ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Λησμονημένες πτυχές της εκπαίδευσης στα διηγήματα του Αλ. Παπαδιαμάντη»

λησμονημένες-πτυχές-της-εκπαίδευση-889720

Εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου βιβλίου της φιλολόγου-συγγραφέα Σοφίας Κανταράκη με τίτλο «Λησμονημένες πτυχές της εκπαίδευσης στα διηγήματα του Αλ. Παπαδιαμάντη» θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου.

Η παρουσίαση θα γίνει στις 18:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Προτύπου Γυμνασίου Βόλου (Αναυρος).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

-Ευαγγελία Κανταρτζή, δρ. Ιστορίας της Εκπαίδευσης, διευθύντρια τουΜουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

-Γεώργιος Κοντομήτρος, δρ. Ιστορίας της Εκπαίδευσης, τ. σχολικός σύμβουλος

-Κώστας Στοφόρος, δημοσιογράφος, συγγραφέας

-Μαρία Μαθινού, φιλόλογος

Την εκδήλωση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Ηλίας Κουτσερής.

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από τις Εκδόσεις 24Γράμματα, το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου, το Μορφωτικό Ιδρυμα της Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας, Στ. Ελλάδας και Εύβοιας, τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Νομού Μαγνησίας και το Κέντρο Πολιτισμού Ιωλκός.

Θα ακολουθήσει θεατρικό αναλόγιο μαθητών.

Σύμφωνα με τη κ. Κανταράκη «η μελέτη πάνω στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη παραμένει ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών, οι οποίες μπορούν να πλαισιώσουν αλλά και να διανθίσουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Το έργο του μάς διοχετεύει ως ποιοτική δεξαμενή θέματα που αφορούν σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης υπόστασης, αναδεικνύοντας το μεγαλείο της και παράλληλα τη μικρότητά της. Η συγκεκριμένη έρευνα στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη επικεντρώθηκε σε θέματα εκπαίδευσης και σχολικής ζωής μέσα σε ένα πλαίσιο λογοτεχνικό, ως μια μικρο-ιστορία της εκπαιδευτικής πορείας των θεσμών, των αντιλήψεων με αυτοβιογραφικό υπόβαθρο. Κατανοώντας την περίοδο αυτή, κατανοεί κάποιος τη μεταγενέστερη πορεία των εκπαιδευτικών πραγμάτων. Η συνεξέταση λογοτεχνίας και ιστορίας θα μπορούσε να αποβεί χρήσιμη τόσο για τη λογοτεχνική όσο και για την ιστορική εκπαίδευση. Ειδικότερα, η παράθεση και η αναπαράσταση εκπαιδευτικών ή κοινωνικών-πολιτικών γεγονότων στη λογοτεχνία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο λογοτέχνης εν γνώσει του υποτάσσεται στις απαιτήσεις ιστορικής έρευνας, θα μπορούσε να συνεισφέρει στη μελέτη του ιστορικού συγκείμενου και των χαρακτηριστικών μιας εποχής στην οποία αυτός έδρασε».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου