βερολίνου είναι το πρώτο βήμα, το «κλειδί» που θα ανοίξει τις πόρτες για το επόμενό μου πρότζεκτ που είναι μια ταινία μεγάλου μήκους», προσθέτει με ενθουσιασμό.

Στις 15 του μήνα
Το «Hiwa», με παραγωγό τη Βίκυ Μίχα και ημερομηνία πρεμιέρας στο φεστιβάλ στις 15 Φεβρουαρίου, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Athens Film Lab, το παράλληλο τμήμα κινηματογραφικής δημιουργίας των Νυχτών Πρεμιέρας το 2015.

Αφηγείται τον εφιάλτη ενός πατέρα από τις Φιλιππίνες. Είναι ουσιαστικά μια μεταφορά, ένα όνειρο επηρεασμένο από τα διαβάσματα της Λέντζου πάνω στον Καρλ Γιουνγκ και τον Φρόιντ για το συλλογικό ασυνείδητο, τα σύμβολα και τα αρχέτυπα.

«Το θέμα είναι η πατρότητα. Περιγράφει το άγχος ενός πατέρα που χάνει τα παιδιά του, τις κόρες του, σε μια πόλη που δεν έχει παρευρεθεί ποτέ και αυτή η πόλη δεν είναι άλλη από την Αθήνα», σχολιάζει η δημιουργός.

Τι είδους σινεμά όμως είναι αυτό που κάνει και σε ποιον απευθύνεται; Η ίδια εξηγεί: «Κάνω προσωπικό σινεμά, είμαι υπέρμαχος της σκέψης ότι πρέπει να μιλάμε γι’ αυτά που ξέρουμε πολύ καλά. Γι’ αυτό και γράφω γι’ αυτά που με αφορούν και με απασχολούν πάνω στις θεματικές του παιδιού, της ενηλικίωσης, του ονείρου. Με ενδιαφέρουν οι οικογένειες που δεν είναι αυτό που βλέπουμε στις αμερικανικές ταινίες και ξεφεύγουν από τα στερεότυπα. Με ενδιαφέρουν όλα τα ενδιάμεσα, οι τόποι που δεν εξερευνούνται εύκολα».

Το σενάριο της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας της Ζακλίν Λέντζου συμμετέχει στο φετινό Film Lab του Βερολίνου, ένα από τα πιο σημαντικά script labs (εργαστήρια σεναρίου) στον κόσμο. «Είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό», μας λέει. Εξηγεί, επίσης, πως η ταινία επικεντρώνεται στην «ενηλικίωση μιας σχέσης, ενός πατέρα και της κόρης του και έχει πολύ ενοχή και αγάπη». Ο προσωρινός της τίτλος είναι «On the name of the father / Σελήνη 66», ένα λογοπαίγνιο με τον τίτλο του βιβλίου του Λακάν «On the names of the fathers». Παραγωγός της ταινίας είναι η Φένια Κοσοβίτσα που υπέγραψε και την παραγωγή της «Αλεπούς». Τα γυρίσματα θα γίνουν μέσα στο 2018 και η Λέντζου έχει αρκετή δουλειά μπροστά της μέχρι να γραφτεί το σενάριο και να στελεχωθεί το καστ.

ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Η 67η Μπερλινάλε φιλοξενεί φέτος χολιγουντιανά ονόματα όπως ο Ρίτσαρντ Γκιρ («The dinner») και ο Χιου Τζάκμαν («Logan»), ενώ διαθέτει και το πολυαναμενόμενο σίκουελ του «Trainspotting». Παράλληλα, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στους πρόσφυγες με μια σειρά δράσεων και δηλώνει «ναι, είμαστε πολιτικοποιημένοι» κατά του λαϊκισμού αλλά και κατά του Ντόναλντ Τραμπ.

ΠΗΓΗ: Εθνος

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου