ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Η αλχημεία της μορφής»

η-αλχημεία-της-μορφής-160585

Στον εκθεσιακό χώρο της «Αίθουσας Τέχνης Αθηνών» Κολωνάκι, πραγματοποιήθηκε η έκθεση ζωγραφικής του Ηλία Καρρά με τίτλο: «Η αλχημεία της μορφής». Ο Ηλίας Καρράς γεννήθηκε το 1973 στο Ιβάνοβο της Ρωσίας. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών με καθηγητές τον Ρ. Παπασπύρου και τον Μ. Σπηλιώπουλο και του ΤΕΙ Αθηνών (Τεχνολογία Εραφικών Τεχνών).

Στην έκθεση αυτή τα έργα του δεν είναι απλώς ζωγραφική δύο διαστάσεων. Οι μορφές που ξεπροβάλλουν από αυτά είναι τρισδιάστατα γλυπτά. Είναι το χορευτικό αποτύπωμα μουσικών φράσεων. Είναι το υλικό της αρχέγονης ποίησης μεταστοιχειωμένο σε ζωντανές οντότητες. Οι μορφές αποσπώνται από το φόντο χάρη στο εσωτερικό τους φως -καταλύτης στη μετατροπή των υλικών, των διαστάσεων, του άψυχου σε έμψυχο. Βρίσκονται σε αρμονία με τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους. Χωρίς να είναι χαοτικές διαχέονται στο χώρο. Είναι πλήρεις νοήματος, αλλά συγχρόνως αβαρείς, πλέουν σ’ έναν κόσμο ονειρικό. Ο δημιουργός αντιμετωπίζει με μεγάλο σεξισμό το ανθρώπινο σώμα, με γνώση και τόλμη επιτρέπει στη μεταφυσική του διάσταση να αποκαλύπτεται αβίαστα.

Τα ζωντανά αγάλματα που ξεπηδούν από τους πίνακες του δεν υπακούουν σε κανέναν κανόνα πολιτικής ορθότητας, είναι αυθάδη απέναντι σ’ έναν κόσμο που συνεχώς στενεύει. Αναπνέουν μέσα στις άπειρες δυνατότητες του αυθεντικού συναισθήματος. Ίσως γι’ αυτό είναι εύκολο στο θεατή να συναισθανθεί την αυθεντικότητα τους. Το χρώμα του γυμνού, όλα τα χρώματα μαζί δημιουργούν το περιβάλλον, όπου στεγάζονται οι σκέψεις, τα όνειρα, οι επιθυμίες και οι μνήμες, με σκοπό την ενεργοποίηση ενός τυφλού διαλόγου.

Κάνοντας χρήση όλων των χρωμάτων μαζί και με τη βοήθεια της διαφάνειας των χρωστικών υλών πάνω στο κατεργασμένο υπόστρωμα του καμβά, επιτυγχάνεται ένα παιχνίδι αποχρώσεων. Οι λεπτές τονικότητες που ορίζουν ουσιαστικά τα επίπεδα των έργων, δημιουργούν ένα πλέγμα εσωτερικότητας που προκαλεί την συναισθηματική αυτοδιάθεση του συνομιλητή.

Ο Ηλίας Καρράς κάτοχος μιας ιδιαίτερης τεχνικής, αναζητά και ανακαλύπτει το ουσιαστικό νόημα της ύπαρξης στη ζώσα μορφή. Πρόκειται για μια μετα – υλική αλχημεία, για την αλχημεία της μορφής, όπου η δημιουργία έχει συνείδηση της καταγωγής και του προορισμού της, έχει επίγνωση των άλλων διαστάσεων, έχει συναίσθηση της μεγαλοσύνης και της ασημαντότητας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου